האקס המיתולוגי של עולם האופנה חוזר בסערה. התגעגענו?

בשנתיים שעברו מאז הועזב אלסנדרו מיקלה מגוצ'י, הספיקה התעשייה להידלק על האנטיתזה המוחלטת שלו - היוקרה השקטה. עכשיו נראה שבא לה פתאום להתנחם בזרועותיו של המאהב הוותיק והפרוע, שמצא לו הזדמנות מושלמת לקאמבק מטלטל. וגם: כבר יודעים איך להגיד ולאיית LOEWE? נקווה שלא, כי הקמפיין הזה ממכר. ומי הכוכבת שעומדת להיות ההייט-פולואו האופנתי שלנו? חדשות, שאלות ומחשבות על מה שקרה השבוע בעולם האופנה

מאת  | ‏ 5 אפריל 2024
 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Alessandro Michele‎‏ (@‏‎alessandro_michele‎‏)‎‏

הקונפליקט בין היצירתי למסחרי תמיד עומד במהותו של המנגנון האופנתי, אבל נראה שבתקופה האחרונה הוא פורה, סוער ואולי בעיקר מדובר יותר מתמיד. השבוע נרשם טוויסט דרמטי במיוחד בעלילה, כשהשמועות הפכו במהרה לעובדות ונודע כי אלסנדרו מיקלה עתיד לרשת את פיירפאולו פיצ'ולי בתפקיד המנהל האמנותי של ולנטינו.

אנחנו יודעות, זה נשמע כמו תקציר הפרק היומי בטלנובלה איטלקית משוגעת, ולמרבה הכיף זה לא מאוד רחוק מזה, במונחי התעשייה. אלסנדרו מיקלה מגלם בדמותו האקסטרווגנטית את מהות התהליך שעבר על עולם האופנה בשנים האחרונות: עלייתו כמעצב כוכב שהפך את גוצ'י לסנסציה ויראלית קרקסית, זוהרת ונחשקת, נפילתו כמגזימן מעייף שהצליח להמאיס את אסתטיקת ה"אובר דה טופ" המקסימליסטית, הביא לצניחה במכירות של מותג העל, הופרש ופרש במו ידיו את שטיח הבז' להוד מעלתה, היוקרה השקטה.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Alessandro Michele‎‏ (@‏‎alessandro_michele‎‏)‎‏

עכשיו, כשסבטו דה סרנו מעצב שם בקרת נזקים שנראית מאוד יפה ומרגישה מאוד מסחרית ומסורסת, רבים מוצאים את עצמם מתגעגעים פתאום לימי מיקלה הפרועים והעליזים. כל זה קורה על רקע מה שנדמה כמומנטום רציני של חילופי דורות: אחרי טום פורד ודריס ואן נוטן, גם פיירפאולו פיצ'ולי הודיע על פרישה בתום כהונה של 25 שנים בוולנטינו, במהלכן עשה לא מעט קסמים יפהפיים עם הדי.אנ.איי הרומנטי של בית האופנה. 

כאן נכנס לתמונה, כאמור, האקס המיתולוגי מיקלה, ונתפס פתאום כאביר על הסוס הוורוד שיושיע אותנו מהמחסום היצירתי של יוקרה לשם יוקרה, ויביא איתו רשמית את עידן הבלאגן שמתחמם על הקווים. לא הגיבור שאנחנו רוצים, הגיבור שאנחנו צריכים. כתב ידו הצבעוני, העמוס והמטורלל עוד עשוי להפוך את ולנטינו למיו מיו החדש, לפחות בתנאי "שייתנו לו להתפרע", כפי שדורשים ודורשות הפאשן גירלז ובויז בתגובות לדיווח. מסתמן שיהיה מעניין.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Pierpaolo Piccioli‎‏ (@‏‎pppiccioli‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎HIGHSNOBIETY‎‏ (@‏‎highsnobiety‎‏)‎‏

וגם אם כל המהלך הזה לא יעבוד, תמיד יהיה לנו לואווה. תענוג לחוש אהבה יציבה כל כך למותג ולמעצב, וג'ונתן אנדרסון הרוויח אותה בכבוד לאורך העשור האחרון עם פעילותו בבית האופנה הספרדי הוותיק (וגם מחוץ לו). ובאמת, כבר איזה חודש לא ראינו ממנו תצוגה שהוכיחה שתמיד מדובר במרענן הרשמי של הכל – אז הנה תזכורת אפקטיבית במיוחד לכך (וגם לאיות הנכון של שם המותג) בצורת הקמפיין החדש והמושלם בכיכובם של אוברי פלאזה ודן לוי.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎LOEWE‎‏ (@‏‎loewe‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎LOEWE‎‏ (@‏‎loewe‎‏)‎‏

רק קמפיין אחד מסוגל איכשהו להתחרות: זה שראוי לכנותו "הו, קיליאן". שלא ייגמר לעולם. גם אחרי עונת הטקסים וגריפת הפרסים, אנחנו רחוקות מלמצות את הפרצוף הזה, ולא אכפת לנו בשום צורה שכל קשר בינו לבין ורסאצ'ה מקרי בהחלט. אפילו מהשיער של אן הת'אווי לא אכפת לנו כשקיליאן ברקע.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Versace‎‏ (@‏‎versace‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎HIGHSNOBIETY‎‏ (@‏‎highsnobiety‎‏)‎‏

ג'וג'ו סיווה הוציאה שיר חדש השבוע. לא שמענו אותו, ואם להיות כנות – אנחנו לא עד הסוף בטוחות מי זאת. מה שכן בטוח הוא שאם היא תמשיך ככה, יש לנו הייט-פולואו רציני מאוד בקנה. שזה תמיד נחמד.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Just Jared‎‏ (@‏‎justjared‎‏)‎‏

 

השאירו תגובה