אביזרי BDSM ורמזים לפורנוגרפיית ילדים: בלנסיאגה מסתבכים בשערוריה מטרידה

קמפיין החגים של מותג העל המדובר בעולם נראה לגמרי לא מזיק, עד שהרשת החלה להתקומם על פרט מסוים ומעט משונה בו. בבלנסיאגה מיהרו להתנצל, אבל אז הגיעה השערוריה האמיתית: זום-אין על אחת התמונות חשף מסמך מפחיד, והקונספירציות החלו לזרום

מאת  | ‏ 23 נובמבר 2022

שערוריית הקמפיין של בלנסיאגה

מה קורה פה? מתוך הקמפיין של בלנסיאגה (צילום: balenciaga.com)

כשבלנסיאגה ניתקו קשרים עם קניה ווסט בעקבות אמירות אנטישמיות, הם כנראה חשבו שהם יהיו נטולי שערוריות לפחות עד 2023. אבל כמו תמיד בעולם האופנה, סערות ניצתות ונכבות בקצב מסחרר, ובימים האחרונים מצא את עצמו המותג במרכזו של סיפור די משונה.

זה התחיל דווקא די פשוט – בית האופנה פירסם את קמפיין החגים שלו, שהתמקד באקססוריז ופריטים לבית, כי אלה המוצרים שלרוב נרכשים כמתנות. הקמפיין כלל דוגמניות ילדות והתקבל די באהדה, עד שכמה עוקבים של המותג שמו לב לבחירת האקססוריז.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Balenciaga by Demna (@demnagram)

בשתיים מתמונות הקמפיין, הילדות אוחזות בתיקים של המותג שנראים כמו בובות דובים פרוותיות, אבל לא בדיוק דובים לילדים, אלא כאלה שלובשים בגדי בונדג' בסגנון BDSM. בלנסיאגה מיהרו להסיר את התמונות מכל הרשתות החברתיות, ושיחררו הצהרה שבה הם מתנצלים ומודים שדובוני הבדס"מ לא היו צריכים להופיע בקמפיין.

אחרי ההתנצלות הפומבית היה נראה שהסיפור הזה מאחורינו, אלא שאז הוא קיבל תפנית משונה במיוחד: כזכור, ממש לאחרונה השיקו בלנסיאגה שיתוף פעולה מדובר ומסוקר היטב עם אדידס, שנחשב לאחת הקולקציות המוצלחות שלהם בשנים האחרונות. באחת מתמונות קמפיין הקולקציה, מצולם תיק שמונח על שולחן משרדי עם ערימת מסמכים. צייצנית טוויטר עם זמן פנוי החליטה לעשות זום אין על המסמכים, וגילתה שמדובר בעותק של פסק דין מ-2008 במשפט שדן בהפצה של פורנוגרפיית ילדים. משם, הדרך לתיאוריית קונספירציה כבר הייתה קצרה, אבל בלנסיאגה מיהרו להגיב גם על כך.

שערוריית הקמפיין של בלנסיאגה

הזום אין גילה מסמך מטריד (צילום: balenciaga.com)

עוד לפני שהאינטרנט הספיק להאמין שהמסמכים האלה נשתלו בכוונה כמעין רמז מקדים לניצול ילדים בקמפיין החגים, בלנסיאגה התנצלו ואמרו שהמסמכים האלה לא אושרו על ידם, ושהם נוקטים באמצעים משפטיים נגד מי שהיו אחראים לעיצוב הסט וכללו בו את פסק הדין המדובר. האם אכן מדובר רק בצירוף מקרים מצער?

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Balenciaga by Demna (@demnagram)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Tailah (@tailahofficial)

השאירו תגובה