טכנו שיק

היום השני של שבוע האופנה חולון התמקד בקשר שבין עולם הטכנולוגיה לאופנה, ובסדנאות אורח העוסקות בששת החושים. ככה מגיעה ההשראה

מאת  | ‏ 27 נובמבר 2014
מייקל חדידה. צילום: בני גם זו לטובה

מייקל חדידה. צילום: בני גם זו לטובה

יומו השני של כנס האופנה בחולון נפתח בסשן "גיק-שיקי" בשם Fashion TechDate שיזם משרד הפרסום מקאן תל אביב בשיתוף אתר הטכנולוגיה גיקטיים, ועסק בנקודות ההשקה שבין טכנולוגיה לאופנה. אמנם הקשר בין שני העולמות האלו איננו חדש, אך מסתבר שגם בו יש "טרנדים" חמים המכתיבים את ההתפתחות הבלתי ניתנת לעצירה שלהם.

ההתכתבות בין שני העולמות באה כיום לידי ביטוי בפיתוח טכנולוגיות הדפסה תלת ממדיות; בריענון התפקיד המסורתי של בובות ולחלונות הראווה של החנויות וכיצד ניתן להפוך אותם לפלטפורמות אינטראקטיביות; קנייה ישירה של פריטי אופנה באמצעות הנייד; שילוב של מערכות מידע שונות לקבלת המלצות רכישה מותאמות אישית; וטכנולוגיות לבישות שיאפשרו את מימוש ההבטחה הגלומה בפריטי לבוש, כמו המשקפיים החכמים של Google.

צמיד mica. צילום: יח"צ

צמיד mica. צילום: יח"צ

במהלך הסשן נחשף לראשונה צמיד חכם שפותח על ידי חברת אינטל בשיתוף עם המותג Opening Ceremony. הצמיד שעוצב על ידי שני מקימי המותג, הומברטו ליאון וקרול לים, המתפקדים גם כמעצבים הראשיים של קנזו, פותח על מנת לשחרר את הידיים מהאחיזה בסמארטפון, ועדיין לאפשר יכולת להיות "מחובר" (לקבל הודעות, המלצות בילוי לפי האזור בו אתה נמצא ועוד), מהווה דוגמה לפריט אופנה בעל ערך מוסף טכנולוגי ושימושי, שגם עוצב על ידי מעצבים שמבינים ונושמים אופנה, ואינו מסגיר (כמו הרבה טכנולוגיות לבישות אחרות) את היותו גאדג'ט.

בהמשך, עלו לבמה שמונה יזמי סטארטאפים אופנתיים שהציגו את פועלם. ביניהם, אפליקציית  AWEAR שמנסה להיות התשובה לסיטואציה המוכרת לרבים, בה מחמיאים לבחורה על השמלה היפה שהיא לובשת, כשבעצם מתים לדעת איפה היא רכשה אותה. הפלטפורמה מאפשרת לזהות מרחוק את הפריט (באמצעות צ'יפ קטן המושתל בתוכו), וכך מגלמת ערך מוסף לצרכניות אופנה סקרניות, וכן לחברות אופנה המאפשרות את הפצת המידע עליהן דרך "פה לאוזן" חדשני. פלטפורמה נוספת שהוצגה היא STYLIT המספקת שירותי סטיילינג אישי ללקוחות המבצעים רכישות אופנה אונליין, אך מתקשים להכריע בסוגיות כמו התאמה למבנה גוף, שילוב פריטים, קנייה על פי תקציב מוגבל ועוד.

מתוך פאנל Fashion TechDate. צילום: בני גם זו לטובה

מתוך פאנל Fashion TechDate. צילום: בני גם זו לטובה

חלקו השני של היום הוקדש לסדנאות "חושיות" (טעם, ריח, ראיה, שמיעה, מישוש והחוש השישי), וכן לכלים היצירתיים וההשראתיים שחושים אלו יכולים לספק. ביניהם היה ארז רוזן, מומחה לרקיחת ריחות בעל החנות היפואית Rozen&Zilinski, שההדגים כיצד ניתן לספר סיפור באמצעות הריח שאנחנו בוחרים להתיז על עצמנו. רוזן התחבט יחד עם באי הסדנה בשאלה האם בושם חייב להיות מותאם ללוק האופנתי שאנחנו בוחרים לעצמנו, או יכול דווקא לתת לו אדג' שונה.

יזם האופנה, הקניין והסטארטפיסט הצרפתי מייקל חדידה, אחד מהאורחים הבינלאומיים של שבוע האופנה, התייחס לחוש השישי תוך הצגת הסטארטאפ החדש שלו, BETOSEE. המיזם מאפשר למעצבים עצמאיים להציג את העיצובים שלהם לציבור, וכך ליצור דיאלוג ישיר תוך קבלת פידבק מיידי על הפריטים שמעוררים עניין ושווים ייצור. חדידה דיבר על היכולת לזהות את ה"דבר הבא", אותו ניצוץ עיצובי שההצלחה שלו תבוא לידי ביטוי בפריט אופנה המיוצר לקהל הרחב.

ארז רוזן בסדנא על חוש הריח. צילום: בני גם זו לטובה

ארז רוזן בסדנא על חוש הריח. צילום: בני גם זו לטובה

אסף אמדורסקי בסדנה על חוש השמיעה. צילום: בני גם זו לטובה

אסף אמדורסקי בסדנה על חוש השמיעה. צילום: בני גם זו לטובה

השאירו תגובה