מסתערים על המדפים: האקססורי הנחשק גורם להיסטריה בחנויות

היא קיימת כבר מעל מאה שנים, ידועה כבחירה איכותית במיוחד, ועלתה לגדולה אינטרנטית כבר ב-2020 - אבל עכשיו הטירוף סביב ה"סטנלי קאפ" כבר גורר את המראות האמריקאים המוטרפים של אוהלים מחוץ לסניפי טארגט, ריצות אמוק והעמסות בסיטונאות

מאת  | ‏ 10 ינואר 2024
 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Stanley 1913‎‏ (@‏‎stanley_brand‎‏)‎‏

העולם מתחלק לשניים: אלה שעבורם משמעות המילים "סטנלי קאפ" מתקשרת באופן אוטומטי בספורט, ואלה שרואים לנגד עיניהם בקבוק שתייה ענק וטרנדי. ואכן, סטנלי קאפ הוא גביע הוקי, אבל גם כוס שתייה רב פעמית שהומצאה לפני יותר ממאה שנה, ושוברת שיאי פופולריות בימים אלה ממש.

למרות שהווריאציה הראשונה של בקבוקי השתייה של סטנלי נוצרה כבר ב-1913, הגרסה הוויראלית והפופולרית של ימינו היא חדשה יחסית, החלה להיות מיוצרת רק ב-2016 ונקראת באופן רשמי "קוונצ׳ר" (על משקל המילה האנגלית לרוויה). היא עשויה מתכת אל-חלד מצופה בסיליקון בגוונים שונים, שומרת על חום וקור ומגיעה עם קש וידית אחיזה. המחיר לא זול בכלל – 200-300 ש"ח לכוס, תלוי בגודלה – אבל במותג מבטיחים שמדובר בכוס לכל החיים.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Stanley 1913‎‏ (@‏‎stanley_brand‎‏)‎‏

גם גרסת 2016 לא זכתה להצלחה מיידית – ב-2020 גילו אותה בטיקטוק ובמהלך אותה השנה והשנתיים העוקבות המכירות של הכוסות האלה עלו בעשרות אחוזים, בעיקר כשבמותג סטנלי החליטו להתמקד בקהל נשי ולהוציא אינספור גוונים אטרקטיביים של הכוסות. חלק מהלקוחות הפכו לאספניות, והחלו להציג ברשתות החברתיות את האוסף הצבעוני והעצום שלהן. כך, כשהמותג משחרר צבעים במהדורות מוגבלות, הן נחטפות מיד מהמדפים וגורמות לטירוף צרכני מוחלט.

זה בדיוק מה שקורה בימים אלה ממש עם גרסת הוולנטיינ׳ס הוורודה של הכוס, שהושקה בשיתוף פעולה עם רשת טרגט. הסרטונים מההשקה הזאת מזכירים את שיתופי הפעולה של H&M עם בתי האופנה הגדולים – תורים שמשתרכים מחוץ לדלתות לקראת שעת פתיחת החנות, ולקוחות שרצות ישירות למדפים וחוטפות את הספלים שאוזלים בשניות מהמלאי. לא מזיק שהם גם מעט יותר זולים מהגרסאות הקלאסיות, ועולים כ-170 ש"ח.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎NowThis‎‏ (@‏‎nowthis‎‏)‎‏

מכיוון שהפופולריות של הכוסות נמצאת בעלייה כבר כמה שנים, חזאי טרנדים צופים ששיתוף הפעולה הוויראלי עם טארגט הוא השיא, ומכאן נראה ירידה ניכרת באהבת הקהל לכוס השתייה הזאת. התחזית הזאת בהחלט נשמעת הגיונית, אבל גם אי אפשר לשלול את האפשרות שכדי להישאר רלוונטיים ולוהטים, בסטנלי יחליטו לעשות שיתופי פעולה מתוחכמים ונחשקים יותר בעתיד הקרוב.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎HIGHSNOBIETY‎‏ (@‏‎highsnobiety‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי (@‏‎candle.obsessed_xo‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי (@‏‎dailyfashion_news‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Resell Calendar‎‏ (@‏‎resellcalendar‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎‎‏ (@‏‎oiclaraleao‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎youveoverdunnit‎‏ (@‏‎youveoverdunnit‎‏)‎‏

השאירו תגובה