הגרביונים של בילי אייליש מסמנים את הטרנד היפה של הרגע

ה"קוקטקור" הכי קורה, וזה מה שזה אומר. וגם: ניבר מדר ופמלה אנדרסון משיקות את הקולקציה הכי מדוברת, קפוצ'ון הפיקסלים הוא הפריט הכי מבוקש בפיד, הסניקרס ההפוכות הן הפריט הכי מבלבל בפיד, וזה הפריט שכדאי להתחיל לחפש במגירות בבית של ההורים. חדשות, שאלות ומחשבות על מה שקרה השבוע בעולם האופנה

מאת  | ‏ 21 אפריל 2023
 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by yuhan wang (@yuhanwangyuhan)

עמוק בשצף הטיקטוק, איפשהו בין המרמיידקור לבלטקור, זוקפת עכשיו את ראשה עטור הפפיון מגמת הקוקטקור. אסתטיקת הקוקט, כמו בסופרלטיב האהוב "קוקטית" אבל במובן המקורי ביותר של המילה, מתאפיינת בסגנון היפר נשי ואולטרה רומנטי, אפוף תחרה וסאטן, סרטים ופפיונים, צבעי פסטל ושרוולים תפוחים, כשההשראה היא עדינות בובתית, סמי-גותית. דמיינו את וונסדיי אדאמס אבל ביקום של ברידג'רטון, על רקע פסקול של לנה דל ריי. או שפשוט תראו את לוק הפסחא של בילי אייליש.

קוקטקור, יגידו אולי חובבות הז'אנר, הוא לא משהו שמבינים אלא משהו שמרגישים – אבל אם בכל זאת נדרשת כאן הדגמה קונקרטית הרי שבילי מספקת אותה במלוא תפארתה: שמלת כיווצים ומלמלות חושפת כתפיים, לבנה עם פרינט פרחוני כחלחל ועדין, בווייב של ספק אצילה ויקטוריאנית, ספק בת האיכר החולבת. 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by BILLIE EILISH (@billieeilish)

כתפיות החזייה ורודות, הקארה שחור והסניקרס עם הפלטפורמה איזנו את הלוק לכיוון פחות נוסטלגי, אבל הגרביונים – רשת לבנה צפופה עם רקמת לב של פנינים במרכז הירך – הם ללא ספק הפריט הכי קוקטקור שראינו עד כה.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by SIMONE ROCHA (@simonerocha_)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by SOFIA COELHO (@sofiamcoelho)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by For Love & Lemons (@forloveandlemons)

אחרי הביקור במחוזות הרומנטיקה התמימה, המטוטלת האופנתית נעה בחדות אל הקצה השני של הסקאלה ונוחתת באירוע ההשקה של הקולקציה המשותפת למוגלר ו-H&M. השפה המוגלרית היא האלטרנטיבה הבועטת של הקוקט, כזו שלא מסתירה את האופל מתחת למלמלה אלא רותמת את עוצמתו הסקסית במלואה. 

הקולקציה עצמה תנחת בארץ עוד כשבועיים, אבל בינתיים בניו יורק, בין פמלה אנדרסון לאירינה שייק והאוברולים השקופים שלהן, שוגררנו על ידי ניבר מדר בשמלה צמודה עם הדפס שפתיים שמיהרנו למצוא באתר ולהבין שאנחנו נמוכות מדי בשבילה.

ניבר מדר באירוע ההשקה של מוגלר ו-H&M (צילום: יח"צ חו"ל)

ניבר מדר באירוע ההשקה של מוגלר ו-H&M (צילום: יח"צ חו"ל)

 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Vogue (@voguemagazine)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by WWD (@wwd)

עם כל הכבוד לגרביונים של בילי ולבגדי הגוף הלוהטים של מוגלר ו-H&M, הפריט החם והמדובר של הרגע שונה מאוד משניהם: קפוצ'ון הפיקסלים של LOEWE, מתוך קולקציית הקפסולה של המותג שהופכת את נוסטלגיית משחקי המחשב לבגדים שמשחקים לנו במוח. 

כמעט שבועיים שהם מציפים לנו את הפיד, ובכל פעם מחדש עדיין קשה מאוד להאמין שהם לא עוד יצירת AI וירטואלית שמיד נבין שלא באמת קיימת במציאות. הפריטים האלה ממשיים, אפשר לגעת בהם וללבוש אותם (בעזרת סכומי כסף לא מבוטלים כמובן), ואיכשהו זה מרגיש יותר מרענן ועתידני מצ'אט GPT כרגע.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by LOEWE (@loewe)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Justin Reed (@justinreed)

אז מנוע הנוסטלגיה התרבותית סימן מטרה חדשה-ישנה, ודוהר בימים אלה לכיוון זכרון החוויה הדיגיטלית המרגשת של תחילת שנות האלפיים. ביטוי מילולי אפילו יותר מהפיקסלים של לואווה הוא הקאמבק המסתמן של אקססורי לא צפוי: המצלמות הדיגיטליות. שכחו מהפולורואיד בצבעי פסטל של אורבן אאוטפיטרס, ותתחילו לפתוח מגירות בבית של ההורים.

"אנחנו רואים עלייה ענקית בפופולריות של מצלמות דיגיטליות בשנה האחרונה", אישר איש מכירות מהתחום את החשד של מגזין DAZED, וכך עושות גם נערות נכונות כמו צ'ארלי XCX או קנדל ג'נר, הפקות קמפיינים כמו של מיו מיו ומיליוני טיקטוקריות שנהנות לדמיין שיצאו למועדון סליזי עם פריס הילטון והנוקיה הוורוד שלהן, או לחילופין סתם לטיול שנתי ב-2004.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Miu Miu (@miumiu)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Charli (@charli_xcx)

אז בילי אייליש עושה קוקטקור, H&M עושים מוגלר, לואווה עושים סופר מריו, המצלמות הדיגיטליות עושות קמאבק, ו-MSCHF סתם עושים בלאגן. זה די נרמז בשם המותג ("קונדס") שסימן דריסת רגל עצומה בפיד עם המגפיים האדומים העצומים, ועכשיו מצליח לבלבל את הרשת אפילו יותר עם הסניקרס ההפוכות שחנך האייקון דונלד גלובר, וכנראה עוד יפציעו לא מעט בקרוב.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by MSCHF (@mschf)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by MSCHF (@mschf)

השאירו תגובה

 

  • סווטשירט הפיקסלים מכוער וגם ונעלי ספורט "ההפוכות" – לא מאמינה שגורמים לאנשים ללכת עם הדבר הדבילי הזה רק כי זה "באופנה". מביך. זוועה.

    מאת: קרן |‏ 22 באפריל 2023 | 15:33