על הפנים: הרשת חצויה לגבי טרנד השפמים של החיילים

התנופה האופנתית הבולטת (ואולי היחידה) של השבועות האחרונים נרשמת בשורות צה"ל - כשחיילי מילואים ברחבי הארץ מדגמנים שפמים, כנראה כמחווה ללוק הסבנטיזי של מלחמת יום הכיפורים. זרועות ההחפצה ברשת מתכתשות ביניהן על מידת האטרקטיביות של הרעיון, אבל ציפי שביט כבר החליטה

מאת  | ‏ 19 אוקטובר 2023
 

גם בימים נוראים אלה, ואולי בפרט, לא חסרות לעם ישראל סוגיות בוערות להתווכח ולריב עליהן עד חורמה. אחת מהן מפלגת את הרשת בימים האחרונים לשני מחנות נחרצים: טרנד השפמים על מדים – לוהט או מחריד?

קשה להגיד בדיוק מתי, איך ואיפה נבטה ההחלטה המערכתית הזאת – אבל העובדה בשטח היא שחיילי מילואים בכל רחבי הארץ מציגים עכשיו שפמים מפוארים (מי יותר מי פחות), ככל הנראה כמחווה לאופנת שנות השבעים שאפיינה את התמונות מהחזית של מלחמת יום הכיפורים. ההשראה היא תמונת הצנחנים בכותל, התוצאה יותר לכיוון רס"ר שמש מספיחס.

שפמים בצה"ל

צילום: אינסטגרם, hefez.hashud

אבל כמו כל טרנד, גם כאן המקור דוהה אל מול המציאות בשטח, וכאמור נותרת רק שאלת ההכרעה הלאומית בנושא. בעוד הפשוטע, למשל, מפצירה בחיילים: "אתם חתיכים מאוד, חבל להרוס את זה עם לוק ירדני", עמוד האינסטגרם האהוב "חפץ חשוד" דווקא מביע תמיכה במהלך ואף שיתף את הטיקטוק הוויראלי (והמשכנע, יש לומר) בנושא.

כך או כך ניכר שכולם נהנים, וכמו במקרים רבים – גם כאן הטייק החשוב ביותר הגיע בסוף מהגברת הראשונה של הדחקות, ציפי שביט: "לאור הזדהות עם המילואימניקים שמגדלים עכשיו שפם, החלטתי להצטרף לטרנד", כתבה באינסטגרם וצירפה תמונה מצוינת. "אגב לא גידלתי שפם, פשוט לא הורדתי".

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎ציפי שביט‎‏ (@‏‎tzipishavitofficial‎‏)‎‏

חיילים עם שפמים

צילום: פייסבוק, הפשוטע

 

השאירו תגובה