הרשת לא ממש התלהבה הפעם מהמט גאלה. זו כנראה הסיבה

האם סף הריגוש האינטרנטי כבר כל כך גבוה, עד שרק הופעת אורח בלתי צפויה של ג'וק מסכן על השטיח האדום יכולה באמת להזיז לנו? ואיך זה קשור לטרנד המכונה "יוקרה שקטה" ולזינוק בחיפושים אחרי מכנסיים מחויטים? חדשות, מחשבות ושאלות על מה שקרה השבוע בעולם האופנה

מאת  | ‏ 5 מאי 2023
 
 1
 
View this post on Instagram

A post shared by Vogue (@voguemagazine)

"מעפן": התחקיר האינטואיטיבי שלנו מעלה כי זו המילה שרווחה השבוע בפרוזדורי האינטרנט המקומי בהקשר למט גאלה. תואר פשוט וכואב שמקפל בתוכו קטגוריות דרמטיות כמו "מאכזב", "עלוב" ו"משעמם". האם מה שאמור להיות האירוע האופנתי המסעיר של השנה באמת כשל במשימתו הפעם? או שסף הריגוש של הקהל כבר גבוה כל כך, עד שרק הופעה של ג'וק מסכן על השטיח החגיגי יכולה להיות מספיק לא צפויה כדי לעניין אותנו באמת?

מענה לתהייה על אפקט האנטיקליימקס היחסי של המט גאלה 2023 אפשר למצוא על המסלולים של שבועות האופנה האחרונים, בנתוני החיפוש של חנויות האונליין ובטרמינולוגיה המתפשטת ברחבי הרשת: נדמה כי מילת הבאזז הנחשקת של הרגע היא "שקט". המגמה שמזוהה כדומיננטית במיוחד מכונה "יוקרה שקטה", בהמשך ל"שיק המיתון" שכבר עסקנו בו כאן. היא מכתיבה ניקיון מעודן, שמתנגד ללוגואים צעקניים, פריטי סטייטמנט ולוקים שתכליתם להשתתף במירוץ הוויראליות.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by The Cut (@thecut)

"כלכלת הקליק-בייט השטיחה את האופנה, וגרמה לה להתמקד ביצירת 'שוק ואליו' על פני בגדים לבישים", אמרה למגזין I-D לילי מיסמר, מעצבת מותג הרדי-טו-וור Interior. עכשיו, כאמור, מסתמנת ריאקציה בלתי נמנעת לקקופוניה האינסטגרמית, כשהשפע מתחיל להיראות כמו עומס והרווייה מתחילה להרגיש כמו בחילה.

זה כמובן קורה גם על רקע הרלוונטיות האופנתית הגוברת של ערך הקיימות, שמקדש איכות על פני כמות. סורי, טיקטוקריות. מעטים הדברים הפחות טרנדיים כרגע מאנבוקסינג של שקיות שמנות מ-Shein.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by JIL SANDER (@jilsander)

“אנחנו רואים מעבר מאלמנטים פרפורמטיביים אל משהו הרבה יותר מיושב", מאשרת מיה ג'ייקובס מסוכנות תחזית הטרנדים WGSN, ובאתר הווינטג' והיד שניה הפופולרי The Real Real מפרסמים נתונים שלפיהם ניכר זינוק בחיפוש אחר פריטים לבישים, איכותיים ומינימליסטיים כמו מכנסיים מחויטים, ומותגים שמזוהים איתם כמו ז'יל סנדר וסלין של פיבי פילו. 

השקט הוא גם הטון הרועם ביותר על המסלולים של מותגי העל בתצוגות האחרונות: שמות כמו סן לורן, פראדה ואפילו בלנסיאגה הציגו כולם חזון מאופק שהולם יותר את המלתחה של שיבון רוי מ"יורשים" מאשר את זו של קיילי ג'נר. אם להרחיק לכת, אפשר פשוט להגדיר את האפיל הזה במילים השערורייתיות "אופנה נורמלית". פלא שהלוק שהכי הדליק את הרשת מגלריות האפטר-פארטי של המט הוא הטרנינג וגופיית הסבא של אירינה שייק?

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by IRINA SHAYK (@queenshayk)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Succession Fashion (@successionfashion)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Miu Miu (@miumiu)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Vogue Runway (@voguerunway)

השאירו תגובה