נמצא התירוץ המושלם לקניית תכשיט חדש

עם כניסתה החגיגית של שנת 2017 ותחילתו של חודש ינואר, זה זמן מצוין לדבר בשבחם של אבני הלידה. על פי תורת המיסטיקה, לכל חודש בשנה הקלנדרית יש אבן חן המסמלת אותו, המעניקה לילידי אותו החודש ברכת מזל טוב וסגולות מיוחדות. אז בנות ינואר – זה הזמן להתחדש בתכשיט עם אבן גארנט אדומה המבטיחה יצירתיות והשראה לשנה החדשה. ולכל מי שלא נולדה בינואר - אל דאגה, גם זמנכן יגיע

מאת  | ‏ 1 ינואר 2017
בנות חודש ינואר - קנו לכן תכשיט גארנט. מגיע לכן (צילום: free people)

בנות חודש ינואר – קנו לכן תכשיט גארנט. מגיע לכן (צילום: free people)

כמעט כל פאשניסטה חווה, בזמן כזה או אחר, רגעים של חשבון נפש המטילים ספק בצורך או בהצדקה שברכישת בגד, אקססורי או תכשיט חדש. עידן השפע נטול הרסן של ימינו הביא לרוויה מסוימת, כזו שהמנועים הכלכליים חייבים לשמן, ובעיקר לנטוע בנו את האמונה שכשיש משמעות סימבולית, סנטימנטלית או מיסטית מאחורי הרכישה, היא הופכת לטיפה יותר "בסדר".

עם כניסתה החגיגית של שנת 2017 ותחילתו של חודש ינואר, אתרי האופנה מתמלאים באלבומי תמונות מרהיבים של תכשיטי גארנט – אבן חן שנחשבת ל"אבן הלידה" של ינואר. לכל חודש בלוח השנה הלועזי, למי שטרם שמעה על האבנים הללו (Birthstones), יש אבן המסמלת אותו, ועל פי המנהג, ילידי החודש העונדים את אותה אבן מתברכים במזל טוב וזוכים לסגולות מיוחדות.

לא נכחיש - מדובר בתירוץ מושלם לרכישת תכשיט חדש (צילום: loveaudryrose)

לא נכחיש – מדובר בתירוץ מושלם לרכישת תכשיט חדש (צילום: loveaudryrose)

יש שקושרים את המנהג לאבני חושן המשפט של הכוהן הגדול שסימלו את 12 שבטי ישראל. ב-1912 התכנס איגוד התכשיטנים האמריקאי וקבע טבלה מסודרת הקובעת איזו אבן מסמלת את החודשים השונים, כשבשנים לאחר מכן נעשו בטבלה שינויים קטנים ועדכונים.

אבני ההולדת זוכות לעניין גובר מצד דור ה-Y. חלקו קשור בחזרה לעיסוק במיסטיקה, ובמיוחד באסטרולוגיה, וחלקו קשור במגמת הפרסונליזציה שעולם האופנה פשוט לא יודע ממנה שובע. בתקופה שבה כולם מתלבשים אותו הדבר, מפלטרים את עצמם באותה דרך, וצורכים את אותו תפריט ויזואלי, מישהו חייב לשים את ה"אני" חזרה במרכז הבמה.

וכך, יותר ויותר בתי אופנה מציעים לנו לרקום את ראשי התיבות שלנו על הבגדים, חברות התכשיטים מציעות לנו להתחדש בשרשרת עם השם האישי שלנו, והחברים מחפשים להפתיע אותנו במתנה עם משמעות אישית שרחוקה מרחק אור מגיפטקארד "פושטי" לזארה. שתי הסיבות הללו מביאות לפריחה של תכשיטי אבני הולדת, שאתרי האופנה מרכזים סביבם מדורי המלצות חודשיים.

האינטרנט שופע בתכשיטים עם אבני הולדת (צילום: catbird)

האינטרנט שופע בתכשיטים עם אבני הולדת (צילום: catbird)

העובדה שינואר מגיע ישר אחרי חודש השופינג האינטנסיבי לחגים, לא מונעת ממנו מלסמן יריית פתיחה טובה לסבב חדש של קניות לילידי החודש.

אבן ההולדת של ינואר – הגארנט, מסמלת יצירתיות, השראה ודבקות במטרות, והיא קיבלה את שמה בגלל דמיונה לגרעיני הרימון (Pomegranate  – בלטינית שילוב של "תפוח" ו"מלא זרעים"). בהתאם, הצבע הנפוץ של האבן הוא אדום, אך אפשר למצוא אותה גם בגוונים נוספים כמו שחור וירוק.

אדומה ומלאה כרימון. אבן הגארנט בעגילים של בריגיד בלאנקו (צילום: matches.com)

אדומה ומלאה כרימון. אבן הגארנט בעגילים של בריגיד בלאנקו (צילום: matches.com)

היתרון המרכזי של התכשיטים הללו הוא שהם לא מגיעים עם תאריך תפוגה. זה לא משנה למשל, שעל מסלולי התצוגות של 2017 כיכבו דווקא הפנינים, כיוון שלתכשיטי אבני ההולדת מעמד על-זמני משל עצמם.

כצפוי, אתרי השופינג המובילים הופכים את חיי הקניות להרבה יותר קלים. משיטוט מהיר באתרים כמו net-a-porter והקשת מילת החיפוש garnet במנוע החיפוש, תקבלו מבחר של תכשיטים מתאימים. המחירים אינם שווים לכל נפש, אבל יום הולדת, כמו שאומרים, יש רק פעם בשנה.

יצירתיות, השראה ודבקות במטרות - מה רע? (צילום: FARFATCH)

יצירתיות, השראה ודבקות במטרות – מה רע? (צילום: FARFATCH)

כי מישהו חייב לשים את ה"אני" חזרה במרכז הבמה (צילום: free people)

כי מישהו חייב לשים את ה"אני" חזרה במרכז הבמה (צילום: free people)

זהו, לא צריך לשבור יותר את הראש לגבי מתנת יום הולדת (צילום: FARFATCH)

זהו, לא צריך לשבור יותר את הראש לגבי מתנת יום הולדת (צילום: FARFATCH)

לפתוח את השנה החדשה במזל טוב (צילום: מתוך הבלוג)

לפתוח את השנה החדשה במזל טוב (צילום: מתוך הבלוג)

גארנט - אבן חן שלא מקבלת את הקרדיט הראוי לה (צילום: net a porter)

גארנט – אבן חן שלא מקבלת את הקרדיט הראוי לה (צילום: net a porter)

ולכל ילידות החודשים האחרים - גם זמנכן יגיע, אל דאגה (צילום: אינסטגרם dezsobysb)

ולכל ילידות החודשים האחרים – גם זמנכן יגיע, אל דאגה (צילום: אינסטגרם dezsobysb)

השאירו תגובה