בחזרה לעתיד: Adika הולכת על קולקציית וינטאג'

אתר האופנה Adika חבר לגורו הוינטאג' איילת גלאור, ויחד יצרו קולקציה שגם אם אתם לא מחובבי הז'אנר, אתם עומדים להתאהב. נוסטלגיה שכולה שיק

מאת  | ‏ 27 אוקטובר 2014
שמלות שלא תראו במקומות אחרים (צילום: דנה קרן)

שמלות שלא תראו במקומות אחרים (צילום: דנה קרן)

נדירים המקרים שכניסה לאתר קניות אינטרנטי מסתכמת רק בבחירת פריט זה או אחר והשלכתו לסל הקניות. מעבר להיצע גדול ותמחור מפתה, הזירה הוירטואלית נמצאת בעיצומה של מלחמה אחר חווית קניה משודרגת שמציבה סטנדרטים חדשים. לצד בלוגים מושקעים והפקות מקוריות, מככבים גם שיתופי פעולה בלתי צפויים שלצד הרחבת קהל היעד, מטעינים את האתר בעניין אופנתי חדש.

Adika, שקיימת בתעשיית האופנה המקומית כבר שנתיים, הפכה לשחקן מוביל ברשת ובכלל בתחום האופנה. החברה מייצרת עולם אופנתי וטרנדי ושמה לעצמה לדגש את קהילת הלקוחות שלה. כשחקן מוביל בתחום הבינו בעלי החברה, דדי שוורצברג, אנליסט שמגיע מעולם הכלכלה ועדי רונן, פאשניסטה מוכרת בתעשייה, שעליהם לפעול בכיוונים נוספים שישדרגו את חווית הקניה. הפעם, שיתוף הפעולה שלהם עם קניינית אופנת הוינטאג', איילת גלאור, מסתמן כאחד מהמוצלחים שנראו לאחרונה.

את הפלירטוט עם עולם הוינטאג', שעם השנים התפתח לרומן בעל שלל הסתעפויות אופנתיות, גלאור החלה לנהל כשגרה בז'נבה. לצד עבודה במשרד פרסום ולימודי עיצוב גרפי, גילתה גלאור את הקסם של שוק הפשפשים המקומי. במקום להתנחם בקפיטריה החמימה בזמן ההפסקות, היא למדה את רזי השוק המקומי וליקטה פריטים ייחודים תוך התרשמות מההיצע הוינטג'י העצום שהיה לשוק להציע. עם חזרתה לארץ, פתחה גלאור חנות בשם "סטלה וינטאג'" שהפכה במהירות למוקד עליה לרגל של חובבות אופנה, סלבריטאיות וסטייליסטים.

שמלות שלא תראו לידכן בחתונה (צילום: דנה קרן)

שמלות שלא תראו לידכן בחתונה (צילום: דנה קרן)

לאחר תקופה הקימה גם אתר בשם wanted vintage שמנוהל כיום על ידי שותפה מלאס וגאס. כפי שגלאור כבר הבינה ממזמן, אופנת הוינטאג' אינה  מתקיימת עוד בחנויות נדחות אפופות נפטלין אלא מתחזקת דריסת רגל משמעותית גם בעולם הוירטואלי. אתרי קניות אינטרנטיים  בינלאומים  מטפחים באדיקות את קטגוריות הוינטג' שלהן שמזרימות קהל אופנתי שלא מחפש רק אחר פריט סייל הטריוויאליים. "היה לי רצון גדול שגם אתר ישראלי יאמץ את תחום הוינטאג'" היא מספרת, "ומכיוון שהייתי זקוקה לאתר חזק ומצליח פניתי באופן טבעי ל-Adika שזרמו בהתלהבות גדולה עם הרעיון".

שוורצברג מספר ששיתוף הפעולה הונע מהתרשמות מקצועית מגלאור ומההבנה במגוון החוויות האופנתיות שהאתר שואף להציע: "הרווח לטווח הקצר ממש לא היה השיקול בשיתוף הפעולה הזה, אלא הביסוס שלנו כגוף שמספק פלטפורמה אופנתית רחבה ככל האפשר. צריך להדגיש שכל פריט שמוצע בקולקציה הזו הוא one piece  וברגע שהוא נמכר לא יהיה עוד אחד כמותו. בנוסף, העלויות הנוספות של פרויקט כזה שכללו בין היתר קניינות מאוד קפדנית וספציפית, הטסת דוגמניות במיוחד בחוץ לארץ ועוד, הן גבוהות מאוד".

גם קז'ואל, אבל עם טוויטס (צילום: דנה קרן)

גם קז'ואל, אבל עם טוויטס (צילום: דנה קרן)

לנצנץ במגניבות (צילום: דנה קרן)

לנצנץ במגניבות (צילום: דנה קרן)

שוורצברג מוסיף כי הקולקציה מהווה גם סוג של סגירת מעגל אישית עבורו מכיוון שחלק מהדגמים שנבחרו להיכלל הם דגמים בעיצובה של סבתו, מעצבת האופנה שושנה בן צור. הקנייניות של הקולקציה, לדבריו, התפעלו מדגמים רבים ושונים של סבתו והעניקו עוד אישור לרלוונטיות ולעדכניות שקולקציית וינטאג' מהודקת יכולה לשדר.

הקולקציה מורכבת מפריטים מאוספים קיימים של גלאור וכאלו שנאספו על ידה במיוחד עבור שיתוף הפעולה. גלאור מעידה כי השתדלה שמנעד הפריטים יהיה חוצה עשורים ויוכל לשמש קרקע פורייה לשילובים של ישן וחדש. "לי אישית יש משיכה חזקה לסגנון האייטיזי", מסבירה גלאור, "אבל תמיד יש התעניינות וחזרה גם לאופנת שנות ה-70 וה-90. הפריטים הם על זמניים".

כל אחת תוכל למצוא את עצמה בקולקציה הזו (צילום: דנה קרן)

כל אחת תוכל למצוא את עצמה בקולקציה הזו (צילום: דנה קרן)

בקולקציה יש מיקס מדויק בין פריטים אקסטרווגנטיים ללבישים ובין פריטים ממותגים לכאלו שלא. לצד ז'קט אובר סייז של ליז קלייבורן ושמלות של מוסקינו ואונגרו, יש גם פריטים ייחודיים בתפירה מעולה שאינם ממותגים. מה שהופך את הקולקציה למגניבה זה שהיא לא וינטאג' "הארד קור", ויש בה באמת הרבה פריטים שפונים לקהל רחב שלא לבש וינטאג' עד היום. אפשר לראות גם בצילומים של הקולקציה את השילוב בין האאוטפיט שכולו וינטאג' לנעליים והאקססוריז של היום. יחד הם יוצרים משהו אחר.

הקולקציה תוצע באתר החל מה-28.10 טווח מידות- XS-L טווח מחירים: 229-1199 שקלים.

עוד בקולקציה

עוד בקולקציה

1. חליפת חצאית וחולצה, 529 שקלים
2. חגורה, 499 שקלים
3. ז'קט, 799 שקלים
4. ז'קט, 849 שקלים
5. מטפחת (צעיף), 229 שקלים
6. תיק, 399 שקלים
7. ז'קט, 599 שקלים
8. שמלה, 699 שקלים
9. תיק ערב, 499 שקלים

השאירו תגובה