על זרי הדפנה: סוד הקסם של פרד פרי

המותג פרד פרי כבר קיים יותר משישים שנה. לרגל פתיחת החנות הראשונה בישראל בדקנו איך המותג מצליח לשמור על רוח נעורים, מה הקשר שלו למוזיקאים כמו גוון סטפני ואיימי ווינהאוס ומה מחכה לנו בקולקציה החדשה?

מאת  | ‏ 2 אפריל 2014
פרד פרי. האיש והכוכבות (צילום: יח"צ)

פרד פרי. האיש והכוכבות (צילום: יח"צ)

פרד פרי גדל בעיירה סטוקפורט שצמודה למנצ'סטר למשפחה ממעמד הפועלים. הוא החל את דרכו לאחר שזכה במדליה באליפות העולם בפינג פונג ב-1928. למרות ההצלחה הוא לא נשאר נאמן לכדור הקטן ועבר מהר מאד לטניס, אהבתו האמיתית.

בניגוד למעמד ממנו הגיע, הטניס ייצג דווקא את המעמד ההפוך, האליטה בעלת הצווארון הלבן. רוב שחקני הטניס באותה תקופה היו עשירים וברונים ואילו פרי היה שונה בנוף. וכך באמת הוא היה, גיבור מעמד הפועלים. פרי עשה חיל בספורט המצוחצח והוא זכה במגוון תארים כמו גביע הדיוויס וווימבלדון.

פרד פרי וצ'ארלי צ'פלין. BFF (צילום: גטי אימג'ס)

פרד פרי וצ'ארלי צ'פלין. BFF (צילום: גטי אימג'ס)

פרי שחקן טניס אגדי (צילום: יח"צ)

פרי שחקן טניס אגדי (צילום: יח"צ)

כשעבר מבריטניה לארה"ב הוא הפך לאייקון בין לילה. פרי היה סיפור סינדרלה אמריקאי קלאסי של בן מעמד הפועלים המטפס במו ידיו למעלה. ככל שהתפרסם יותר, כך הפכו הכוכבים הגדולים של אותה תקופה לחבריו הקרובים (במיוחד ה-כוכב של אותן שנים, צ'ארלי צ'פלין).

הקריירה שלו קיבלה תפנית חדה כשפנה אליו ידידו הקרוב, שחקן כדורגל אוסטרי, והציע לו לעשות מרצ'נדייז עם שמו. השניים ייצרו תחילה מגיני זיעה ובחרו באייקון של עלי הדפנה שמעטרים את פרס הווימלבדון. תוך ימים, כל הטניסאים הנחשבים ענדו את מגיני הזיעה והמותג הפך לשם דבר. זמן קצר לאחר מכן הגיעו חולצות הפולו הלבנות הכה מזוהות עם עולם הטניס.

כמה שנים אחרי ייצור החולצה הראשונה החלו המודרניסטים (תרבות שוליים בריטית שהייתה מאד חזקה באותן שנים) לאמץ את חולצת הפולו כמדים הלא רשמיים, כשהם משתמשים במידות קטנות וצמודות. זו הייתה בחירה ששילבה מראה נקי מסוגנן אך יחד עם זאת נוח ופשוט.

גוון סטפני ונו דאוט לובשים פרי (צילום: יח"צ)

גוון סטפני ונו דאוט לובשים פרי (צילום: יח"צ)

איימי ווינהאוס. הכי מזוהה עם המותג (צילום: יח"צ)

איימי ווינהאוס. הכי מזוהה עם המותג (צילום: יח"צ)

במקביל, היה שיח מאד עוצמתי בין המותג לעולם המוזיקה. כוכבים עם טאץ' באופנה כמו גוון סטפני (ולהקתה No Doubt), חברי להקת בלייר, אואזיס ואיימי וויינהאוס שיתפו פעולה באופן קבוע עם המותג שהצליח ככה לשמור על התדמית הצעירה והבועטת שלו.

החנות שנפתחה השבוע במתחם שרונה בתל אביב מצטרפת ליותר ממאה חנויות של המותג שקיים כבר מעל לשישים שנה. החנות היא בגודל של 120 מ"ר ונפתחה בהשקעה של למעלה ממיליון ש"ח.

קווים נקיים ואידיאולוגיה בועטת (צילום: יח"צ)

קווים נקיים ואידיאולוגיה בועטת (צילום: יח"צ)

הצווארון שעושה את ההופעה (צילום: יח"צ)

הצווארון שעושה את ההופעה (צילום: יח"צ)

למרות שהמותג נתפס כגברי, בחנות הדגל בשרונה יהיו גם קולקציות של נשים ואף ילדים. הקולקציה המושקת בחנות היא קולקצית קיץ 2014 ולחלוטין מדברת עם המוטיבים החוזרים של המותג. גזרות קלאסיות, הדפסים ודיטיילים נקיים ומעוצבים.

טווח מחירים – נשים: מ- 299 ועד 1,200 ש"ח, גברים: מ-99 ועד 1200 ש"ח, ילדים: מ-179 ועד 650 ש"ח

הפריטים שהכי אהבנו מהקולקציה החדשה:

1. תיק ,מחיר: 649 ש"ח
2. שמלה, מחיר: 699 ש"ח
3. חולצה, מחיר: 399 ש"ח
4. חולצה, מחיר: 549 ש"ח
5. חולצה, מחיר: 599 ש"ח
6. חולצה, מחיר: 649 ש"ח
7.סניקרס, מחיר: 449 ש"ח
8. תיק, מחיר: 699 ש"ח

  •  כבר שנתיים שאני רוכשת את מוצרי המותג, ולמרות שהוא לא ממש זול הדברים אכן איכותיים.

    אבל במחירים המפורסמים זה ממש גניבה.

    התיק במס 8 עולה 59£ והחולצה במס 6 עולה 40£ + 15£ משלוח לארץ עם חברת DHL והכל מגיע תוך 3 ימים

    מאת: אגם |‏ 3 באפריל 2014 | 10:46
  •  עכשיו יש שם סיילים. התיק במס 8 עולה 59£ והחולצה במס 6 עולה 40£ + 15£ משלוח לארץ מגיע תוך 3 ימים עם חברת DHL

    כבר שנתיים שאני קונה מהם בגדים ונעליים. מעל 15 זוגות הבאתי וזה רבע מהמחיר המפורסם!! פשוט גניבה

    מאת: אגם |‏ 3 באפריל 2014 | 10:42
  • ראיתי בסטייל ריבר ובטח יש עוד כמה 

    מאת: דנה |‏ 2 באפריל 2014 | 17:26

השאירו תגובה