איקאה למתקדמים: כך תשלבו את השק הכחול במלתחה

אחרי שעולם האופנה נפל בשבי התיק של בלנסיאגה שנראה בדיוק כמו שק הקניות הגדול של איקאה, מעצבים צעירים ברחבי העולם החלו להשתעשע עם בד הניילון הכחול והלוגו הצהוב האיקוני. מכובעים, לנעליים ועד תחתונים – האינסטגרם מלא בשלל פריטי לבוש ואביזרים שעושים כבוד לרשת שמלבישה לנו את הבית

מאת  | ‏ 8 מאי 2017

זו נעל של בלנסיאגה או של איקאה? האמת שהכל יכול להיות (צילום: אינסטגרם studiohagel)

זו נעל של בלנסיאגה או של איקאה? האמת שהכל יכול להיות (צילום: אינסטגרם studiohagel)

השק הכחול של איקאה עלה לאחרונה פעמיים לכותרות בהקשרים אופנתיים. זה התחיל עם בלנסיאגה, ששיגעו את העולם כשהציגו תיק שכולו שיר הלל לתיק-השק שעולה חמישה שקלים, אלא שבגרסת בית האופנה היוקרתי העלות טיפסה למעל 8,000 שקלים.

ההמשך כלל התייחסות מדויקת ומצחיקה מצד ענקית הריהוט השבדית, שהחזירה לבלנסיאגה במודעה על ההבדלים בין ההעתק שלה למקור (בין הסימנים: סאונד מרשרש מקורי, אפשר לשפוך בו נוזלים, לקפל אותו ורק בתוכו יש את תווית איקאה האותנטית!), ועכשיו מגיע שלב ההאקינג: הטרנד החדש שלוקח את השק הכחול ועושה ממנו מטעמים אופנתיים ביזאריים להחריד.

איקאה האקינג זה דבר מקובל, ידוע ומרתק, ששמור בגדול לתחום עיצוב הבית והריהוט, אבל עכשיו, בעקבות בלנסיאגה, הבין הציבור שאפשר להביט בשק "פראנקה" הכחול גם בצורה אופנתית והתחיל לגזור, לתפור ולהמציא המצאות אופנתיות מרגשות וכחולות מאוד.

הפלסטיק הארוג והרצועות מייצרים קולקציה תעשייתית ומגניבה ובה אפשר למצוא כבר שמלות, כובעים, מסכות לפנים, נעליים מסוגים שונים ואפילו תחתונים.

 

A post shared by signe ralkov (@signeralkov) on

לייבל ניו יורקי פאנקיסטי בשם "פלז'רס" התחיל למכור פריטים שעשויים משק ה"פראנקה", ועושה כותרות עם כובע מצחייה כחול, שנמכר ב-137 שקלים, ופאוץ' לנשיאת כסף, גם הוא עשוי מאותו חומר זול ומזוהה.

המוצרים נמכרים בשווקי מעצבים ברחבי ניו יורק בינתיים ועושים רעש באינסטגרם. החברה העלתה גם צילום תקריב של משהו שכל אחד מאיתנו יכול להכין בבית, ובכך להצטרף ללהיט העולמי: הצ'וקר של איקאה. נתראה בתור לקופה. 

התיק הכחול של בלנסיאגה שהתחיל את כל הטירוף הזה (צילום: מתוך האתר הרשמי)

התיק הכחול של בלנסיאגה שהתחיל את כל הטירוף הזה (צילום: מתוך האתר הרשמי)


 

A post shared by Zhijun Wang (@zhijunwang) on

 

A post shared by Zhijun Wang (@zhijunwang) on

 

A post shared by CHINATOWN MARKET (@chinatownmarket) on

 

A post shared by Vlad Elkin (@highinla) on

השאירו תגובה