מי רוצה טבעת מהתנ"ך?

התנך מלא בתיאורי עיצוב תכשיטים ואקססוריז ולא מעט מעצבים מצאו את ההשראה שלהם לעיצובים דווקא שם. fashion forward , מיזם 929 ושנקר מזמינים אתכם לקחת חלק בתחרות עיצוב תכשיטים ואקססוריז בהשראת ספר שמות שכולו מלא באופנה ותכשיטים כשהזוכה במקום הראשון יזכה ב- 10,000 שקלים. כל הפרטים, כל העדכונים

מאת  | ‏ 8 מרץ 2015
מחפשים השראה לשרשרת הבאה שלכם? קבלו השראה מספר שמות. תכשיטי נוריתמי (צילום: אלכס ליפקין)

מחפשים השראה לשרשרת הבאה שלכם? קבלו השראה מספר שמות. תכשיטי נוריתמי (צילום: אלכס ליפקין)

מעצבים מחפשים השראה 24 שעות ביממה, הם תמיד ישמחו לנסוע למקומות חדשים שעוד לא היו בהם או לבדוק את ההיסטוריה עליה גדלו. אם נצלול אל תוך התנ"ך יש כל כך הרבה מקומות לקחת מהם השראה לעיצובים הכי עכשוויים. גדולי האמנים במגוון תחומים באומנות עשו זאת במהלך השנים, בציור, בפיסול וגם לא מעט בתחום העיצוב והצורפות. מאיפה אתם חושבים התחיל טרנד הסנדלים התנכיות, הגלביות והזקנים? זה בטח לא התחיל מההיפסטרים התל אביבים.

>> לפרטים נוספים והרשמה לתחרות יש להיכנס ללינק הזה <<

ספר שמות, שקריאתו בשיטת 929 - מיזם המעודד קריאת פרק יומי בתנך ושואב לשלב  את הטקסט התנכי בשיח הישראלי ולעודד יצירה לאורו – החלה ממש בימים אלו, הוא אולי הספר האופנתי מכולם. רובו עוסק בתכנון ובנייה של המשכן, יש תיאורים מפורטים על בגדי הכוהנים והכלים והסבר מדוקדק על חומרים, רהיטים, בגדים וחומרי עיצוב. התיאור הוא כה מדויק שאפשר לחוש ממש את חומרי גלם כמו כסף, זהב, משי, עורות ואבנים. מדובר באחד הספרים הכי מעוררי השראה למעצבי תכשיטים וצורפים בדיוק בגלל אותם חומרי הגלם שעליהם הוא מדבר. בדיוק כמו בפסוק "זהָב וָכֶסֶף, וּנְחֹשֶׁת. וּתְכֵלֶת וְאַרְגָּמָן וְתוֹלַעַת שָׁנִי, וְשֵׁשׁ וְעִזִּים. וְעֹרֹת אֵילִם מְאָדָּמִים וְעֹרֹת תְּחָשִׁים, וַעֲצֵי שִׁטִּים. שֶׁמֶן, לַמָּאֹר; בְּשָׂמִים לְשֶׁמֶן הַמִּשְׁחָה, וְלִקְטֹרֶת הַסַּמִּים. אַבְנֵי-שֹׁהַם, וְאַבְנֵי מִלֻּאִים, לָאֵפֹד, וְלַחֹשֶׁן". (שמות, כה, ג-ז)

המקור: ספר שמות. מתוך הקולקציה של הילה עמא"ר

המקור: ספר שמות. מתוך הקולקציה של הילה עמא"ר

אז החלטנו לאתגר אתכם, ולהזמין מעצבי תכשיטים ואקססוריז,  לעצב לנו עיצובים עכשוויים ונהדרים בהשראת בית המקדש ובגדי הכהן הגדול. תנו את הפרשנות שלכם, שלחו אלינו את הסקיצות לעיצובים ואולי תזכו.

10 המועמדים הסופיים, אשר יבחרו בשיתוף בית הספר לאופנה שנקר, ישתתפו בהפקת אופנה וסיקור של התכשיטים ועיצובים באתר Fashion Forward, והזוכה במקום הראשון יזכה במלגת עידוד יצירה ע"ס 10,000 ₪ מתנת Israel Diamond Center.

טבעות מן המקורות. Moriah Collection by IDC

טבעות מן המקורות. Moriah Collection by IDC

מיכאלה ברקו על שער ווג ההיסטורי. אבני חושן על צלב. ישמור השם

מיכאלה ברקו על שער ווג ההיסטורי. אבני חושן על צלב. ישמור השם

 הכתבה נכתבה בשיתוף מיזם 929

 

 

השאירו תגובה

 

  • תוכן ממומן, מנצלים את השם MAKO במשקרים לאנשים בפנים, גועל נפש!!!!!

    מאת: אורח |‏ 26 במרץ 2015 | 11:51
  • מזעזע איך אתם חושבים בכלל להשתמש בתנ"ך שהוא דבר כל כך קדוש!!!לאופנה שהיא לא צנועה פריצות גמורה ועוד סמלים כמו צלב של הנצרות!!
    בושה ליהדות!
    זה בזיון שעושה כעס בעולמות העליונים!!!

    מאת: עבד של השם יתברך! |‏ 17 במרץ 2015 | 18:21
  • נייס

    מאת: נורית |‏ 9 במרץ 2015 | 09:48