האישה הכי נעקבת בטיקטוק לבשה שמלה שקופה בלי חזייה. זה אומר הכל על הכל

כל מה שצ'ארלי דמיליו עשתה זה להגיע לפסטיבל קואצ'לה בלוק הכי טרנדי ומיינסטרימי - שמלה שקופה בלי יותר מדי מתחתיה. מכאן כבר אפשר ללמוד, שוב, על הסטייט אוף מיינד ששולט היום באופנה המסחרית. וגם: היילי ביבר מציגה את הטרנד הכי נכון להגנה מפני השמש, הנציגה הישראלית המפתיעה במסיבה של ריהאנה בלונדון והמסקנה המרגשת מההספדים האינסטגרמיים לרוברטו קוואלי. חדשות, שאלות ומחשבות על מה שקרה השבוע בעולם האופנה

מאת  | ‏ 19 אפריל 2024
 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎charli‎‏ (@‏‎charlidamelio‎‏)‎‏

עבור מי מאיתנו שאינה אלין כהן, המילה הכיפית "קואצ'לה" עדיין מגלמת איזה קסם זר, שפעם בשנה מהלך מין אקזוטיקה סקסית על הפיד העולמי וגורם לנו לרצות לקנות וללבוש שלל חצאיות מקסי וחזיות מיני. אבל בארצות הברית, איפה שפסטיבל המוזיקה הקליפורני הוא בגדר התרחשות קצת יותר ממשית, מרגישים שמשהו מוזר קורה השנה ל"אופנת קואצ'לה" המקודשת.

כך לפחות עולה מכמה כתבות באתרי האופנה העולמיים, ובראשם ההכרזה של מגזין DAZED ש"קואצ'לה עוברת משבר זהות אופנתי". השנה, מאבחנים שם כמעט בזעזוע, אנשים התלבשו לקואצ'לה "כאילו בכלל לא אכפת להם". מיותר לציין שבלקסיקון האופנתי "לא אכפת" היא רק עוד קטגוריה סגנונית ולא מצב נפשי אמיתי, ועדיין – נראה שמסתמנת איזו אנטי-חגיגיות עקשנית ביחס לטריטוריה הכי חגיגית של האופנה המסחרית.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Dazed Fashion‎‏ (@‏‎dazedfashion‎‏)‎‏

בווג קוראים לזה "היפר-קז'ואליזציה", ומאשימים, כמובן, את דור ה-Z. אולי זה כי אין דימוי מילניאלי מאוס יותר מכתר הפרחים של נערת קואצ'לה מ-2016, אולי כי ילדי הטיקטוק מעלים על נס את ערך האקלקטיות שמתנגד למיקוד סגנוני (ועדיין איכשהו נראים לגמרי זהים אחד לשני). כך או כך, אווירת ה"נו ביג דיל" היא שמכתיבה את הטון. 

לסטייט אוף מיינד הזה אפשר וצריך לשייך את הבחירה של צ'ארלי דמיליו בת ה-19, האישה הנעקבת ביותר בטיקטוק (152 מיליון עוקבים, ועוד 44.5 מיליון באינסטגרם), להגיע לפסטיבל בשמלת סריג לבנה-שקפקפה שתחתיה לבשה רק תחתוני חוטיני שחורים, לרקוד בה, כמובן, ריקודי טיקטוק טרנדיים – ולזעזע קשות את המגיבים שלא מבינים "ממתי היא התחילה להתלבש ככה". המפתח הוא בהבנה הפשוטה אך החשובה, שאנחנו כבר עוסקות בה כאן לא מעט ביחס למהותה: בגדים שמנכיחים עירום, ובפרט כאלה שחושפים את הפטמה הנשית, הם כבר לא עניין אמיץ, פרובוקטיבי או מרדני במיוחד. הם פשוט המיינסטרים של המיינסטרים.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Carlee Barrow‎‏ (@‏‎carleesue‎‏)‎‏

אם בכל זאת לחלץ איזה טרנד פסטיבלי מקולקציית קוא'צלה 2024 ומצ'ארלי דמיליו, אפשר לגמרי להצביע על המומנט שחווים צעיפי הראש. לכך תרמה יותר מכל השבוע היילי ביבר, שעטתה מטפחת מנומרת מסביב לכובע מצחייה והדליקה את הפיד על הרעיון. כמה ימים אחר כך היא דאגה לוודא שלא תקבל יותר מדי קרדיט על ההמצאה, העלתה תמונה של ריהאנה מ-2017 עם אותו פטנט וציינה "לנצח ההשראה". כי כשמגיע מגיע, ולרירי תמיד מגיע.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Hailey Bieber Brasil‎‏ (@‏‎haileybiebersbr‎‏)‎‏

ואם כבר – תראו את מי מצאנו באירוע ההשקה של השת"פ הנוכחי בין פנטי לפומה, בכיכובה של אותה ריהאנה כמובן. היוש, יסמין מועלם, אין שגרירה נכונה ממך למעמד ההיסטרי הזה.

ובחזרה רגע לקואצ'לה, כי בום אופנתי אחד בכל זאת היה שם: על רקע הטרנדיות המסתמנת של שיער מחוץ לשיער, דוג'ה קאט והרקדנים שלה הביאו לבמה חתיכת לוק פרוע עם "מפלצות השיער" ההיסטריות שיצר מעצב השיער המהולל צ'ארלי לה מינדו. זאת עומדת להיות חפיפה לא פשוטה.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Charlie Le Mindu‎‏ (@‏‎charlielemindu‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Doja Cat‎‏ (@‏‎dojacat‎‏)‎‏

המסקנה שקשה לפספס משלל ההספדים האינסטגרמיים לרוברטו קוואלי – הרגע האיקוני מ"סקס והעיר הגדולה", תכשיט הגב המטורף של זנדאיה, השמלה המנומרת של ג'יי לו – היא שקצת חבל שהמעצב האיקוני הלך בדיוק ברגע שבו המסורת האופנתית שלו תופסת תאוצה מחודשת, בחסות הבהלה לסליז של תחילת ה-2000. ואולי זה בעצם הולם למדי.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎L’OFFICIEL ITALIA‎‏ (@‏‎lofficielitalia‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Vogue Türkiye‎‏ (@‏‎vogueturkiye‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט ששותף על ידי @‏‎90srunwayobsessed‎‏‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Xtinamemories‎‏ (@‏‎xtina_fan_girl85‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎ALEM‎‏ (@‏‎alemdergisi‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Luke Meagher‎‏ (@‏‎hautelemode‎‏)‎‏

 

השאירו תגובה

 

  • ליבוש בדוגמת סרטים עתידניים. מאוד יצירתי, במיוחד חוליות הגב הזחלניים.

    מאת: לוקו |‏ 29 באפריל 2024 | 15:25
  • את בטח מתכוונת לעולם הסוטים הפסיכופטיים שמאמינים שהשמש זורחת להם מהתחתת אין לזה שום קשר לאופנה תפסיקו להנדס תודעה כדי להצדיק את הפרנסה שלכם לכו לעבוד במשהו אמיתי סתומים

    מאת: שבת שלווה |‏ 20 באפריל 2024 | 09:28
  • הסדרה שאני מתגעגעת אליה היא " המסעדה הגדולה" סדרה שכל בני המשפחה היינו מתכנסים ביחד לשעה של צחוק בכל שבת

    מאת: יפעת עייאש |‏ 19 באפריל 2024 | 16:38