זה קורה שוב: כולם מוכנים לסטייל ההריוני של ריהאנה?

מה עשינו שזה מגיע לנו, למה לא עפנו על לוק הסופרבול שלה והאם מה שהיינו אמורות להסתכל עליו כל הזמן הוא בכלל בן הזוג אייסאפ רוקי? וגם: המינוי של הכוכב ללואי ויטון הוא בשורה בעייתית, החגורות כובשות את שבוע האופנה בניו יורק ומשהו די מוזר קורה לתיקים של מותגי העל. חדשות, שאלות ומחשבות על מה שקרה השבוע בעולם האופנה

מאת  | ‏ 17 פברואר 2023
 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Inezandvinoodh (@inezandvinoodh)

למה לטרוח

אנחנו מודות, לקח לנו כמה ימים לעכל את לוק הסופרבול של ריהאנה (כנראה פחות זמן משלקח לה לעכל את העובדה שהיא שוב בהריון, שלושה חודשים אחרי שילדה). התקשינו להתגבר על אפקט האנטי-קליימקס האדום הבוהק הזה, בחסות מי שלרוב מדורגת כאן בצמרת רשימת הפאשניסטות העולמית – ובהופעה הכי היסטורית ומדוברת שלה בקושי טרחה אפילו להחליף אאוטפיט.

ובעצם, טִרחה היא באופן כללי קצת פחות הקטע של ריהאנה. בשבוע שעבר ייסדנו כאן את פרס ה"קלאס במלא מאמץ" על שם קארי בראדשו, וכעת מבקשת רירי להזכיר שחוסר מאמץ הוא לא ההפך מאקסטרווגנזה, ולא חייב להתבטא בנונשלנט. ספציפית כשאת ריהאנה, חוסר מאמץ יכול להיות, למשל, להופיע על במה מרחפת בגובה עשרות מטרים מול מיליארדי אנשים אחרי שלא הופעת שש שנים ובזמן שאת בהריון מתקדם, וללבוש טוטאל-לוק אדום שמשלב יציקת חזה עם סוג של סרבל צניחה שגם נפתח לגלימת ניילון ענקית.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Rihanna’s Updates (@rihannas_updates)

הרי מה שהופך את ריהאנה למתלבשת כל כך מעניינת היא החתרנות האינהרנטית שלה. היא כמעט תמיד עושה משהו "אסור", "לא נכון" או "לא מתאים". פעם זה ללבוש בייבי-דול שקוף לתצוגת אופנה של דיור בחודש השמיני להריון, ופעם זה להופיע בסופרבול בלוק כמעט אנטי-סקסי שהוא בייסיקלי טרנינג וסניקרס. 

הסניקרס, אגב, הן הדגם הנחשק משיתוף הפעולה של מותג נעלי הטיולים סלומון עם בית האופנה מרג'יאלה, בעוד שריון החזה הוא הטייק האירוני של Loewe על חושפנות פרובוקטיבית, והגלימה הנשלפת של אלאיה היא מחווה מרגשת למעיל "שק השינה" האהוב על אנדרה ליאון טאלי – עורך האופנה המיתולוגי שהיה חבר קרוב של רירי והלך לעולמו לפני כשנה (כי חוסר מאמץ גם ממש לא סותר תשומת לב לפרטים).

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Rihanna & ASAP Rocky (@rockyxrih)

ובכל זאת, לא עפנו על הלוק. מזל שרירי תמיד מגובה על ידי המעריץ מספר אחת שלה, שמקסימום אפשר – או אי אפשר שלא – לעוף על הלוק שלו. זה זמן טוב לדבר על המלתחה של אייסאפ רוקי: אדם שהפך את המטפחת הפרחונית מפריט של סבתות חמודות לאקססורי של ראפרים קשוחים, וכנראה אוחז בסטייל הכי ייחודי ומהוקצע בתעשיית ההיפ-הופ, שלא בדיוק סובלת ממחסור בסטייל. אוליביה וויילד צדקה.

אז כל היופי המסחרר של הפאוור-קאפל הזה מרוח עכשיו על גיליון מרץ של ווג בריטניה, כולל הצאצא הבכור והמושלם כצפוי שלהם, טפו חמסה. "איזה משוגע ששני התינוקות שלי בתמונות האלה, ואמא שלהם אפילו לא ידעה", היא כתבה, ואנחנו רק הצלחנו לחשוב: איזה משוגע שתכף נחווה שוב את אופנת ההריון של ריהאנה. מה עשינו טוב שזה מגיע לנו.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by badgalriri (@badgalriri)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Rihanna Fan Page (@bapgalriri)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Inezandvinoodh (@inezandvinoodh)

אייקון/אופנה

כאמור וכפי שרוקי מדגים היטב, הקשר בין תעשיית האופנה לבין אייקונים של תרבות ההיפ-הופ מעולם לא היה קרוב יותר. המינוי של פארל ויליאמס לתפקיד המנהל הקריאייטיבי של אופנת הגברים בלואי ויטון, במקום וירג'יל אבלו המנוח, הוא ההוכחה המובהקת לכך. אבל האם הוא מוכיח גם דברים אחרים? למשל את ההשתלטות העוינת של ערך הסלבריטאות על עולם האמנות?

ויליאמס, מוזיקאי ומפיק ותיק ומוערך, תמיד הפגין חוש אופנתי יוצא דופן – הכובע הענק של ויויאן ווסטווד, איתו הסתובב לא מעט ב-2014, נחשב לפריט שבישר את עידן האופנה המוזרה – ושלח את ידו לא פעם במיזמי אופנה כמו עיצוב ליין משקפיים לוויטון ב-2008 או מותג הסטריט שהקים עם המעצב היפני ניגו. אלא שפארל ויליאמס אינו מעצב אופנה בהכשרתו. הוא אמנם איש חזון מוכשר ויצירתי, אבל לא ברור אם הוא יודע לתפור כפתור. במגזין Dazed כבר הגדירו את המינוי כ"עוד מכה אנושה לתפיסה שעיצוב אופנה הוא מיומנות, ולא רק אטיטיוד". 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by GQ (@gq)

נא לחגור

שבוע האופנה בניו יורק מסמן את התמדתן העיקשת של מגמות בולטות כמו תחרה, רשת ושקיפויות, ברדסים, גלימות וגזרות נמוכות, מחשופי כתפיים ולנז'רי, ודגש חזק מאוד על חגורות, כפי שאפשר לראות אצל דיון לי, מייקל קורס, והמותג שמצדיק את היותו השם העולה של הרגע: לואר.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by High End Homo (@highendhomo)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by DION LEE (@dionlee)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Michael Kors (@michaelkors)

אפשר ללטף?

תת-טרנד שקשה במיוחד להתעלם ממנו הוא אביזרים המעוצבים כחיות, בפרט תיקים. אחרי היונה של ג'יי.וו אנדרסון, מגיעים הדג והארנב של קואץ' וגם תיק האקווריום הקטן והמשגע של המעצבת קייט ברטון. זו בעיקר דרך ידידותית וחמודה ליישם את טרנד הסוריאליזם ההיפר-ריאליסטי שבגרסה הפחות ידידותית וחמודה שלו מתבטא, למשל, בשמלת האריה השערורייתית של סקיאפרלי. על מה שהלך (ורץ, וזחל) השבוע בתצוגה של קולינה סטראדה אנחנו באמת מעדיפות לא לדבר.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by JW ANDERSON (@jw_anderson)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Coach (@coach)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Kate Barton (@katebartondesign)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Hypebae (@hypebae)

השאירו תגובה