בית המשפט באיטליה קבע: דולצ'ה וגבאנה הולכים לכלא

סערה בעולם האופנה: שנה בדיוק לאחר שהגישו ערעור, בית המשפט באיטליה קבע היום כי צמד המעצבים הנודע דומניקו דולצ'ה וסטפנו גבאנה, ייכנסו לכלא ל-18 חודשים באשמת גניבת מס על סך 1.3 מיליארד דולר | עורך דינם של השניים אמר בראיון, "אנחנו בשוק, חסרי מילים. גזר הדין לא מקובל עלינו ואנחנו נערער בשנית"

מאת  | ‏ 30 אפריל 2014
צמד המעצבים המפורסם בעולם (צילוםף גטי אימג'ס)

צמד המעצבים המפורסם בעולם (צילוםף גטי אימג'ס)

פאנל של שלושה שופטים בכירים בבית המשפט באיטליה קבע היום כי צמד המעצבים המפורסם בעולם, דומניקו דולצ'ה וסטפנו גבאנה, אשמים בהעלמת מס. השניים נמצאו ביוני שעבר אשמים בכך שלא הצהירו על 1.3 מיליארד דולר הכנסות. בית המשפט גזר עליהם שנה וחצי בפועל.

צמד המעצבים לא הסכים לקבל עליו את הדין והשניים עירערו על גזר הדין הנוקשה לטענתם. היום בשעות אחר הצהריים, קצת יותר משנה אחרי, בית הדין האיטלקי הכריע כי הוא דוחה את הערעור שלהם ותומך בהחלטת בית המשפט. גזר הדין הופחת מ-20 חודשים ל-18 חודשים בלבד.

מסימו דינוייה, עורך דינם של השניים, אמר היום לרויטרס כי "אנחנו בשוק, חסרי מילים לחלוטין, גזר הדין לא מקובל עלינו ואנחנו נערער בשנית".

על פי החשד, השניים רשמו את בית האופנה הכה מצליח שלהם בלוקסמבורג הידועה כ"מקלט מס". הסיבה: לחמוק מתשלומי המס האיטלקים, שם הם חיים ומייצרים. לאורך כל המשפט והערעור טענתו השניים לחפותם ודחו את האשמות המיוחסות להם.

למי שלא חי בכוכב שלנו בשנים האחרונות בית האופנה "דולצ'ה גבאנה" הוא בין המצליחים בעולם. מיטב הכוכבים, ממדונה ועד ביונסה, נוהגים ללבוש את הפריטים שלהם כבר כמעט שלושים שנה. השניים היו זוג גם בחיים ונפרדו בשנת 2005, אולם המשיכו לעבוד יחדיו כצוות עד היום.

על המסלול כבר כמעט שלושים שנה (צילום: גטי אימג'ס)

על המסלול כבר כמעט שלושים שנה (צילום: גטי אימג'ס)

מה יעשו כל הכוכבות בלי הבגדים שלהם? (צילום: גטי אימג'ס)

מה יעשו כל הכוכבות בלי הבגדים שלהם? (צילום: גטי אימג'ס)

השאירו תגובה