האיטגירל של העשור הקודם לגמרי חוזרת

ההיא, נו, תזהו אותה כשתראו אותה. היא תנעל את הנעליים שהולכות גם הן לחזור לחיינו בצעדים כבדים. וגם: למה בלאגן הוא האפקט הנחשק של הרגע, איזה אקססורי ענק כבש את לבנו ואיך נראות הסניקרס הכי מבוקשות עכשיו. חדשות, שאלות ומחשבות על מה שקרה השבוע בעולם האופנה

מאת  | ‏ 8 מרץ 2024
 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Chloé‎‏ (@‏‎chloe‎‏)‎‏

אחרי שהסיומת "גירל" שודכה לעשרות מילים רנדומליות (עגבניה) שמתארות עשרות טרנדים רנדומליים (זוכרים את "אסתטיקת הנערה העצובה"?), השבוע נראה כאילו היא סוף סוף גויסה בחזרה למקומה הטבעי, עם ההכרזות הנרגשות על שובה של ה"קלואה גירל". 

המותג שעד לפני כמה שנים עוד נחשב לבון-טון של השיק הצרפתי הקדוש, הלך ואיבד תאוצה אחרי עזיבתה של קלייר ווייט קלר את תפקיד המנהלת האמנותית ב-2017, כשלא הצליח לעדכן את הדי.אן.איי הבוהמייני הרך והנשי שלו בהתאם לאופנה שלקחה טוויסט לעולמות קרים, מנוכרים ומוזרים יותר. 

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Vogue‎‏ (@‏‎voguemagazine‎‏)‎‏

עכשיו, כך נדמה, אפשר להתחיל לדמיין את האופנה שאחרי ה"יוקרה השקטה" – מגמת העל שהגיעה לשיא ובקרוב תתחיל לנחות ממנו. ואולי בעצם זה היה רק שלב ביניים הכרחי, אתנחתא סולידית, בין חילופי השרביט של ה-Y2K ויורשו הבלתי נמנע, הרטרו לשנות העשרה של המאה ה-21.

ומי מייצגת את העשור התמים ההוא יותר מנערת קלואה? ומה מהווה הוכחה ברורה יותר מ"תקרית" השורה הראשונה שבה תועדו לפחות חמש אורחות עם אותן נעלי פלטפורמה שצורחות 2014?

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Vogue France‎‏ (@‏‎voguefrance‎‏)‎‏

 זו הייתה תצוגת הבכורה של המעצבת החדשה צ'מנה קמאלי, והיא הוכתרה כהצלחה מסחררת. שכבות השיפון ריחפו על המסלול, חגורות הלוגו עשו קולות של פריט ויראלי, הנוסטלגיה הפכה בלייב לעתיד קרוב של בוהו-שיק ידידותי למשתמשת. הכינו את קשתות הפרחים.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Chloé‎‏ (@‏‎chloe‎‏)‎‏

משהו יציב

ואם השורה הראשונה בקלואה לא מספיק הבהירה את המסר, אפילו בשאנל מודיעים חגיגית: הפלטפורמות שוב כאן. לגבי כובעי הענק אנחנו עוד לא בטוחות.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎CHANEL‎‏ (@‏‎chanelofficial‎‏)‎‏

בלאגן מאורגן היטב

גם התצוגה המוצלחת של רבאן (לשעבר "פאקו רבאן") הדגישה מוטיב מוביל של העונות הקרובות: אקלקטיות היא גם המטרה וגם האמצעי. בלאגן הוא לא מילה גסה, עומס הוא אפקט נחשק. ג'ונתן אנדרסון של לואווה, שפועל בליגה משלו, כרגיל היטיב יותר מכולם לבטא את האינטליגנציה האופנתית שטמונה ברעיונות כאלה.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Vogue Runway‎‏ (@‏‎voguerunway‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Jonathan Anderson‎‏ (@‏‎jonathan.anderson‎‏)‎‏

הפעילה קשרים

ואם כבר בלאגן ועומס, נשמח להתחיל עם צעיף הלולאות הענק והמושלם של סטלה מקרטני. ולו בשביל הרגעים שבהם אנחנו נתקעות בלי גומייה לשיער.

מיו בלאנס

באופן שהולם את התחושה הזאת של חילופי שלטון מסוימים עולם האופנה, התצוגה של מיו מיו – עדיין המותג הלוהט בעולם – רשמה אנטיקליימקס. נדמה שיותר מכל, זה בא לידי ביטוי בעמימות מסוימת בגזרת האקססוריז. אחרי להיטי ענק כמו עקבי הסלינגבק ותיקי הכיווצים, הפעם היה קשה יותר לזהות פוטנציאל כזה. אבל לא היינו דואגות לרווחים: אין לנו ספק שהסניקרס משיתוף הפעולה הטרי עם ניו באלאנס (1,120 דולר לחתיכה) יסגרו את הפינה הזאת. למען הסר ספק, הכל סולד אאוט. ואפשר להבין, הן הורסות.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Miu Miu‎‏ (@‏‎miumiu‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Miu Miu‎‏ (@‏‎miumiu‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎HIGHSNOBIETY‎‏ (@‏‎highsnobiety‎‏)‎‏

השאירו תגובה