באתי, ראיתי, קניתי: בין תל אביב לשבדיה

PIOO PIOO חולמת בהקיץ בדרום תל אביב, יוסף וקולקט עושים את זה ברוסית והשבדים שוברים לנו את השיניים ומטפסים לנו על הגב | שירה פור מסכמת את השבוע

מאת  | ‏ 23 ינואר 2014


באתי >>
ביקור בטרלה-לה-לה לנד של PIOO PIOO

לפני כשנתיים נדדה המעצבת מור ולין מביתה בצפון תל אביב, שתיפקד גם כסטודיו, והקימה בקצה השני של העיר, ברחוב גת רימון הלא מאוד פוטוגני, בית ממשי עבור המותג שלה, PIOO PIOO. עם שק של חלומות בהקיץ וקרבה מסוכנת לשווארמה הטעימה בעיר, היא התאוששה משתי פרידות משמעותיות, מבעלה הקודם ומהשותפה לשעבר, והתרוממה מהמשבר עם תחמושת טרייה של נצנצים, בועות סבון ושירים מסרטי דיסני. כי בתכל'ס, הלוקיישן לא לגמרי קריטי כשאתה חי בטרל-לה-לה לנד.

את חנות הסטודיו החמודה מאכלסים, מלבד הבגדים כמובן, שלל דובוני אכפת לי, בובות פוני, פוחלץ מתנפח של חד קרן ואפילו מכשיר מיוחד שנרכש בוגאס ומפיץ קרני קשת בענן צבעוניים בכל שעות היום. לאורחים מוגשות עוגיות בצורת לבבות ומשקה הבית הוא מיץ פטל שנמזג לכוסות שמפניה.

על פריטי הקולקציה הנוכחית תפורה תווית חדשה עם שמה הטרי "מור ולין" . בהמשך הסטנד תלויים פריטי הקולקציה הקודמת, עליהם עדיין מתנוסס הכיתוב "מור באואר", שמה מנישואיה הקודמים. גם שמלת הכלה שלה הראשונה שלה עדיין תלויה וממתינה ללקוחה אופטימית.

בארץ האגדות. פיו פיו | צילום: איתן טל

בשתי העונות האחרונות ולין חותכת מהקו שהיה מזוהה עם המותג, שהתאפיין באפליקציות ססגוניות ומתוקות של ברבורים, פירות, כוכבים, טילים ומה לא, ופונה לכיוון בוגר יותר ומצועצע פחות, שצולף לטעם רחב יותר ונשען על הדפסים ססגוניים שקל יותר לשלב במלתחה, אולי אפילו קל מדי. לפעמים הפרקטיות הזאת באה על חשבון התעוזה.

הקולקציה הנוכחית שואבת השראה מיעל בר זוהר נוסח הפרסומת לפלפל משנות התשעים, ומהאסתטיקה של טים ברטון. מי שעדיין בעניין של הדפסי ינשופים ואיילים תמצא כאן את מבוקשה על גבי חולצות מכופתרות וקרדיגנים, ומי שמחפשת עיצובים יותר אדג'יים תמצא את עצמה מודדת ז'קט "ביטלג'וס" עם זנב טוקסידו ובטנת פסים, ז'קט "שעת אפס" עטור לבבות או שמלת "פאפארצי" דרמטית. חדי העין ישימו לב שולין מגלה יצירתיות גם בהענקת השמות לדגמים.

בין הלקוחות של פיו פיו (או כמו שולין קוראת להן – "הבנות שלי") נמנות יובל שרף, מיכל שפירא, נטלי עטיה ועוד. ולין מספרת שהיא אוהבת להיות מעורבת גם בשלב הסטיילינג ומקבלת שיחות טלפון נרגשות עם בקשות לייעוץ לגבי הנעליים הנכונות והגרביונים המתאימים לעיצוביה. "אני מנסה להציע עולם דימויים שלם, חוויה הומוגנית ושמחה, ולא רק בגד. אני משתדלת להפתיע את עצמי כל הזמן, ואומרים שאני מתבגרת בחן", היא מסכמת.

טווח מחירים: 360-1,450 ש"ח.
פיו פיו. גת רימון 13, תל אביב.

טון בוגר יותר | צילום: איתן טל

"מציעה חוויה, לא רק בגד". פיו פיו | צילום: איתן טל

ראיתי >>
הקולקציה המשותפת של יוסף וקולקט

שיתוף פעולה מוצלח בין מעצב האופנה יוסף (פרץ) לבין מותג תיקי העור קולקט, שמאחורי עומדים בני הזוג אסף שם טוב וטל דרורי, הוליד את קולקציית הקפסולה "יוסף קולקט". על הקולקציה החלו לעבוד השלושה, חברים טובים משכבר הימים, בשלהי הקיץ שעבר ובאוקטובר היא כבר הוצגה לראשונה בשבוע האופנה במוסקבה, שם זכתה לשבחים ונרכשה בעקבות החשיפה על ידי בוטיקים באמסטרדם.

חלקה הראשון של הקולקציה נחת ביום שלישי האחרון בחנות הדגל של יוסף ובמקביל בסניפי רשת רזילי. מדובר באוסף פריטים שחורים משחור ששואב השראה מהסדרה "שובר שורות", עושה סיבוב על "האלכימאי" של פאולו קואלו ומתנסח באסתטיקה יפנית מצומצמת. ההשראה תורגמה לניסיון להפוך חומרים יומיומיים ליוקרתיים על ידי צירופים ושילובים שונים שיוצרים צורניות עכשווית. כך, בדי קרפ טבעיים שולבו עם עור כבש רך וחיבורי גזרות ייחודיים יצרו שמלת-מעיל מעניינת, שמלת-חולצה שהפכה לטוניקה עם צווארון חצוי ועוד.

שילוב בין חומרים יוקרתיים ויומיומיים. "יוסף קולקט" | צילום: יח"צ

זהו אינו שיתוף הפעולה הראשון של השלושה, וגם לא האחרון. בעבר עבד שם טוב תחת פרץ בבית האופנה שלו, וכמו כן בשבוע האופנה של גינדי בשנה שעברה עיצבו עבורו בני הזוג קולקציית תיקים שליוותה את התצוגה שלו. באביב יושק חלקה השני של קולקציית הקפסולה, ובקרוב יהדקו השלושה את הפעילות המשותפת כשתיפתח פינת תצוגה לתיקי קולקט בחנות של יוסף בדיזנגוף.

טווח מחירים: 500-2,500 ש"ח.
יוסף קולקט. להשיג ברשת רזילי ובחנות של יוסף ברחוב דיזנגוף 213, תל אביב.

הוצגה במוסקבה. קולקציית הקפסולה של "יוסף קולקט" | צילום: יח"צ

אוסף שחור במיוחד. "יוסף קולקט" | צילום: יח"צ

קניתי >>
השועלים ההיפסטרים באים

שוב השבדים עושים לנו בית ספר. הפעם הם לא מסתפקים בשם קליט, אלא שוברים לנו את השיניים ועושים לנו קשר פפיון בלשון. kanaken Fjällräven, מותג ציוד שטח ותיק, נחת החודש באופן מסודר בישראל עם תיקי הגב העירוניים שלו שהפכו ללהיט היסטרי ולסימן היכר היפסטרי. בתרגום חופשי בטירוף משבדית, משמעות השם היא "לסחוב שועל ארקטי" וזה כמעט הגיוני, כי על הלוגו מתנוסס שועל מצונף שאופייני לכפר שבו נוסד המותג.

התיקים עוצבו לראשונה בשנת 1978 על ידי אקה נורדין, בעלי המותג, לאחר שכאבי הגב של ילדי שבדיה הוכרזו כבעיה לאומית. נורדין עשה מעשה ומאז ועד היום, התיקים הרבועים והנוחים שעיצב מיוצרים באותו הדגם, כולל תווית השם הפנימית והגב המרופד שנשלף והופך למושב לכסא, ומאותו החומר העמיד למים. הם מגיעים במבחר גוונים מטמטם, שהפך אותם לאורך השנים לתיקים הנפוצים ביותר בשבדיה, ובעשור האחרון לתיקים אופנתיים באירופה כולה, אפילו שהם בכלל לא התכוונו להיות מגניבים. השועלים מגיעים בשלל גדלים, החל מגור מיניאטורי ועד לתיק גדול עם תא מרופד ללפטופ. בין הצבעים: שחור, אפור כהה, כחול נייבי, תכלת, צהוב חרדל, ורוד מסטיק ועוד.

טווח מחירים: 299-529 ש"ח.
קנקן. להשיג בחנות המקוונת.

Kanken | צילום: יח"צ

השאירו תגובה

 

  •  בעמוד הכתבות הראשי- אזור ההקלקה צריך להיות על כל שטח הכתבה(כולל התמונה) ולא רק הכותרת. זה די מעצבן להקליק ולקבל עמוד עם תמונה של הכתבה. תתקנו את זה כבר

    מאת: * |‏ 25 בינואר 2014 | 22:31
  •  

    מאת: אוריה |‏ 23 בינואר 2014 | 17:59