"גם לדתיות כמוני מגיע ליהנות מאופנה"

הבלוגרית מושקי מלכה היא אחות לשמונה אחים קטנים, שמתגוררת עם הוריה בקהילת חב"ד בקריית מלאכי. במקביל היא מכורה למגזינים, עוקבת אחרי עולם האופנה ברשתות החברתיות, לומדת תפירה וחולמת על עבודה בסטיילינג. אמן

מאת  | ‏ 9 אוקטובר 2014
מושקי. אופנה לזה לכולן (צילום: נתי תורג'מן)

מושקי. אופנה לזה לכולן (צילום: נתי תורג'מן)

היא חיה ונושמת סטייל, מכורה למגזיני אופנה ועוקבת אחרי כל השמות הנכונים באינסטגרם אבל מושקי מלכה, בת ה19 מקריית מלאכי, היא ההיפך הגמור מעוד פאשניסטה בהתהוות. היא גדלה בבית חבדניקי כאחות גדולה לשמונה אחים קטנים ומצאה, כנגד כל הסיכויים, שתחושת השליחות שלה נמצאות דווקא באופנה. בעמוד האינסטגרם שלה- _mushkis_ אותו היא מתכוונת לפתח גם לבלוג מושקע, היא מנסה להוכיח שגם לבנות מהמגזר הדתי יש אחלה של סטייל. "החלום שלי", היא מספרת, "הוא להקים אתר אופנה שמציע מגוון של פריטים צנועים ויפים במחירים נוחים עבור בנות דתיות. גם להן מגיע ליהנות מאופנה ולבטא את עצמן".

מתי הבנת שהתשוקה האמיתית שלך היא אופנה?
"מאז שאני זוכרת את עצמי אהבתי אופנה אבל לא היה לי מספיק בטחון עצמי ובמשך שנים חשבתי שאני שמנה. קניתי בגדים גדולים, הידקתי אותם בסיכות בטחון והסתתרתי מאחרי טוניקות ארוכות. בן הזוג שלי גרם לי להיפתח  ונתן לי בטחון ללבוש את הבגדים שאני באמת אוהבת. רק בשנתיים האחרונות, למעשה, פיתחתי את הסטייל שלי. מבת 16 מחוצ'קנת וחסרת בטחון הפכתי למישהי אחרת והתחלתי לבטא את האהבה שלי לאופנה בצורה שלא העזתי קודם לכן".

אופנה זו האהבה הגדולה שלה (צילום: אינסטגרם)

אופנה זו האהבה הגדולה שלה (צילום: אינסטגרם)

איך את יכולה להסביר את השינוי שעברת מנערה ביישנית וחסרת בטחון לפאשניסטה שמתעדת את עצמה באופן  סדרתי באינסטגרם?
"בהתחלה זה באמת הרגיש לי לא נוח אבל עכשיו אני סוג של עפה על זה. נכון, אני לא דוגמנית אבל כיף לי עם מה שאני עושה וזה שינה לי את כל הביטחון העצמי. אני ממליצה לכל אחת שלא מרגישה נוח עם עצמה לעמוד מול מצלמה. אם יש אפשרות להיעזר בצלם סבלני, במקרה שלי זה החבר שלי נתי, זה הכי טוב".

הקהילה היא לא מקום חונק, אלא סביבה פתוחה ומקבלת

נתי תורג'מן, החבר בשנתיים האחרונות, הוא זה שדחף אותה קדימה להתעסק באהבה הכי גדולה שלה. שניהם חולמים לגדול ולעסוק בעולם האופנה, היא כרגע לומדת תפירה ותדמיתנות באופן פרטי אצל מעצבת ומתחילה מיד אחרי החגים ללמוד בבית הספר לסטיילינג של גל אפל ורון קדמי. נתי, מתחיל  גם הוא אחרי החגים ללמוד צילום בצורה מקצועית. "עכשיו הוא טס לניו יורק לכל סוכות, כי ככה זה אצלנו בחב"ד, מספרת מושקי,"אני כבר מחכה שיחזור חזרה לקריית מלאכי". בינתיים מושקי עובדת כמוכרת בחנות בגדים בעיר ועושה סטיילינג ללקוחות שמגיעות למצוא בגדים. "אני מתה על זה, זה כל כך כיף להלביש נשים אחרות".

מחוברת בוריד לעולם האופנה (צילום: אינסטגרם)

מחוברת בוריד לעולם האופנה (צילום: אינסטגרם)

איך הסביבה מגיבה לעיסוק האופנתי שלך? בכל זאת מדובר בבחירה לא הכי שגרתית לבחורה חבדנקית
"ההורים שלי גידלו אותי בקהילה מאוד אוהבת ומפרגנת. אף פעם לא היו לי מחשבות של 'חבל שלא גדלתי בסביבה אחרת'. יש בקהילה הזו יכולת להכילה, אם לוקחים אותה למקום טוב של קדושה, יש מקום. עבורי הקהילה היא לא מקום חונק, אלא סביבה פתוחה ומקבלת".

וההורים? אימא כבר עושה לך לייק באינסטגרם?
"כשהתחלתי לפתח את הסגנון האופנתי שלי, התלבשתי בצורה פחות צנועה ואימא שלי פחות התלהבה. כיום, לאחר שגיבשתי את הסטייל האישי שלי היא מאוד מפרגנת, מתרגשת יחד איתי מסלבס שמתחילים לעקוב אחרי וגם אבא שלי מאוד זורם ותומך".

למה בחרת דווקא באינסטגרם כפלטפורמה לחשיפת העיסוק האופנתי שלך?
"בן הזוג שלי פתח לי את החשבון. הוא שלח לי הודעה 'פתחתי לך דף באינסטגרם' והודיע לי שיש לי אולטימטום של שבוע להעלות תמונה ראשונה. מכיוון שהוא גם צלם, הוא צילם אותי והכריח אותי להעלות את הפוסט הראשון. מאז שפתחתי את החשבון קיבלתי המון תגובות טובות. אני משתפת פעולה לדוגמה, עם המעצבת  בוגרת שנקר תמר לנדאו, מקבלת הצעות לעשות סטיילינג אישי ועוד. קבוצה של בנות שאני לא מכירה פתחה קבוצת ווטאסאפ שבה הן מתייעצות איתי בענייני אופנה. העיסוק הזה עושה לי טוב ומחיה אותי".

מתחילה ללמוד סטיילינג באופן מקצועי (צילום: אינסטגרם)

מתחילה ללמוד סטיילינג באופן מקצועי (צילום: אינסטגרם)

איך היית מגדירה את הסטייל שלך?
"אני לא אוהבת להיראות סטנדרטית מדי וחייבת תמיד להוסיף איזה אלמנט מגניב ללוק. אני פחות מתחברת לבחירות קלאסיות ותמיד מחפשת נגיעה אישית, איזו נעל מטאלית שתיצור עניין או ליצור משחק של שכבות עם איזה ווסט מגניב . אני מאוד אוהבת את הסטייל של  אנה ארונוב, לדוגמה, היא מתלבשת ממש יפה ובכל הלוקים שלה יש טאצ' אישי שאומר- זו אני".

עד כמה את מרגישה שהדת מגבילה אותך בבחירת הלוקים?
"האמת היא שבקיץ יש הרבה מגבלות אבל העובדה שיש עכשיו המון חצאיות מידי ברשתות כמו זארה וh&m  הופכת את החיפוש לקצת קל יותר. בחורף הבחירות קלות יותר ויש המון אופציות".

"דוסיות מתות על החורף" (צילום: נתי תורג'מן)

"דוסיות מתות על החורף" (צילום: נתי תורג'מן)

ומה עם החבר? את מלבישה גם אותו?
"אני בהחלט יכולה לכתוב לו לפני דייט הודעה כמו: 'אני רוצה שתלבש את הכיפה הזו עם החולצה הזו והנעליים האלו'. כן, לפעמים הוא מתעצבן אבל בתכלס, כל הגברים צריכים קצת הכוונה- לא?".

יש איזה פריט שסימנת לעצמך כמאסט לחורף הקרוב?
"
כמו שכבר אמרתי, דתיות מתות על חורף, בכל מה שקשור לאופנה, לפחות. ראיתי המון דברים שווים: סריגי גולף מאלפים, מעילים דמויי פרווה, חצאיות עור, ז'קטים וכל מה שקשור למשחקי שכבות. אהבה נוספת שלי היא לגרביונים אותם אני מקפידה ללבוש גם בקיץ. בחורף הגרביונים הופכים לפריט אופנתי הרבה יותר ידידותי".

נעליים ועד קצת נעליים (צילום: אינסטגרם)

נעליים ועד קצת נעליים (צילום: אינסטגרם)

ומה הלאה? לאן את חולמת להגיע?
"הכל אצלי מגיע לאט מאוד ובהדרגה ולכן החלטתי קודם כל לפתח את עניין האינסטגרם, לראות שיש הענות ואז להתפתח. החלום הגדול הוא ללא ספק להקים אתר של בגדים שאני מעצבת ומייבאת שיבטאו בדיוק את הסגנון שלי. מציאה של בגדים צנועים ואופנתיים היא לא תמיד קלה וגם הבגדים של המעצבות הדתיות שפועלות היום בשוק לא תמיד קולעים לסגנון שלי ולפעמים הפריטים גם לא שווים את המחיר. באיזשהו מקום אני מרגישה תחושה של שליחות. הרבה בנות חילוניות כותבות לי שתמיד הן חשבו שבנות דתיות הן מפוספסות מבחינת סטייל ושהתמונות שלי גרמו להן לחשוב קצת אחרת. מבחינתי השינוי המחשבתי הזה שווה המון".

הכי כיף שהחבר הוא גם הצלם (צילום: נתי תורג'מן)

הכי כיף שהחבר הוא גם הצלם (צילום: נתי תורג'מן)

מעיזה בצבעים ובשילובים (צילום: אינסטגרם)

מעיזה בצבעים ובשילובים (צילום: אינסטגרם)

 בינתיים תופרת לעצמה את הבגדים (צילום: אינסטגרם)

בינתיים תופרת לעצמה את הבגדים (צילום: אינסטגרם)

כשגיליתי את הסטייל שלי, אימא פרגנה (צילום: נתי תורג'מן)

כשגיליתי את הסטייל שלי, אימא פרגנה (צילום: נתי תורג'מן)

 סטייל צנוע ומלא שיק (צילום: אינסטגרם)

סטייל צנוע ומלא שיק (צילום: אינסטגרם)

 

השאירו תגובה