באתי, ראיתי, קניתי: חלום ליל קיץ

מאק מגלים לנו מהם הטרנדים באיפור לעונה החמה, קומון רייבן משנה גישה והופכת לנגישה וקייטי פרי מנסה לפתות אותנו עם בושם בריח מתוק. מתוק מדי | שירה פור מסכמת את השבוע

מאת  | ‏ 30 ינואר 2014

באתי >>
על הפנים: מאק חושפת את הטרנדים הקיציים באיפור

נטע סקלי ומיקאלה מגנאני, אמני איפור בכירים במאק ישראל ואיטליה, חזרו משבוע האופנה האחרון בפריז עם הרבה נצנצים על הידיים וחופן טרנדים טריים היישר מאחורי הקלעים. מול קהל של מאפרים וכתבי אופנה מקומיים, הם הדגימו אתמול (רביעי) על גבי ארבע דוגמניות את ארבע המגמות המרכזיות לקיץ בתחום האיפור לדידה של מאק.

טו מייק אה לונג סטורי שורט: אחרי העונה הקודמת, שתחת צלו של הטרנד הגראנג'י הציגה איפור אפל וקודר נוסח רוח רפאים בגילופין (כלומר, קורטני לאב בשנות התשעים), העונה הבאה הולכת להיות בריאה בהרבה. המגמה לקיץ הקרוב היא ספורטיבית ואופפת בדרך זו או אחרת את מרבית בתי האופנה. זה מתבטא גם באיפור, שהופך מתון וטבעי, כמעט בלתי נראה. כלומר, המון מאמץ מושקע בכך שהוא יראה כאילו נולדנו איתו. מילות המפתח הן זוהר טבעי, ובמילים אחרות – מראה ה"יצאתי מהספא".

אחרי הגבות המודגשות ואיפור העיניים החולני של החורף, האובססיה הנוכחית של עולם האיפור היא עור פנים קורן על סף מיוזע. הסומק חוזר ללחיים, ולדברי השניים – כשהוא בא בקרם, גם לעיניים ולשפתיים. גם הליפ גלוס נודד אל עבר העפעפיים, למי שחפצה במראה הרטוב.

מרקמי האיפור החדשים מקבלים השראה מהפילטרים של אינסטגרם. הצבעים נראים כמו צבעי מים, ומתקבלים בנגיעות מדודות על הפנים. ליפסטיק בגוון לילך ובגימור מט, למשל, לגמרי מספיק כדי להעביר את המסר והשניים ממליצים להפגין איפוק ופשוט להניח לעור לזהור.

חוץ מזה, המסקרה חזרה (מישהו שם לב שהיא הלכה?) ואיפור העיניים שואב השראה מטוויגי וג'יין בירקין, עם קריצה לאסתטיקה יפנית. האייליינר, למשל, נמרח גם בחלק הפנימי של העין, הקרוב לאף, ובמקרים רבים הוא לבן ונראה כמו מניקור צרפתי לעפעפיים. בקיצור, תתחילו להתאמן.

בריא יותר, נקי יותר. מתצוגות האופנה של קלואה (ימין) ופראבל גורונג (שמאל) | צילום: יח"צ

אפקטים זוהרים וטאץ' של לבן, ימין: Masha Ma, עיניים חתוליות עם טוויסט, שמאל: היידר אקרמן | צילום: יח"צ

ראיתי >>
החורף של קומון רייבן

עם בטן הריונית, שם חדש וגישה מפוקסת ומפויסת מתמיד, רחל כהן-דביר, המעצבת שמאחורי המותג "קומון רייבן", מרגישה שלראשונה מזה שלוש שנים היא מבינה איפה היא חיה. "גם כשלמדתי ועבדתי באירופה, לקח לי בערך שלוש שנים להפנים איפה אני נמצאת. כנראה שזה עניין של אופי" היא צוחקת. המותג של כהן-דביר זכה להכרה תקשורתית נדירה ומחבקת, אך התקשה לגבות אותה במכירות. "קיבלתי כל הזמן הערות כמו 'זה יפה, אבל לאן אני אלבש את זה?', ולא התייחסתי כי בניתי על תפוצה בינלאומית".

בקיץ האחרון, אחרי שתי עונות בלבד, היא החלה לעבוד מול סוכנים בארה"ב. בלון הניסוי לא צלח, וכעת היא מסיטה את המבט מן הים ומה שמעבר לו ועושה לביתה. "הכל קרה מהר ובגדול מדי. זה פשוט לא עבד, והעדפתי לא להתאבד על זה" היא מסבירה. "היו לאמריקאים דרישות שלא התאימו לאופן שבו אני מסוגלת להתנהל כרגע כמותג קטן, כמו להרחיב את הקולקציה ולענות על יותר צרכי מלתחה, והעדפתי לוותר על זה כרגע ולהתרכז בשוק המקומי".
בינתיים, היא מציגה בחנות הסטודיו שלה את פירות עמלה בחורף האחרון, שמעידים על שינוי התפישה ועל הניסיון לפצח את הקהל שלה ובכל זאת לא להשתעמם בדרך. "ההריון וכל מה שקרה הפכו אותי לסוציאלית יותר, גם בעיצוב וגם באופי. החלטתי ללכת על פריטים שיש לאן ללבוש אותם בארץ, שלא מזגזגים בין היום ללילה".

הגישה החדשה הולידה קולקציית בייסיק קולית וקלילה, ולצדה דגמים לבנבנים שמיועדים לכלות עכשוויות. קולקציית הקזו'אל צבועה כמעט כולה בשחור, למעט נגיעות "צבע" אפורות, וכוללת פריטים רכים ונעימים שהנוחות הובילה את עיצובם. אוסף הפריטים המרוסן והזהיר כולל שמלות, חולצות, מכנסיים ועליוניות עם גימורים גסים ופרומים, גזרות א-סימטריות חכמות וחיתוכים באיזור המרפקים, שמלווים את כהן מהקולקציה הראשונה. מן העבר השני עומדת קבוצת שמלות צחורות בעלות קווים נקיים, שכהן מייעדת לכלות אורבניות שמתחתנות בקסטיאל ולא מתחברות לכל התחרה הוינטג'ית הזאת. אחת מהצעות ההגשה שלה לחופה, היא חצאית קפלים אורכה ושקפקפה עם ז'קט אופנוענים לבן שיקסום לכלה המחוספסת, או הלסבית.

כשמדברים איתה על קולקציית הקיץ, כהן-דביר נשמעת אופטימית ונלהבת. ניכר כי את האנרגיה שגבה ממנה המאמץ הלוגיסטי להתרחב, היא משקיעה כעת בפיתוח השפה האישית של המותג, הפעם שוב בעברית. בקיץ, היא מספרת, ישודרג הסטודיו ולקולקציה החדשה, שממתינה לשיגור לקולבים, יצטרפו אביזרי עור, תיקים ותכשיטים בעיצובה. יש למה לחכות.

טווח מחירים: 300-990 ש"ח.

קומון רייבן. בית האשל 10, שוק הפשפשים, יפו (בתיאום מראש: 050-8572231).

קולקציית בייסיק שחורה ביותר. COMMON RAVEN | צילום: אלה אוזן

שמלות צחורות בקווים נקיים | צילום: אלה אוזן

לכלות אורבניות במיוחד. COMMON RAVEN | צילום: אלה אוזן

רחרחתי >>
קייטי פרי, הבושם

אחרי הספלים, המכתביות ויומני הנוער עברו סלבריטאי העולם להפיץ עצמם דרך מרצ'נדייז שמאפשר לצרוך אותם במצב צבירה נוזלי – בשמים שאמורים לגלם בבקבוק את היישות המרהיבה שהם. לרוב, מדובר בעסק די מסריח.

גם קייטי פרי, תופעה רב חושית שהיא, לא איחרה לקפוץ על עגלת הבשמים. אחרי שני הניחוחות הקודמים שלה, Purr ו-Meow (בדקנו, הם לא מיועדים לחול של החתולים), מתמקם על המדפים בישראל Killer Queen, הבושם האחרון שלה, שהושק ברחבי העולם בסתיו. פרי, אגב, היא מעריצה מושבעת של פרדי מרקיורי.

מדובר באו דה פרפיום שלדברי המפרסמים "לוכד את אישיותה המרדנית" (עלק) ומורכב מתמציות "פרח קטיפה אדום, פרח הקשת בענן, לב פצ'ולי ופרלין נוזלי" (בחיי). תיאור שגורם למדור לתהות האם מי שחתום עליו שתה את תוכן הבקבוק בטרם התיישב לכתוב. הבושם נתון בבקבוק שעוצב בהשראת שרביט מלכותי ומונח על צדו, עם פקק בצורת כתר.

והריח? מתוק מאוד, כבד מאוד. בואו נגיד שאם מיילי סיירוס הייתה משחררת עכשיו בושם, היה לו ריח של בירה וקוטל זרע. פרי, לא פרובוקטיבית כמוה ולא אוונגרדית כמו גאגא והרבה יותר לבושה משתיהן, כנראה מפתחת אלטר אגו של דודה דביקה ומוקפת חתולים. קילר קווין? נגיד.

מחיר השקה: 199 ש"ח ל-50 מ"ל. להשיג ברשתות הפארם.

מתוק וכבד. הבושם, לא קייטי פרי | צילום: יח"צ

קילר קווין של קייטי פרי | צילום: טים ווקר

השאירו תגובה