חורים ברשת: האחות הפרועה של התחרה חוזרת

בין ספורטיביות לסופר סקסיות ואפילו מגנות עלינו מיתושים | המעצבים פורשים עלינו רשתות דייגים הלקוחות הישר משנות התשעים

מאת  | ‏ 16 יולי 2013

חור בראש. מימין לשמאל: שאנל - חורף 2014, דיור, דיור ודיזל בלאק - ריזורט 2014 | צילום: גטי אימג'ס

קלאבינג, פאנק ורוקנ'רול, פטיש ו-s&m, כדורגל, כדורסל וכדור יד (ובערך כל כדור ללא מרשם), וכמובן מוצג מספר אחת בכל ערכת דייגים – גבירותיי ורבותיי, הרשת, אחותה הפרועה של התחרה, חוזרת, והפעם במצב צבירה של שמלה. לא ברור לגמרי מה מקורו המדויק של הטרנד הנוכחי, אבל מה שבטוח הוא שעולם האופנה מתגעגע עמוקות לשנות השמונים והתשעים ומשווע להלביש אותנו ברשתות נגד יתושים.

על המסלול >> קולקציות הריזורט לשנת 2014 משופעות שמלות רשת עתירות חורים. בין יתר הנופלים ברשת אפשר למנות מותגי אופנה גדולים כקטנים כמו סלין, קארוון, קלואה, דרק לם, פיליפ לים, איסה, נינה ריצ'י, דיור וז'אן פול גוטייה. גם מתצוגת הקוטור האחרונה של שאנל לא נפקד מקומן.

קולקציית הריזורט של Chloe

רובם מוכיחים כי לא בהכרח נגזר על הפריט המושמץ להיראות זול. בגרסתן הנוכחית, השמלות האוויריריות דווקא משאירות לא מעט מקום לדמיון וניכר כי ההשראה לעיצובן שאובה פחות מגרבוני הרשת הפטישיסטיים, ויותר מעולם הספורט. מרבית הדגמים מציגים משחקים מתוחכמים של מינוני חשיפה, על המתח שבין גילוי והסתרה, והצעת ההגשה המומלצת היא מעל מערכת לבוש מלאה, כמו שמלה נייטרלית או צבעונית, או מעל בגד ים – תלבושת לגיטימית בגבולות החוף או בית המלון בלבד, למען הסר ספק.

מימין לשמאל: נינה ריצ'י ופיליפ לים | צילום: יח"צ

הריזורט של דרק לם

מימין לשמאל: ז'אן פול גוטייה וקארוון | צילום: יח"צ

ברברה פלווין למגזין מארי קלייר איטליה, אפריל 2013

הסלבס מיישמות: בין הכוכבות שאימצו את המראה בולטות האיט גירל ריטה אורה, בת טיפוחיה של מדונה, שהופיעה בשמלת רשת מוזהבת שנלבשה על גבי שמלה לבנה בחגיגה השנתית של מגזין "אל" לנשים במוזיקה. כוכבת הילדים מיילי סיירוס, שעסוקה לאחרונה בעיקר בהסרת בגדים ולא בלבישתם, הופיעה לאחרונה בגאלה של המטרופוליטן לרגל תערוכת הענק שהוקדשה לאופנת הפאנק, בשמלת רשת שחורה וארוכה שמתחתיה נלבש קומבניזון בצבע גוף. קייט מוס, תמיד 15 צעדים לפני כולם, הופיעה עם שמלה כמעט זהה לפני שנתיים בטקס פרסי האופנה הבריטי לשנת 2011.

מימין לשמאל: ריטה אורה וזואי קרביץ | צילום: גטי אימג'ס

מימין לשמאל: מיילי סיירוס וקייט מוס | צילום: גטי אימג'ס

כמובן שתמיד אפשר לסמוך על ליידי גאגא שתעשה את זה הכי וולגרי שאפשר. זו נצפתה בלוק פרחי במיוחד ברחובות ניו יורק שהורכב (ככל הנראה בחושך) משמלה קצרצרה, חזיית סטרפלס, גרביונים גזורים ונעלי פלטפורמה – הכל בשחור.

בעצם, כמעט הכי וולגרי. קשה לשכוח את המראות הקשים שסיפקה לנה דנהאם, בחורה טובה עם טעם רע, בפרק בסדרה שלה "בנות" שבו דמותה של האנה נוטלת כמות בלתי מבוטלת של קוקאין, יוצאת עם הפטמות שלה לסיבוב מועדונים בגופיית רשת זרחנית ומחוררת לציבור את האישונים.

מי לבשה את זה רע יותר? משמאל לימין: ליידי גאגא ולנה דנהאם

תרגום להמונים >>

1. RENE, מחיר: 799 ש"ח
2. קום איל פו, מחיר: 690 ש"ח
3. Gat Rimon לאליז, מחיר: 525 ש"ח
4. H&M, מחיר: 149 ש"ח
5. NORTHERN STAR בבוטיק 5, מחיר: 300 ש"ח
6. זארה, מחיר: 170 ש"ח

השאירו תגובה