גינגהאם סטייל: המשבצות עומדות להשתלט לנו על הארון

יש טרנדים שחולפים כמו שהגיעו, ויש כאלה שבאו כדי להישאר. המשבצות, שכבר כבשו את ליבנו בעונת החורף, הן לגמרי מהסוג השני. אז מה זה גינגהאם ואיך לובשים טרטן נכון? כדי שלא תצאו מרובעים, קבלו את המדריך המלא

מאת  | ‏ 6 אפריל 2017

המשבצות של pull&bear (צילום: דריו קטנלי)

pull&bear (צילום: דריו קטנלי)

בגלגל הטרנדים העונתי, הכרוניקה כבר ידועה מראש. יש טרנדים שצולחים את מעברי העונות ויש כאלו שמחכים בסבלנות לגל הבא. מבט מהיר לאחור אל עבר עונת החורף שהסתיימה מוכיח ללא ספק שהמשבצות, אחד הטרנדים הבולטים בה, שומרות על הלהבה והולכות להצית בגדול גם את העונה החמה.

אז נכון, יש צורך בכמה אדפטציות עונתיות. את הבלייזרים הגבריים מצמר יחליפו חצאיות קשירה קלילות ואת חולצות הפלנל יחליפו טופים קלילים מכותנה. יחד עם זאת מדובר באחד הטרנדים הכי עקביים בסביבה, ורצף שבועות האופנה לסתיו-חורף הבאים אישר גם לספקנים שבינינו שהוא לא הולך לשום מקום.

שבץ נא (צילום: גוצ'י)

גוצ'י (צילום: מתוך האתר הרשמי)

אז אילו משבצות כדאי במיוחד לאמץ העונה? קודם כל, את משבצות הגינגהאם, שמתבססות על שילוב של לבן עם צבע יחיד נוסף, בגודל אחיד. הקולקציה המזוהה ביותר עם המשבצות הללו היא קולקציית אביב-קיץ 2017 של בית האופנה House of Holland, שהטמיעה את המראה המשובץ מכף רגל ועד ראש, כולל הנעליים. גם הקולקציה של בית האופנה פיטר פילוטו לימדה אותנו שיעור חשוב בנושא והוכיחה שאפשר, ואף רצוי, לשלב בין כמה פרינטים של משבצות גינגהאם בצבעוניות שונה באותו לוק.

משבצות הטרטן, שנחשבות למעט יותר חורפיות קיבלו הקיץ אף הן התייחסות מצד בתי אופנה רבים. מטורי ברץ' דרך דלפוזו, אלכסנדר מקווין ועד לעידן לרוס, שהציג אותן בשבוע האופנה המקומי, המשבצות בעלות האפיל המסורתי זוכות לעדנה מחודשת.

גינגהאם סטייל ברנואר (צילום: אלון שפרנסקי)

רנואר (צילום: אלון שפרנסקי)

מקומן המרכזי של המשבצות העונה בא לידי ביטוי גם בהעלאת הילוך בכל מה שקשור לאופן הלבישה שלהן ולהרכבת המראה סביבן. אם בחורף בחרו מובילות האופנה בז'קט משובץ בשילוב עם ג'ינס או חצאית משובצת לצד סריג צמר אוברסייז בצבע אחיד, בעונה החמה נראה יותר ויותר טוטאל-לוקים של משבצות. סטים של משבצות תואמות ולעומתם שילובים של פרינטים משובצים שונים הם שניים מההימורים הבטוחים שנכנסו כבר לרפרטואר של כל פאשניסטה.

בדומה לחולצה המפוספסת בכחול לבן, גם אחותה המשובצת הולכת לתפוס מקום של פריט-על בארון. חולצת משבצות עם שרוולי סטייטמנט (בעיקר שרוולי פעמון) וכזו עם כתפיים שמוטות הן שתיים מהאופציות שרשתות האופנה המהירות ממהרות להזרים אל המדפים. הבדים, כצפוי, הופכים לקלילים ודקים יותר, כך שמדובר בפריט שיהיה סופר-קל ופאן לאמץ אל מלתחת הקיץ הישראלית.

כמובן שגם בגזרת האקסוסריז נראה פריחה משובצת – נעליים, תיקים, צעיפי קיץ ומשקפי שמש משובצים מוצאים את דרכם אל החנויות ממש ברגעים אלו, וזוהי הדרך הבטוחה למי שמעדיפה לקחת את הדברים לאט ולהתנסות בטרנד מבלי לצאת מהמשבצת.

משבצות על משבצות בקסטרו (צילום: טל קרת)

קסטרו (צילום: טל קרת)

לילך אלגרבלי (צילום: גלעד בר שלו)

לילך אלגרבלי (צילום: גלעד בר שלו)

מנגו (צילום: יח"צ חו"ל)

מנגו (צילום: יח"צ חו"ל)

Cheap Monday for Belle&Sue (צילום: זוהר שטרית)

Cheap Monday ל- Belle&Sue (צילום: זוהר שטרית)

ברשקה (צילום: יח"צ חו"ל)

ברשקה (צילום: יח"צ חו"ל)

גוצ'י (צילום: מתוך האתר הרשמי)

גוצ'י (צילום: מתוך האתר הרשמי)

Native Youth ל-Story (צילום: דנה קרן)

Native Youth ל-Story (צילום: דנה קרן)

סאקס (צילום: גורן ליונבונצ'יץ)

סאקס (צילום: גורן ליונבונצ'יץ)

שבץ-נא

שבץ-נא

1. משקפי שמש, סאן לורן, מחיר: 1,430 שקלים
2. סיכות לשיער, ביוטקייר, מחיר: 2.50 שקלים
3. תיק גב, Baggu ל- AKA online, מחיר: 239 שקלים
4. שמלה, אלמביקה, מחיר: 1,098 שקלים
5. חולצה, מנגו, מחיר: 199 שקלים
6. טוניקה, נאוטיקה, מחיר: 449 שקלים
7. שעון, סווטש, מחיר: 349 שקלים
8. חצאית, select, מחיר: 39 שקלים
9. בגד ים, H&M, מחיר: 159 שקלים
10. חזיה, other stories& ב-idgu.co.il, מחיר: 297 שקלים
11. שמלה, לילך אלגרבלי, מחיר: 369 שקלים
12. חולצה, H&M, מחיר: 59 שקלים
13. טבעת, מיכל נגרין, מחיר: 168 שקלים
14. מכנסיים, ברשקה, מחיר: 149 שקלים

השאירו תגובה