זו הייתה התצוגה הכי מבאסת שראינו. מה קרה למותג העל?

משהו מוזר עובר על דיור, אבל גם זה יעבור. מזל שבינתיים, יש מי שלא מתקשה להציל את המצב עם קצת צבעים והרבה ענבים. וגם: אין ספק באשר ליורש הרשמי של הטרנד האדום, ולמה אנחנו מתחילות לדאוג לשיער שלנו? חדשות, שאלות ומחשבות על מה שקרה השבוע בעולם האופנה

מאת  | ‏ 1 מרץ 2024
 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Dior Official‎‏ (@‏‎dior‎‏)‎‏

שבועות האופנה במילאנו ופריז סיפקו הרבה סיבות להתלהבות והתרגשות: מהקאמבק המלוטש של פראגמו והפיסים המחרפנים של בוטגה ונטה, עד שיטפון הסקס-אפיל של סן לורן והמקוריות הנועזת של בלמיין. ודווקא על רקע כל אלה, הולכת ושוקעת בעיקר שאלה מדכאת אחת: מה עובר על דיור?

בית האופנה שמזוהה עם יוקרה נצחית ועם ה"ניו לוק" פורץ הדרך, דופק חתיכת שנ"צ כבר תקופה. אם היינו קצת יותר נאיביות לגבי המערכת הכלכלית שמניעה את תעשיית האופנה, עוד היינו מהמרות שמדובר באיזו פרישה מכוונת ואלגנטית ממירוץ העכברים הקדחתני אל האיט-באג או הרגע הוויראלי הבא, אבל הטיעון הזה במילא קורס מול התוצרת: זה לא רק שהבגדים של דיור לא מרגשים. ביותר מדי מקרים, הם פשוט לא מוצלחים.

דיור בשבוע האופנה בפריז (צילום: Getty Images, Peter White/Getty Images)

דיור בשבוע האופנה בפריז (צילום: Getty Images, Peter White/Getty Images)

תחושת האכזבה הספציפית הזאת, כמו רצף שירים גרועים של להקה אהובה, רק התחזקה לנוכח הקולקציה שהציגה מריה גרציה קיורי בפריז השבוע. שוב, היעדר מעוף היא הבעיה הכי קטנה של ערימת הז'קטים הדהויה הזאת. במקרה הטוב הם נראים כמו חיקוי של מותג אחר, במקרה הרע הם נושאים פרינט גרפיטי כעור עם המילים "מיס דיור" – תואר שנראה כי מעולם לא היה נחשק פחות. 

זו כמובן לא קינה או הספד, רק הרהור על מהות הפשלה. האם דווקא הדחף הגובר לייצר אופנה מסחרית גרידא, גם בצמרת התעשייה, הוא שמוביל למצעד מכנסי הבז' המחויטים, שנועדו פשוט להימכר בחנויות ולא לשבור את האינטרנט? או שדווקא הניסיון להשתלט על הסחרור האינסטגרמי ולהשתתף בכלכלת הקליק-בייט הם שמביאים לשיתוק יצירתי אצל מעצבים מסוימים? כך או כך, באופנה כמו באופנה – תמיד יש מקום לתקווה: היא הרי הזירה שהדבר הכי יציב בה הוא חוסר היציבות שלה. סיבוב הגלגל יגאל גם את דיור, במוקדם או במאוחר. אנחנו סומכות על זה אפילו יותר מעל מכנסי בז' מחויטים.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Dior Official‎‏ (@‏‎dior‎‏)‎‏

רד איז דד?

אכן, כפי שמיהרו להכריז הכותרות באתרי האופנה – הוכתר יורש רשמי למלכות האדום-דובדבן-בורדו, וקוראים לו ירוק-זית-דשא. הוא בלט במיוחד אצל גוצ'י, אבל כיכב גם אצל פראדה, פראגמו וסן לורן. מרענן ללא ספק, אבל לא היינו ממהרות לקבור את האדום, שעדיין רושם נוכחות דומיננטית. איום על הכס מגיע גם מכיווני הסגול והצהוב, שכהרגלם זוממים מסיבת פסטלים אביבית שנתקשה להתנגד לה.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎GUCCI‎‏ (@‏‎gucci‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Vogue France‎‏ (@‏‎voguefrance‎‏)‎‏

בני ברק שיק

זה השבוע השלישי למעקב האובססיבי שלנו אחר טרנד כובעי הים, והדיווח הוא כדלקמן: הם עדיין כאן. הם נוהרים בהמוניהם. סן לורן, קוראז' וז'יל סנדר מביאים אותם באוטובוסים. שיער זה לא מגניב יותר. 

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎WWD‎‏ (@‏‎wwd‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎JIL SANDER‎‏ (@‏‎jilsander‎‏)‎‏

תקופת נשירה

בעצם, שיער זה כן מגניב, פשוט לא על הראש. או על הגוף, חלילה. על טרנד הטקסטורות השעירות כבר דיברנו כאן, ונראה שהוא רק הולך ומסתבך: החל בז'קט שיער הסוס של ורסאצ'ה דרך הכובעים של פראדה ועד תיקי הפאות של ז'יל סנדר – כולם רומזים שכדאי להתחיל להסתובב עם מברשת שמיועדת רק לאקססוריז.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Hannah Motler‎‏ (@‏‎hannahmotler‎‏)‎‏

מוציא את המיץ

ועל רקע כל הטרנדים, המגמות, היוקרה השקטה והמינימליזם העיקש, ממשיכים אוליבייה רוסטאן ובלמיין שלו להוות את האלטרנטיבה המושלמת לכל קונפורמיזם מאופק: צלליות מקסימליסטיות, פרינטים מוגזמים, אביזרים ממזריים, המון צבעים והרבה מאוד ענבים (!) הרכיבו את אחת הקולקציות העסיסיות של הרגע. בקרוב על השטיח האדום.

 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎‏ (@‏‎ioscioccatoh‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‎‏ (@‏‎imbarbarasanchez‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎‏ (@‏‎pradapearll‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Vogue Runway‎‏ (@‏‎voguerunway‎‏)‎‏

השאירו תגובה