קנדל ג'נר נראית לא משהו עכשיו, והסיבה מאוד מבאסת

היא אמנם עברה פרידה לא מזמן, אבל יש לנו תחושה שזה לא בדיוק הסיפור כאן. האם עדיף קמפיין הלנז'רי המוגזם של כוכבות "הלוטוס הלבן"? וגם: המותג שהסתבך ברמזים לפדופיליה חוזר לאט ובזהירות, הסניקרס הן הדבר הכי פחות מרגש בשיתוף הפעולה בין נייקי לטיפאני'ס, ולמה הדוגמנית עשתה בלאגן בשבוע האופנה בקופנהגן?

מאת  | ‏ 2 פברואר 2023
 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Miu Miu (@miumiu)

יש לך משהו עצוב בעיניים

בפני מיו מיו ניצבת עכשיו משימה מאתגרת: לעמוד ברף הוויראליות וההצלחה המסחרית שהציבו לעצמם עם הקולקציות והקמפיינים המגה-מדוברים של 2022, שהביאו להכתרתם כ"מותג השנה" על פי מדדי החיפוש והביקוש ברשת. אז הם החליטו ללכת על בטוח, וסגרו לקמפיין החדש את מי שעדיין נחשבת לדוגמנית המבוקשת ביותר בתעשייה – קנדל ג'נר.

התוצאה היא שמעולם לא רצינו פחות לקנות את מה שקנדל מוכרת. בתמונות הקמפיין היא נראית אפרורית, חיוורת, עייפה ועצובה. "נועז ואותנטי", נכתב בחשבון האינסטגרם של המותג לצד תמונה שבה הסופרמודל נדמית, יסלחו לנו האל וקריס ג'נר, די מתה. וזה עוד בלי שאמרנו מילה על הבגדים: מונוכרומטיים בקטע משעמם, משחזרים את הקולקציה הקודמת בקטע מאוס.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Proenza Schouler (@proenzaschouler)

ואז הגיע קמפיין נוסף של קנדל, הפעם לפרואנזה סקולר. כאן הבגדים קצת יותר מעניינים, אבל הדוגמנית עדיין נראית כאילו הייתה מעדיפה להיות בכל מקום אחר, ובעיקר כאילו היא זקוקה נואשות לחיבוק, מרק מנחם ובינג' איכותי. ג'נר באמת נפרדה לאחרונה מהבויפרנד, אבל לא לגמרי ברור למה במותגי העל זרמו על אנרגיית שברון הלב הרפה והעגומה הזאת.

בעצם, כן ברור. אחד הטרנדים הבולטים של התקופה בטיקטוק הוא, משום מה, "אסתטיקת הבחורה העצובה", שמלווה באווירה מהורהרת וקודרת עם אלמנטים גותיים סטייל וונסדיי אדאמס. לצד זאת, ניכר זמזום הולך וגובר על שובו של ההרואין שיק הניינטיזי הצנום והמיוסר, כקונטרה למה שחשבנו בתמימותנו שהוא שינוי אמיתי ועמוק של מודל היופי, ולא סתם עוד טרנד חולף. 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Miu Miu (@miumiu)

על רקע כל אלה, מצביעים חזאי האופנה על קאמבק של מה שמכונה "שיק מיתון": הסטייל שאפיין את התגובה האופנתית למשבר הכלכלי של 2008 בארה"ב, והפנה עורף למקסימליזם הנוצץ של תחילת שנות האלפיים. בהתחשב בכך שמגמת ה-Y2K הצבעונית היא הזרם המרכזי של הרגע (ומוגדרת בין השאר כמענה האופנתי לדיכאון הקורונה), יש היגיון כרונולוגי בהתקדמות לכיוון הריאקציה שהגיעה אחריה. את אווירת המיתון אפשר לזהות, למשל, בהיעלמותם הפתאומית של תכשיטים ממראות השטיח האדום האחרונים, וכן בפניה העירומות לחלוטין מאיפור של ג'נר בקמפיינים המדוברים. יכול להיות שאחרי שהתרגלנו לעידן האופנה המכוערת, אנחנו ניצבים בפני עידן האופנה המבאסת?

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Kendall (@kendalljenner)

הלוטוס המוגזם

ומצד שני, מה עדיף: הלוק הנקי והאפרפר של קנדל או האיפור העמוס והמוגזם של כוכבות "הלוטוס הלבן" לסקימס? כי מאוד רצינו להתלהב מהליהוק הכיפי הזה, אבל בחירות הביוטי התמוהות קצת קלקלו את החגיגה, והשבוע התברר שמיה ולוצ'יה המתוקות הן רק הקורבנות הראשונות מתוך סשן שלם שכולו מנת יתר של ברונזר.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by SKIMS (@skims)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by SKIMS (@skims)

השקט שאחרי הסערה

הנה דוגמה לקמפיין מינימליסטי שעובד בלי גימיקים מיותרים – אולי כי בפעם האחרונה שהיו שם גימיקים מיותרים, הם התבררו כרמזים לפדופיליה: חשבון האינסטגרם של בלנסיאגה חזר לפעול השבוע, לקראת התצוגה שתיערך בפריז במרץ, ועשה זאת לאט ובזהירות עם שש תמונות לוקים פשוטות ואפקטיביות, ובלי למשוך יותר מדי תשומת לב. בכל זאת אהבנו יותר את סרטון הסטופ-מושן המקריפ-מדליק שצץ בחשבון המסקר את פעילות המותג, ולא לגמרי ברור אם הוא חלק מהקמפיין או יצירת מעריצים מוצלחת במיוחד.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Balenciaga (@balenciaga)

כסף קטן

אם כך אכן אמורות להיראות הנעליים משיתוף הפעולה הסופר-מצופה של נייקי וטיפאני'ס, הרי שמדובר בתוצר קצת מאכזב, ובכל מקרה כבר בא לנו הרבה יותר על האקססוריז הנלווים: מברשת צחצוח, כף נעליים, שרוכים ומשרוקית עשויי כסף סטרלינג. לא יהיה יותר מגניב וחתרני לקנות אותם בנפרד ולהשתמש בהם על האולסטאר השחוקות שלנו?

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Tiffany & Co. (@tiffanyandco)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Tiffany & Co. (@tiffanyandco)

אסון או ששון

מי שיכול ללמד את כל הנ"ל איך מייצרים רגע ויראלי שיגנוב את תשומת הלב המלאה של הפיד הוא מותג הסטריט Di)vision), שהציג בשבוע האופנה בקופנהגן קולקציה בשם "Dressed for Disaster" (לבוש לאסון), המאופיינת בין השאר בבגדים שנראים מוכתמים ביין. בסיום התצוגה הקישה אחת האורחות על כוס היין שלה, הפנתה אליה את הקשב המלא של האורחים ואז קמה ועזבה בהפגנתיות, כשאחריה נגרר ברעש גדול שובל החצאית שהתברר כמפת השולחן וכל מה שעליו. ככה עושות יציאה דרמטית.  

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by (di)vision (@di_vsn)

השאירו תגובה