די נו: אנחנו בהלם מהנעליים של ויקטוריה בקהאם, וגם אתם תהיו

בעבר היא הצהירה שתעדיף למות מאשר לנעול אותן - אבל כנראה שדברים משתנים, או שהיא קיבלה הצעה שאי אפשר לסרב לה, או שהיא סתם באה לשגע אותנו. כנראה שגם וגם וגם. כך או כך, יש זוג ויראלי חדש בשכונה: גם מאלומה כבר זעזע את 63 מיליון העוקבים שלו

מאת  | ‏ 26 יולי 2023

מישהי פה חומדת לצון (צילום: אינסטגרם, victoriabeckham)

מישהי פה חומדת לצון (צילום: אינסטגרם, victoriabeckham)

אופנה יודעת לעולל כל מיני דברים למוח האנושי, בדרגות משתנות של תחכום, אבל בתקופה הנוכחית מתבלטת יותר מתמיד אחת הנטיות הכי דביליות שלה: לעשות דווקא. כמו ילד שמוציא לשון, משתעשעים כוחות הרשת בניסויים חברתיים בסיסיים שמטרתם להפוך את מה שנתפס כדבר הכי מכוער בעולם לדבר הכי נחשק בעולם. 

ההישג הכי מרשים, עקבי ואפקטיבי של הטריק הזה הוא הפאשניזציה של הקרוקס: הרומן של עולם האופנה עם כפכפי הגומי המחוררים הוא כבר מזמן לא סטוץ חולף, והגימיק השערורייתי הפך לשדה יצירתי פורה ורווחי, ואפילו לקונצנזוס.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Crocs Shoes (@crocs)

הלייבל MSCHF, לעומת זאת, בא לריב: זה התחיל עם טירוף ה"ביג רד בוטס" – מגפי הגומי הקריקטוריים והסוריאליסטים שהשתלטו על הפיד בצעדי ענק ונעלמו מהר מאוד, אבל בהחלט השאירו עקבות. אחריהם הגיעו הסניקרס ההפוכות, ובהמשך גם פארסת התיק המיקרוסקופי שנמכר תמורת 15,000 דולר. המסר ברור: כולנו טמבלים, בואו נעוף על זה.

עכשיו מגיע השוונג הוויראלי של MSCHF לשיאו, לפחות מהבחינה המיינסטרימית והמסחרית, עם השקת שיתוף הפעולה הבלתי יאומן והבלתי נמנע עם הכוהנת הגדולה של האופנה המכוערת: קרוקס. הפיצוח לא היה מאתגר מדי – המגפיים האדומים הענקיים פשוט הפכו לצהובים ומחוררים. הליצן התורן טומי קאש כבר חשף אותם בשבוע האופנה בפריז, והשבוע הוזנק רשמית הקמפיין, בכיכובה של פריס הילטון המפנה עורף לברביקור ועפה על מעמדה כאייקון חתרני. 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by MSCHF (@mschf)

לצד זאת, נראה כי רשימת הסלבס שקיבלו חבילה הורכבה בקפידה: הראפר ליל דרק נצפה איתם, אליל הבנות מאלומה הימם את 63 מיליון העוקבים שלו עם סשן תמונות שמאוד קשה להחליט מה להרגיש לגביו, ואיכשהו הצליחו שם לשכנע גם את הפאשניסטה האולטימטיבית ויקטוריה בקהאם לשתף פעולה: אחרי שבעבר, כשג'סטין ביבר שלח לה זוג מתוך הקולקציה שלו עם המותג, היא הצהירה שתעדיף למות מאשר לנעול קרוקס – עכשיו היא מדגמנת את התפלצת הנוכחית בשילוב שמלה שחורה קלאסית ואימוג'י לב צהוב. 

נדגיש: לא מדובר במתיחה. כלומר, אולי כן – אבל הדבר הזה עדיין יוצע למכירה ב-9 באוגוסט, תמורת 450 דולר שהם כ-1,665 שקלים, וסביר מאוד שהוא גם יימכר היטב. אמירה צינית על הפיקטיביות של טעם ואסתטיקה, על הריקנות של טרנדים והעוצמה של שיווק, או סתם שיגועים והטרלות? כנראה שגם וגם וגם, אבל זה לא באמת משנה. אנחנו רק מקוות שזה לפחות נוח.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by MALUMA (@maluma)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Grazia España (@grazia_es)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Bleacher Report Kicks (@brkicks)

השאירו תגובה