האם איקאה בדרך להיות מעצמה אופנתית?

ענקית העיצוב השוודית חשפה לאחרונה שני שת"פים מסקרנים במיוחד שמרחיקים אותה מעולמות הליבינג ומקרבים אותה למחוזות הפאשן. המעצב הנחשק וירג'יל אבלו לאוף ווייט עמל על שדרוג תיק השק הכחול המוכר, בעוד שבן גורהאם, העומד מאחורי בשמי Byredo הפופולריים, עובד על קולקציית בישום מסתורית שתחליף את נרות הווניל המאוסים שקונים בדרך לקופה. ותודה לבלנסיאגה שהתחילו את כל הטירוף הזה

מאת  | ‏ 12 יוני 2017

תיק פראקטה הכחול האיקוני מקבל מייקאובר אופנתי מאת וירג'יל אבלו, המעצב הנחשק מאחורי אוף ווייט (צילום: יח"צ איקאה)

תיק פראקטה הכחול האיקוני מקבל מייקאובר אופנתי מאת וירג'יל אבלו, המעצב הנחשק מאחורי אוף ווייט (צילום: יח"צ איקאה)

נדמה ששיתופי פעולה מסקרנים הפכו לחלק בלתי נפרד מפעילותם של מותגים מבוססים שמנסים לרענן את האופן בו הציבור הרחב מכיר אותם. ענקית העיצוב השוודית איקאה היא אחת מהמאסטריות הבלתי מעורערות של האסכולה, ועם חשיפתם של שני שיתופי פעולה מסקרנים חדשים נראה שהיד רק נטויה.

הראשון מבניהם שייך לוירג'יל אבלו, המעצב שעומד מאחורי המותג עתיר ההייפ Off White. בתמונה שהועלתה לחשבון האינסטגרם של איקאה ומהווה טיזר לשיתוף הפעולה, ניתן לראות את אבלו עמל על דגם אב חדש של תיק שק שדומה לדגם "פרקטה" הכחול והאיקוני של הרשת.

"אנחנו נמצאים ברגע בו איקאה מתעלה", צוטט אבלו, "ואנשים מביאים את תרבות ה'עשה זאת בעצמך' לתיק הכחול. אני מתעניין בלעבור את התהליך הזה בשותפות עם המותג. זה מאפשר לי להשאיר חותם אישי על הקלאסי".

 

A post shared by Off-White™ (@off____white) on

תיק השק הכחול של איקאה עמד בחודשים האחרונים במרכזו של דיון ציבורי לוהט, כשבית האופנה בלנסיאגה הציג תיק נשיאה כחול שרבים ראו בו דמיון גדול מדי. התיק של בלנסיאגה, שתומחר הכי רחוק שאפשר לדמיין מתיק השק ה"פושטי" של איקאה, הוליד גל של פרשנויות "עשה זאת בעצמך" ויראליות, מכובעים ועד תחתונים.

אבל כפי שמסתמן, שיתוף הפעולה עם אבלו יהיה רחב בהרבה מעוד תיק שק. על פי ההודעה לתקשורת, הוא יכוון כדי לתת פתרונות לבית לבני דור ה-Y שנדרשים לראשונה למלאכת עיצוב הקן.

התיק של בלנסיאגה שהתחיל את כל הטירוף. עניין של 8,000 שקלים בלבד (צילום: מתוך האתר הרשמי)

התיק של בלנסיאגה שהתחיל את כל הטירוף. עניין של 8,000 שקלים בלבד (צילום: מתוך האתר הרשמי)

"אנחנו מסתכלים על השלב הראשון של החיים המבוגרים", העיד אבלו, "כשאדם מתחיל לעשות רכישות עבור החלל הפרטי שלו. מרבית האנשים גדלים בסביבת בית ההורים ומעולם לא נדרשו לשאלת הריהוט. אבל לאחר מכן כשהם עוברים לבית משלהם, שאמור לייצג את האסתטיקה הפרטית שלהם, מתחילה לצוף השאלה – מה תהיינה הרכישות הראשונות שלהם?". זו בדיוק נקודת המוצא לשיתוף הפעולה הזה.

ואם הריח של המזנון המוכר של חנות איקאה הקרובה למקום מגוריכם אינו כוס התה המועדפת עליכם, בוודאי תשמחו לשמוע על עוד שיתוף פעולה דנדש שאך זה נחשף. למרות ששני הצדדים עדיין לא מסרו פרטים מדויקים, גם היזם השוודי בן גוראהם ממותג הבישום הטרנדי Byredo  עומד לרקוח שיתוף פעולה ריחני עם הרשת.

וירג'יל אבלו עם בלה חדיד בטקס ה-CFDA האחרון. מדובר באחד המעצבים הכי חמים שיש כרגע (צילום: Dimitrios Kambouris/Getty Images)

וירג'יל אבלו עם בלה חדיד בטקס ה-CFDA האחרון. מדובר באחד המעצבים הכי חמים שיש כרגע (צילום: Dimitrios Kambouris/Getty Images)

"אנחנו מנסים לפתח הרבה ריחות שמתכתבים עם הרעיון כי לכל אדם יש יחסים אחרים לריח", הסביר גוראהם בהודעה המסתורית, "ושאף דרך אינה נכונה או לא נכונה".

האם הריחות הפופולריים של גוראהם יצליחו להאפיל על ניחוחות קציצות הבשר השוודיות? כנראה שנצטרך לחכות מעט לפני שנוכל לרחרח את התשובה מבין מעברי החנות העמוסים.  

 

A post shared by bengorham (@bengorham) on

 

A post shared by T Singapore (@tsingapore) on

השאירו תגובה