דווקא אפשר ללכת עירומים

העור החשוף הפך ללוק החם של הרגע, וזה כבר לא נראה כל כך מוזר. חזיות הן חולצות לגיטימיות. תופעות כמו מחשוף מפשעה, מחשוף חזה תחתון ומחשוף חריץ תחת מופיעות לא רק על המסלול, אלא גם ברחוב, גם בישראל, גם בחורף. עכשיו, כשכבר לא ממש נותרו בגדים להסיר, עולם האופנה עושה חישוב מסלול מחדש. לאן הטרנד הזה יתפתח? לא לכיוון שאתם חושבים

מאת  | ‏ 27 ינואר 2022
 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Chiara Ferragni (@chiaraferragni)

"לוק אוף דה דיי". זו הכותרת האקסטרה-יומיומית שבחרה בלוגרית האופנה יובל כספית לפוסט ששיתפה בספטמבר האחרון עם 63 אלף העוקבים שלה, ובו תיעוד של עוד אאוטפיט מהחופשה הפוטוגנית שלה בניו יורק. היו שם חצאית סאטן שחורה עם שסע עמוק, בלייזר בגזרת קרופ ותחתיו חזייה עם שולי תחרה, וכיאה למי שפרשה מההייטק לטובת משרה מלאה כמשפיענית אופנה מקצועית – הוא נרקח והורכב עוד בארץ. "לאורך כל התהליך, מהיצירה של הלוק בארץ, דרך הלבישה שלו בניו יורק ולאורך היום שהסתובבתי איתו, בכלל לא עבר לי בראש שיש בו משהו 'חריג'", היא משחזרת את שערוריית "חזייה-גייט", שקשה היה לפספס בפיד האיט-גירלז המקומי באותו שבוע. "לא הרגשתי שזה נועז, קיצוני או אמיץ. יש לי טופים יותר קטנים מזה".

אז העלית תמונה.
"תמונה רגילה. כמה רגילה? אפילו לא היה לי מה לכתוב. לא היה לי שום רעיון, אז כתבתי 'לוק אוף דה דיי'. אני בחיים לא כותבת משהו עד כדי כך שגרתי, זה חריג בכמה שזה שגרתי. מפה לשם – וואה וואה". 

כספית, שלצד השפעתה האופנתית מזוהה גם כמי שמקפידה לעורר השראה והעצמה אישית בקהילת העוקבות הנאמנה שלה, פגשה פתאום טרמינולוגיה שחורגת מ"מהממת", "נדירה" ו"היסטרית". "קיבלתי המון תגובות על התמונה, גם בפרטי. לא מעט נשים, עוקבות ואימהות מודאגות, זעקו והאשימו אותי שאני מובילה את הטרנד החושפני, ומקלקלת את הילדות של הדור הבא. האשמות הזויות, כאילו לא כל הרשת חוטיני. אני, שהכי מקדשת סטייל, עידון ואיזון, לא הבנתי מאיפה נתפסו אליי עם ההטפה הזאת, שבגללי 'בנות ירגישו שזה בסדר ללכת עם חזייה'. אז אמרתי, נכון, זה באמת בסדר. שילבשו כל מה שבא להן ללבוש".

צילום: מתוך אינסטגרם, @yuvalkaspit

צילום: מתוך אינסטגרם, @yuvalkaspit

יובל כספית, בלוגרית אופנה: "קיבלתי המון תגובות על התמונה מעוקבות ומאמהות מודאגות. אמרו שאני מקלקלת את הדור הבא. האשמות הזויות, כאילו לא כל הרשת חוטיני"

כספית התיישבה לכתוב פוסט ארוך במיוחד. "בואו נדבר על חזיות. למה זה כזה אישיו?", תהתה, והחלה לנסח את מניפסט החזייה כפריט לבוש לגיטימי. "אספר לכן משהו – לשדר מין זה בגישה, לא בבגדים. אני קוראת לכן להרכיב משקפיים אחרים, חדשניים, שיסתכלו על העתיד ולא אל העבר. עתיד שבו אנחנו לא צריכות להסתתר או להתכסות בשביל שיקשיבו לנו ויעריכו אותנו". 

"הייתי שמחה לראות יותר נשים מתלבשות כמו שהן רוצות", היא מוסיפה היום. "בין אם זה מכוער, זול או חושפני, ואם אמהות כבר זועקות על משהו – שיזעקו שלילדות שלהן יהיה את הסטייטמנט שלהן ושלא יפחדו לבטא אותו. שיגידו 'אני רוצה שהילדה שלי לא תשים על אף אחד'. זו התפיסה שאני רוצה לחזק בדור העתיד, לא 'תכסי שחס וחלילה לא יראו'. לכי תגידי למישהי שהיא לא אמורה להרגיש בנוח עם משהו, זה נראה לי הרבה יותר חצוף מכל דבר אחר. אם כבר, זה קטע של שחרור. בגדים אמורים לשחרר משהו בנפש, לא להפך". 

בחזרה לרנסנס

"ממש תופעה חדשה", אמר חבר סרקסטי במיוחד, כשסיפרתי לו שאני עובדת על כתבה שתעסוק באופנת העירום. "כשהייתי ילד, הייתי שם ערוץ האופנה בלילה כדי לראות ציצים". הוא צודק. העיסוק של עולם האופנה בעירום, בפונקציה ההפוכה של בגדים – אינו דבר חדש. אבל כל מי שיש לה חשבון אינסטגרם או טיקטוק, או לחלופין כל מי שמרים מדי פעם את העיניים מהמסך כשהוא הולך ברחוב – יתקשה לפספס את התחושה שמשהו אחר בכל זאת קורה כאן עכשיו.

המנגנון האופנתי עוסק בתרגום. מעצבי-על מציגים את החזון שלהם על המסלול, ומשם עוברים הרעיונות והטרנדים דרך מערכת פילטרים שמעדנת ומתאימה אותם לשפת הרחוב היומיומית, הנגישה והשימושית יותר. אלא שכמו רוב מערכות הייצור בעולם, גם המערכת האופנתית (ואולי בעיקר היא) פוגשת יותר ויותר קיצורי דרך בטריטוריה הווירטואלית. התוצאה היא טשטוש גבולות הולך וגובר בין המסלול בפריז לבין הרחוב בתל אביב, עם מינימום תהליכי התאמה תפיסתיים. 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by MOTHER OF ALL (@motherofall_official)

נתלי יצחקוב וליאור פישר שילוני, טרנדולוגיות: "בעשור האחרון, עם הקצנת אלמנט החשיפה ברשתות, יש העצמה של חשיפה – פיזית ורגשית, והעירום הוא השיקוף של זה"

בפשטות: מדובר באינפלציה. יש יותר מהכל – כמותית ואיכותית. הביקוש אינטנסיבי, ההיצע אובססיבי, ולפעמים נראה כאילו כל מה שעולם האופנה עושה זה להמציא סוגים חדשים של מחשופים. מחשוף חזה עליון, מחשוף חזה תחתון, מחשוף אגן, מחשוף מפשעה, מחשוף תחת, מחשוף חריץ תחת – כולם לגמרי קיימים, והקטע הוא שנשים לובשות אותם באמת. לא רק נשים ששם המשפחה שלהן הוא קרדשיאן-ג'נר, ולא רק נשים שהמידה שלהן היא סמול-מדיום. חשבתם שמה שהלך על המסלול של "מיו מיו" זה מוגזם? אולי כדאי שתפתחו שנייה את הטיקטוק. 

"אופנה היא מראה של חברה, ביטוי עמוק של הלך רוח", אומרות נתלי יצחקוב וליאור פישר שילוני מ-The Visionary, סוכנות לחיזוי טרנדים, מחקר וייעוץ. "בעשור האחרון, עם ההקצנה של אלמנט החשיפה ברשתות, יש העצמה של חשיפה – פיזית ורגשית, והעירום הוא שיקוף של זה. למגמה הזאת יש אבולוציה שמנרמלת את העירום ומנתקת אותו מפורנוגרפיה, מחזירה אותו למקום של יופי רנסנסי, אומנותי ותמים".

תמים? באמת?
"כן. בעבר זיהינו איזו משיכה של נוער ברשתות לאסתטיקה של סאדו-מאזו, צילומים עם דם וכאלה. היום אנחנו דווקא מרגישות שזה הולך למקום של חיבור בין עירום לטבע, משהו שאומר שזה בסדר להיות עירום, לא משנה באיזה גוף – וזו לא תמיד אמירה מינית. הכל הולך בכיוון יותר אותנטי, וזה מיתרגם לעולם האופנה עם בגדים שגורמים לנו להרגיש יותר בנוח לחשוף ולהיחשף". 

צילום: מתוך אינסטגרם, @alonlivne

צילום: מתוך אינסטגרם, @alonlivne

אלון ליבנה, מעצב אופנה: "יש משהו מאוד סקסי באלמנטים שחושפים את הגוף בצורה מציצנית. זו אסתטיקה שמגיעה מהעולם הפטישיסטי ומהסאדו-מאזו. סקס הוא תמיד השראה"

דוגמה טובה לאבולוציה האסתטית הזו אפשר לזהות בקולקציה האחרונה והמדוברת של אלון ליבנה, שכבר שנים מזוהה עם התשוקה העיצובית לקאט-אאוטים, פתחים וחורי הצצה. "משחקים של חשיפה והסתרה של הגוף זה משהו שמלווה אותי מההתחלה, והם חלק מה-DNA העיצובי שלי", אומר המעצב. "אני חושב שיש משהו מאוד סקסי באלמנטים שחושפים את הגוף בצורה מציצנית. סקס הוא תמיד השראה. זו אסתטיקה שמגיעה מהעולם הפטישיסטי, הסאדו-מאזו". ואכן, קולקציות קודמות, זכורות ומצליחות במיוחד של ליבנה הושפעו באופן ניכר מעולמות ה-BDSM האפלים והאדג'יים, ולכן הקולקציה האחרונה שלו – חושפנית לא פחות אבל רכה, רומנטית ונאיבית הרבה יותר – עוררה עניין יוצא דופן.

אמא פטריארכיה

קשה לנו לנטרל את הציניות והסקפטיות כלפי הרעיון של עירום המנותק מהקשר מיני, אבל את דור ה-Z זה ממש לא מעניין, ולפחות מבחינה אופנתית – הוא הדור שקובע עכשיו. "הרבה צעירות מרגישות לגמרי בנוח ללכת ברחוב עם חזייה", אומרות יצחקוב ופישר שילוני. "אז כולם יסובבו את הראש, כי זה עדיין נראה חריג ומוזר שמישהי הולכת ככה ברחוב, אבל אנחנו מאמינות שבקרוב זה יתחיל להיראות לנו יותר טבעי, ונהיה הרבה פחות שיפוטיים וביקורתיים. זו תרבות של פוסט-טאבו, שמתחילה להתפתח ולהתרחק מכל מיני איסורים חברתיים. השיח על מחזור נשי, שיער גוף ועירום נעשה פתוח וחופשי יותר, והטאבו הולך ונשבר. למגמה הזו תהיה השפעה מאוד חיובית, כי לדור ה-Z ודור האלפא יהיה ספקטרום מאוד רחב של ייצוגים להזדהות איתם".

אמרתן עכשיו "דור האלפא"?
"כן", הן צוחקות, כאילו שמעו את השאלה הזאת יותר מדי לאחרונה. "דור האלפא הם הילדים שלנו. כל מי שנולד החל משנת 2013".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Emili Sindlev (@emilisindlev)

מחשוף חזה עליון, מחשוף חזה תחתון, מחשוף מפשעה, מחשוף חריץ תחת – כולם לגמרי קיימים, ולא מעט נשים לובשות אותם באמת

אז הדגש החזק ששמה תעשיית האופנה על חושפנות ועירום נועד לשחרר אותנו מתפיסות עתיקות ושמרניות, להעצים את החיבור שלנו לעצמנו ולאפשר לנו לתבוע מחדש את זכותנו על גופנו. זה קורה במסגרת האובססיה הנוסטלגית שמחזירה, למשל, את אסתטיקת הטראש של שנות ה-2000 המוקדמות ומעבירה אותה עדכון גרסה וניכוס מחדש – הפעם ממקום של הערצה ובעלות, במציאות שבה חוטיני זה מעצים וקארדי בי היא אייקון פמיניסטי. בהחלט מדובר בתפיסה שנעים להתרגל אליה, אבל אולי לא כדאי להתנמנם ולהתעלם לגמרי מהיד שמנענעת את העריסה. ההיא, נו, איך קוראים לה? אמא פטריארכיה.

"אלה תהליכים שהתחילו כבר במאה העשרים-20, כשפריחת שוק הפרסום בארצות הברית לאחר מלחמת העולם השנייה חלחלה לכל העולם", מבהירה ד"ר נועה לביא, ראשת המסלול לתקשורת ומדיה במכללה האקדמית תל אביב-יפו. "מוצרים מוכרים באמצעות גוף נשי, אם זו סיגריה או מכונית. נשים עסקו בחשיפה ומחשופים גם בתקופה הקדם-ויקטוריאנית, אבל היום זה פשוט מואץ בגלל הרשתות, תרבות הצריכה והסלבריטיזציה. גם הגוף הגברי נחשף, אבל אצל נשים זה הרבה יותר בולט, כי גוף האישה תמיד היה במוקד הערך החברתי שלה. זו הרי מערכת פטריארכלית בשליטה גברית. רוב בעלי ההון הם גברים, העין השופטת בשוק היא עין גברית, אז תהליכי הסקסואליזציה של הגוף הנשי הרבה יותר מוקצנים ובולטים. אנחנו רואים טשטוש גבולות בין עולם הפרסום והשיווק, לסלבריטאות, ולאנשים שאינם חלק מהתעשייה. הם מאמצים בשימוש יומיומי את עולם המונחים המיתוגי והשיווקי, ומתייחסים לעצמם ולגופם כאל משהו שיש למכור ולשווק".

ד"ר נועה לביא, ראשת המסלול לתקשורת ומדיה במכללה האקדמית תל אביב-יפו: "גם הגוף הגברי נחשף, אבל בגלל שהעין השופטת בשוק יותר גברית – תהליכי הסקסואליזציה של הגוף הנשי מוקצנים"

אז לא כדאי לשגות באשלית השחרור?
"עד עכשיו דיברתי מתוך תאוריה מסוימת, אבל אם את שואלת את נועה שהיא גם סוציולוגית אבל גם בת אדם – החיים הם הרבה יותר מורכבים מתאוריות. יש מספיק גישות פמיניסטיות ופוסט-פמיניסטיות שאומרות שאנחנו חזקות ומשוחררות, שמותר לנו להיות סקסיות ושזו הבחירה שלנו לחשוף את גופנו. אפשר כמובן לבוא ולהגיד שזו לא באמת בחירה, אבל זו עמדה אליטיסטית. להגיד שהכל משטור ואין לסוכנות החברתיות שום חופש – זה דכאני באופן אחר. אז כן, במסגרת תאוריה שמבקרת את הקפיטליזם, אנחנו כמובן חיות וגדלות במשטור. אבל בתוך המשטור הזה יש לנו דרגות של חופש, ומה שאת עושה עם החופש הזה הוא שלך. אם אנחנו מניחות שאין חופש – אנחנו מתייחסות לנשים שחיות בעולם הזה כאובייקטים שטופי מוח".

זו לא פיה

אז קשה לקרוא לעירום "טרנד", אבל מהיכרות שטחית עם תעשיית האופנה – קשה יותר להימנע מהתחושה שגם זה יעבור. למעשה, על פי נוסחאות מקובלות של אבולוציה תרבותית, זה כבר אמור להיות בדרך החוצה – אחרי שנגע במחוזות הגרוטסקה והפרודיה (קחו לדוגמה את הקולקציות המדוברות של סקיאפרלי, או לחילופין את טרנד הטיקטוק שצוחק על האופן בו הדמויות ב"אופוריה" מתלבשות לבית הספר). כך או כך, כל הדרכים מובילות לקים קרדשיאן, שהלוק שלה לאירוע המט-גאלה האחרון היה בו-זמנית גרוטסקה, פרודיה ונבואה מתוחכמת. מאז אאוטפיט "אשת הטאליבן" ההוא, אגב, קים ממשיכה לדבוק במראות מבית מותג העל בלנסיאגה, שמכסים כמעט לחלוטין את הגוף הכי מפורסם בעולם. 

"יהיה פה קאונטר-טרנד, והלוק הזה של קים הוא תגובת נגד קיצונית", מאשרות יצחקוב ופישר שילוני, ומחדדות את התפיסה שלפיה ההפך מחושפנות הוא לא צניעות – אלא אנונימיות. "קים מחפשת לחזור למקום פחות חשוף, וזה מתחבר למגמה של אנשים שמחליטים 'לרדת למחתרת' – להתנתק, למחוק את הפייסבוק ואת האינסטגרם ולשמור על אנונימיות, וירטואלית ופיזית. זה הלך רוח שיבוא לידי ביטוי בצורה ויזואלית של כיסוי וטשטוש הגוף והזהות, עד שאי אפשר לדעת אם זה גבר, אישה או מה גון העור – מתוך שאיפה להישפט רק לפי התוכן, ולא לפי הנראות. אז כן, סביר שנראה מאבק תרבותי בין שתי המגמות האלה, אבל זה לא או או, זה גם וגם", הן אומרות, ומזכירות שבעוד דמנה וואסאליה, המנהל האמנותי של בלנסיאגה – אחד מבתי האופנה המדוברים והמשפיעים בעולם – מתמקד עכשיו בכיסויים מלאים ואטומים, מי שסומנה השנה כהבטחה הגדולה של עולם האופנה היא ננסי דוג'קה, מעצבת בת 28 שמזוהה עם שמלות מינימליות ושקופות לחלוטין. 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Kim Kardashian West (@kimkardashian)

תחזית נוספת שלהן נוגעת לקשר בין חשיפה פיזית לחשיפה אידאולוגית. "הטרנד החשוף גם מחובר יותר למקום של קיימות. אנשים עומדים להתלבש בהתאם למערך הערכי ולאידאולוגיה שלהם, וזה יבוא לידי ביטוי בטכנולוגיות חדשות של טקסטיל: בדים שנראים כמו עוד שכבה על הגוף, חלק מהעור, וממשיכים לאתגר ולשאול מה זה חושפני בכלל. וגם יהיה לזה, איך לא, מענה במטא-וורס. שם נוכל לפתח לעצמנו זהות ששונה ממי שאנחנו בעולם האמיתי, להיות הכי חשופים בעולם גם אם במציאות אנחנו לא".

"כל עוד אנחנו חיים בעידן של שיווק, מיתוג וסלבריטזציה – זה יימשך כמו שזה", מניחה ד"ר לביא, ומציעה טיפ להורים המודאגים: "אם אנחנו רוצות למתן את ההשפעה של העולם ההיפר-קפיטליסטי, המפתח נמצא אצל מערכת החינוך, שלצערי נמצאת בדיליי על הכל. צריך לחנך צעירים וצעירות למה שאני מכנה 'אוריינות תקשורתית או דיגיטלית' – איך לצרוך תקשורת באופן ביקורתי. כשהבת שלי הייתה בת שנתיים ושבעה חודשים, הלכנו בדיזנגוף וראינו שלט חוצות גדול. בר רפאלי פרסמה בושם כשהיא לבושה כמו פיה עם שמלת טוטו ומחשוף – הכל בוורוד. הבת שלי נעמדה, הסתכלה עליה, הסתובבה אליי ואמרה בהתפעלות: 'אמא, תראי, פיה'. התכופפתי אליה ואמרתי את הדבר הכי הורס שמחות בעולם: 'מיכלי, זו לא פיה, זו פרסומת. הלבישו אותה ככה כדי למכור את הבושם'. וזה העניין. לדעת לקרוא את הדברים באופן ביקורתי".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Esti Ginzburg Keizman (@esti_ginzburg_)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by EDEN FINES (@edenfines)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Miriam Sánchez (@miriamsanchezzzz)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Christopher Esber (@christopher_esber)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Jen Ceballos (@endlesslyloveclub)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Nensi Dojaka (@nensidojaka)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by IVY PARK (@weareivypark)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by @bellahadidbrasil

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Kim Kardashian West (@kimkardashian)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Chiara Ferragni (@chiaraferragni)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Leonie Hanne (@leoniehanne)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Julia fox (@ladyjuliafox)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Kim Kardashian West (@kimkardashian)

 

השאירו תגובה

 

  • מה זה הדבר הזה? לא נימאס לאנשים מליהיות כמו בעלי חיים? כמה אפשר ליסבול מימכם? תיהיו בריאים

    מאת: שלי |‏ 31 בינואר 2023 | 11:22
  • חבר שלך סיכם יפה "כשהייתי ילד, הייתי שם ערוץ האופנה בלילה כדי לראות ציצים", זה רק אומר שאי אפשר להפוך את העירום לא-מיני. עירום זה מין והסלב או המעצבים שהולכים חשוף מחפשים דבר אחד – תשומת לב ויח"צ.
    הקרדשיאן עשו על זה קריירה, קיארה חוגגת על זה, וגם יובל כספית ראתה כמה בז זה עשה לה.

    מאת: נועם |‏ 30 בינואר 2022 | 11:17
  • מחריד ומטומטם. הדור הבא לא יאמין שפעם זה היה אופנתי. מביש

    מאת: איכס לא |‏ 30 בינואר 2022 | 08:01
  • הלינק אמור לקחת לשיפוץ הדירה של בוזגלו – טעות בלינק

    מאת: דורון |‏ 30 בינואר 2022 | 07:16
  • המין הנשי השתגע לגמרי זה בטוח. השאלה מה המין הגברי יעשה עם זה

    מאת: הצפוני |‏ 30 בינואר 2022 | 06:56
  • התמונות של בחורה ממוצעת היום בכל הרשתות החברתיות מזכירות מודעות לשירותי מין לפני כעשור

    מאת: אזרח מודאג לעתיד העולם |‏ 30 בינואר 2022 | 04:57
  • לא אופנה! .איכס להקיא. למה לבנות של היום לא נשאר כבוד עצמי?
    צניעות זו לא מילה גסה

    מאת: איככססססס |‏ 30 בינואר 2022 | 03:47
  • אל תתפלאו אח"כ שיש עליה במקרי האונס.

    מאת: גל |‏ 30 בינואר 2022 | 03:09
  • מה שמראים בתצוגות האופנה בניו יורק לא תמיד זה הלבוש שאנשים לובשים ביום יום שלהם ,רק שלישראליות אין בושה צעירה זקנה כולם לובשים אתו דבר ,העיקר זה טרנד ,כמו שבטלוזיה כולם מכניסים אנגלית לסלנג שלהם ,הלו אתם בישראל לא אמריקה

    מאת: אילנה |‏ 30 בינואר 2022 | 01:01
  • דווקא אני מבין לגמרי את הפתח בחריץ של התחת – לפיזור אופטימלי של הפלוץ במרחב

    מאת: ₧ |‏ 30 בינואר 2022 | 00:57
  • השמלה עם החריץ זה הדבר הכי זול שראיתי

    מאת: בוב |‏ 30 בינואר 2022 | 00:20
  • סיפורי ה me too של מחר צריכים להגיע מאיפשהו….

    מאת: סבטלנה |‏ 29 בינואר 2022 | 23:50
  • ב5שביל מה, אם ככה לבזבז כסף על כל פיסות הבד הזה? מי צריך את זה לכו ערומות ותחסכו המון כסף…. חחחחחחחחחח. אופנה…..

    מאת: שרה |‏ 29 בינואר 2022 | 23:03
  • גועל נפש מכוער

    מאת: שולמית |‏ 29 בינואר 2022 | 22:50
  • חחחחח
    ורד, כמה מטומטמת את יכולה להיות?!?!? מלא מהמצולמות בכמעט ערום הן יהודוניות כשרות כמוך. חחחחחחח סתומה.

    מאת: כשאמא ואבא אחים |‏ 29 בינואר 2022 | 21:07
  • אם זה לפחות היה נוח. סבבה. אבל זה הכי לא נוח בעולם! במקום שחרור הבנות האלה עבד של הבגד. סתומות.

    מאת: אוי |‏ 29 בינואר 2022 | 18:08
  • זונות זה לא טרינד זה מקצוע
    וכול מקצוע והלבוש שלו

    מאת: ..... |‏ 29 בינואר 2022 | 14:54
  • זההנראהפשוטמטומטם

    מאת: לאה |‏ 29 בינואר 2022 | 14:10
  • שילכו ערומות וזהו

    מאת: ג |‏ 29 בינואר 2022 | 14:10
  • איפה הצניעות???? גועל נפש

    מאת: גילי |‏ 29 בינואר 2022 | 14:09
  • מה נשים לא תעשה עבור תשומת לב

    מאת: אני |‏ 29 בינואר 2022 | 13:57
  • מסכנות
    זקוקות לתשומת לב.

    .

    מאת: מירי |‏ 29 בינואר 2022 | 13:14
  • מקדשת סטייל???????

    מאת: לייטס |‏ 29 בינואר 2022 | 13:03
  • זוועה

    מאת: לי |‏ 29 בינואר 2022 | 11:44
  • כבר יותר נורמלי להתלבש כמו בונפרטה או כל דמות אחרת מאשר הערום שאתם. מציעים. כי נראה לי שהשתגעתם לגמרי.. ומי שמלביש מישהי בעירום זה שקול בעיני כמו הטרדה מינית של הלובשת ושל מי שיתקל בזה. הרי אנשים. נשפטים על עירום בפרהסיה. אז מה זה שונה מבגדי העירום בכתבה הזו?

    מאת: אא |‏ 29 בינואר 2022 | 06:54
  • זה ממש דוחה!

    מאת: לודה |‏ 29 בינואר 2022 | 01:18
  • אני חושבת שאחת הבעיות בארץ שאנשים לא מקבלים את זה היא דת. אנחנו מדינה שדת חלק מאוד משמעותי ממנה וחלק מהדת זה גם צניעות, ולכן יקח זמן עד שיקבלו פה גם את סגנון הלבוש הזה. אני אישית בתור בחורה צעירה מתה על זה וחושבת שכל אישה צריכה להתלבש איך שבא לה ועם מה שהיא מרגישה איתו בנוח!

    מאת: אנונימית |‏ 28 בינואר 2022 | 23:49
  • גועל נפש לאן הדרדרנו

    מאת: שירן |‏ 28 בינואר 2022 | 20:34
  • אך איפה איפה הן הבחורות ההם…

    מאת: שמעיה |‏ 28 בינואר 2022 | 18:39
  • שקים קרדשיאן ושאר הזונות יתלבשו ככה. אנחנו רוצות בגדים נורמלים

    מאת: עדן |‏ 28 בינואר 2022 | 17:15
  • זה ממש בגדי המלך החדשים.
    איפה הילד שיצעק המלך הוא עירום!

    מאת: אורן ישראלי |‏ 28 בינואר 2022 | 16:13
  • בולשיט

    מאת: לא תודה |‏ 28 בינואר 2022 | 15:42
  • מגעיל זה לא מילה

    מאת: סורי |‏ 28 בינואר 2022 | 15:16
  • יאללה בואו נחזור לעצים וגמרנו

    מאת: בעצם לא ירדנו מהם |‏ 28 בינואר 2022 | 14:55
  • גועל נפש

    מאת: ציוני |‏ 28 בינואר 2022 | 14:38
  • שוב סגידה לרזון. חס וחלילה אם מישהי עם מעט שומן תתלבש ככה, אז היא הופכת לבדיחה ולדוחה.

    מאת: קרן |‏ 28 בינואר 2022 | 14:13
  • מהממות!

    מאת: הנדריקס |‏ 28 בינואר 2022 | 13:50
  • דור של אבודים שיביאו לכליון המין האנושי!

    מאת: דור |‏ 28 בינואר 2022 | 12:56
  • עוד כתבה הזויה על פורנו במסווה של אופנה

    מאת: דוד |‏ 28 בינואר 2022 | 12:40
  • חג פורים חג גדול לילדים

    מאת: חג פורים |‏ 28 בינואר 2022 | 12:32
  • טימטום שאין כדוגמתו…. זה אפילו לא יצירתי…… זה מחריד ודוחה.

    מאת: ח |‏ 28 בינואר 2022 | 12:28
  • מזעזע.. כל יפיי הנפש קוראים לזה חופש הביטוי כשבעצם חזרנו לתקופת האבן. העולם השתגע.

    מאת: לולי |‏ 28 בינואר 2022 | 12:14
  • איכס

    מאת: לי |‏ 28 בינואר 2022 | 10:52
  • נשים הן לא דבר כל כך מוצלח בניגוד לדברי הכת הפרוגרסיבית שאומרת: נשים הן דבר מוצלח וטוב. כמו כן ברצוני לציין: רבין, ביבי ושרה.

    מאת: uncle uncle |‏ 28 בינואר 2022 | 10:35
  • אני הכי חילונית שיש אבל בתור אשה אני שואלת את עצמי למה נשים מתלבשות ככה?ראיתם פעם גבר שלא מכבד את עצמו ומתלבש ככה וחוץ מזה מה זה נוח לך ????תתחילו להתלבש בנוח כן צריך ללמוד משהו מהגברים8

    מאת: חן |‏ 28 בינואר 2022 | 09:49
  • מזעזע!!!!! ברוך שלא עשני גויה!!!

    מאת: ורד |‏ 28 בינואר 2022 | 09:37
  • עד מתי יתנו לגיטימציה ובמה לכל כך הרבה חולי נפש. עולם דפוק.

    מאת: אני |‏ 28 בינואר 2022 | 09:18
  • בדרך הבטוחה חזרה לסדום ועמורה…
    שום הנדסת תודעה לא תשנה את העובדה שבחורה עם צניעות תמיד תהייה בחורה ברמה יותר גבוהה בעיני החברה, זאת המציאות סורי….

    מאת: יניב |‏ 28 בינואר 2022 | 06:08
  • זנותי ומגעיל

    מאת: לילך |‏ 28 בינואר 2022 | 01:53
  • דור של מופקרות זולות שרק מחפשות איך עוד להחשף בשביל עוד קצת צומי, נחמד בשביל הפאן

    אבל בסוף אמצא מישהי איכותית אני מקווה

    מאת: לא מתלונן |‏ 28 בינואר 2022 | 00:16
  • בפשטות, אם את שטוחה אין לך בעיה ללבוש את זה.
    כשיש מה להראות, את לא מתאמצת עד כדי כך להוציא את זה החוצה, כי כבר רואים.

    מאת: ספיר |‏ 27 בינואר 2022 | 21:22
  • ד

    מאת: לאן עוד העולם הזה יידרדר? |‏ 27 בינואר 2022 | 21:06
  • גועל נפש.מרוב שכבר אין מה לחדש באופנה אז הולכים לכיוון הזול והוולגרי.

    מאת: אמיר |‏ 27 בינואר 2022 | 21:03
  • אני ממש לא חסודה, אבל כל הנושא הזה פשוט מטומטם!

    מאת: נטע |‏ 27 בינואר 2022 | 20:58
  • יובל כספית באמת סבבה לגמרי, אבל, לא מבינה כלום באופנה

    מאת: סטייליסטית |‏ 27 בינואר 2022 | 20:42
  • מעניין מאוד וגם מתסכל

    מאת: אלה |‏ 27 בינואר 2022 | 20:40