משהו זז: השמלה של קיילי ג'נר מסמנת שינוי מעניין

לבחירה האביבית המפתיעה של קיילי מצטרפת הצניחה ברווחים של אחד המותגים הכי נחשקים (לשעבר?), הקולקציה החדשה והמעולה של אוף ווייט, התיק המיקרוסקופי שמסעיר את הפיד וגם התיקים שאנחנו עומדים לרצות בעונה הבאה. מזל שריהאנה כאן כדי להרגיע את הבלאגן. חדשות, שאלות ומחשבות על מה שקרה השבוע בעולם האופנה

מאת  | ‏ 16 יוני 2023
 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Supreme (@supremenewyork)

וכעת לדיווחי התנועה: תנועה מורגשת בעולם האופנה, והמותג סופרים מתזמן הפסד של 38.4 מיליון דולר ברווחים לעומת השנה שעברה. ביחס לבית האופנה שנחשב לגביע הקדוש של הסטריט-וור, זה נתון שמסמן משהו, או ליתר דיוק מאשר בחותמת כלכלית קשיחה את התחושה שז'אנר הסטריט מאבד מעוצמתו המוחלטת.

זה קשור למגמת היוקרה השקטה שמרוקנת את האטרקטיביות מלוגואים גדולים וגימיקים קטנים, זה קשור לדור הטיקטוק שלא מפסיק לברוא עולמות אסתטיים חדשים במטרה להתבלט ולהתבדל בתוך האחידות הטרנדית, זה קשור לנסיקה של צרכנות היד שניה והווינטג', וזה קשור לכך שקיילי ג'נר לובשת פתאום שמלת קיץ רומנטית, פרחונית ולא אופיינית לסגנון המחודד והיוקרתי המזוהה איתה. אולי זה ספציפית קשור גם לטימותי שאלאמה, מי יודע.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by (@thekylievogue)

רמז נוסף לשינוי הזה אפשר למצוא בקולקציה החדשה והמעולה של אוף-ווייט, המותג שאבני היסוד שלו הן אירוניה, אוונגרד ותאונות חזיתיות בין אופנה גבוהה לתרבות נמוכה. הרעיונות האלה נוכחים אבל שקטים מתמיד בחזון הנוכחי, שממוקד בחייטות איכותית, ניקיון מונוכרומטי ו"נורמליות" כללית. על הרקע הזה, ההבלחות החריגות או המוזרות ששותל המעצב איב קאמארה נושאות חוכמה מיוחדת.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by HYPEBEAST Style (@hypebeaststyle)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Ib Kamara (@ibkamara)

המיאוס הכללי משטויות אופנתיות הגיע השבוע לשיאו עם השטות הכי גדולה – כלומר הכי קטנה – שראינו בחיים. המותג MSCHF, שאחראי בין היתר על מגפי הקריקטורה האדומים הענקיים או הסניקרס ההפוכות, גאה להשיק את הדבר הגדול הבא: התיק המיקרוסקופי. "קטן יותר מגרגר מלח, צר מספיק כדי לעבור בחור המחט – צריך מיקרוסקופ כדי לראות את התיק הזה", נכתב בהצהרת המותג, שלא התכוון להשאיר את הסאבטקסט מסתורי: "זו המילה האחרונה במיניאטוריזציה של תיקים. כאשר פריט כמו תיק, שהיה פעם פונקציונלי, הופך קטן יותר ויותר – הסטטוס שלו הופך אבסטרקטי יותר ויותר, עד שהוא נותר רק סמל של מותג". 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Vogue (@voguemagazine)

הם גם לא מפגינים חשאיות גדולה בנוגע לאיזה סמל של איזה מותג, כשהמיקרוסקופ מגלה כי על התיק מוטבעת המונוגרמה של לואי ויטון. לא מדובר בשיתוף פעולה רשמי עם בית האופנה העילית, שככל הנראה לא נתן את אישורו כאן. בשבוע הבא יעמוד התיק למכירה פומבית בשבוע האופנה בפריז, והקרקס הזה בהחלט עלול להיגמר בסכום שעולה אפילו על זה של תיק בגודל סביר מבית ויטון. יהיו צחוקים.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by MSCHF (@mschf)

אגב, בהחלט יכול להיות ש-MSCHF צודקים וזו אכן המילה האחרונה בתהליך מזעור התיקים, לפחות לזמן הקרוב. בקולקציות הריזורט ומסלולי 2024 של מותגים כמו פראגמו, סטלה מקרטני, קייט, מקס מארה ועוד, בולטים במיוחד דווקא תיקי הענק הסופר פונקציונליים.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Stella McCartney (@stellamccartney)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by FERRAGAMO (@ferragamo)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by @khaite_ny

כך גם אצל לואי ויטון עצמו, שקולקציית הגברים החדשה שלו בהובלת פארל ויליאמס הוזנקה אתמול על ידי מודעה ענקית, שבה ריהאנה והבייבי-באמפ הענק שלה מוקפים בתיקים ענקיים. 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by (@pharrell)

עדיין אהבנו את רירי יותר בלוק שמוכיח שהסטריט-סטייל לא באמת ימות לעולם, לפחות לא כשהיא בתמונה. 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Just Jared (@justjared)

השאירו תגובה