באתי, ראיתי, קניתי: אוהבת להיות בבית

מאיה בש חוזרת למקורות, פוקהונטס קופצת לסידורים במרכז העיר ואגלי דאקלינג עוברת ממגירת התחתונים לארון הבגדים | שירה פור מסכמת את השבוע

מאת  | ‏ 26 דצמבר 2013

צילום: יח"צ

באתי >>
האתר החדש של מאיה בש

בשנים האחרונות התרחב מעגל הלקוחות הנאמן של מאיה בש הרחק מעבר לסטודיו שלה בגן החשמל. לפני כשלוש שנים החליטה לתרגם את העשייה המקומית שלה לבינלאומית והחלה להציג את המינימליזם המחוספס והמחוכם שלה בתערוכות בפריז. מאז הספיקה לפתוח חנות דגל בברלין (ולסגור אותה כעבור שנה) וכיום פריטי המותג שלה נמכרים בעשרה בוטיקים ברחבי ארה"ב, יפן, דנמרק, הולנד ואיטליה. לפני כחודשיים, אחרי הריון של יותר משנה, נפתח האתר הרשמי שכולל חנות מקוונת שמקבלת הזמנות מכל העולם. "נכון להיום חצי מההזמנות מגיעות מישראל והשאר מאירופה, בעיקר מגרמניה כי שם כבר הכירו אותי" היא אומרת.

בחנות מוצעים פריטי הדגל של בש, ביניהם כאלה שחוזרים שוב ושוב מדי עונה, לצד הקולקציה הטרייה שלה שמושפעת מילדותה בברית המועצות של שנות השמונים. הקולקציה נולדה מתוך עלעול בתמונות משפחה ישנות שבהן היא ניבטת ב"לבוש כרוב" בתרגום חופשי מרוסית, המורכב משכבות בגדים במידות שונות שירשה מבני משפחתה הגדולים ממנה. במשך שנים סלדה מהמראה בתמונות, עד שמצאה בגיבוב חסר הפרופורציות קסם נוסטלגי מעורר.

בקולקציה מעיל "וטניק" (מעיל אסירים שהיה נפוץ בברי"המ), חולצת "וסמיקלסניצה" מכופתרת מבד פלנל בגזרת אוברסייז וחצאית ארוכה תואמת עם מותן גבוהה ורכיסת כפתורים, מעיל "שקולניק" שמזכיר את מדי בית הספר שלבשו הבנים, שמלת "דבוצ'קה" מכופתרת שמתכתבת עם שמלות בית הספר של הבנות. הצבעוניות, בהתאם לרוח התקופה ההיא, רוויה בחום, כחול, אפור, שחור ולבן.

מאיה בש. טווח מחירים: 170-3,400 ש"ח.

קסם נוסטלגי תוצרת רוסיה. מאיה בש | צילום: ליה צ'סנוקוב

מאיה בש | צילום: ליה צ'סנוקוב

ראיתי >>
מה פוקהונטס היתה לובשת ליום סידורים?

כבר שמונה שנים שאורי פישרמן ממלאת את נישת מראה ה"ירדתי למכולת ואני מוכנה לכל פאפארצי שלא יהיה" ומתחזקת עדת מעריצות שהולכת שבי אחרי המותג שלה, "הארטברייקר", שהולך על הקו הדק שבין האגבי למוזנח ויוצא מזה בלי שריטה.

גולת הכותרת של הארטברייקר היא הטקסטיל, שמעיד על המאמץ הרב שמושקע במראה הנון שלאנטי. פישרמן סורגת בעצמה פריטים מכותנה אורגנית, מייבאת בדים מהונג קונג ומעבירה אותם כביסות וכיסוחים עד שהם מגיעים לתחושה הנחשקת – זרקתי על עצמי משהו ויצאתי. "אנשים אומרים לי שהבגדים שלי הם כמו בגדים שמישהו אחר כבר אהב אותם, שזה מרגיש כאילו הם גונבים לי משהו מהארון" היא מסכמת.

הקולקציה הנוכחית נקראת "פאנק פוקהונטס" ומורכבת ממה שהנערה האינדיאנית הייתה לובשת ליום סידורים מדומיין בג'ונגל. תמצאו כאן כמובן את הטרנינגים המחמיאים של המותג, חלקם מבד חליפות צלילה מחמם, חלקם מבדים עבים שמטשטשים את הראוי לטשטוש. הדפסי הנחשים, הזברות, הנמרים והתנינים שמלווים את המותג לאורך השנים נדדו העונה אל עבר החלקים העליונים, דוגמת ז'קט חברבורות מחויט שפישרמן ממליצה ללבוש בשילוב סווטשירט עם שרוולי רגלן.
עוד בולטים: סריג כותנה עם כפתורי מעיל סטודנטים ודוגמת כוכבים בגב, וסווטשירט מקסים עם רקמת פאייטים נמרית בחזית (פישרמן: "הוא לא לגמרי קשור לקולקציה, אבל אני אוהבת אורחים"). מוצלחות פחות הן החולצות המכופתרות, כמו גם חולצות הפליז בדוגמת הפפיטה, שלהן הוצמדו רוכסנים מעט גסים. היינו שמחים לשמלות מפנקות מהבד הזה.

הארטברייקר. טווח מחירים: 159-725 ש"ח.
להשיג בחנות המותג בדיזגנוף 203 בתל אביב (03-522-0131) ובבוטיקים נבחרים.

סתם זרקתי על עצמי משהו. הארטברייקר | צילום: יח"צ

פאנק פוקהונטס. הארטברייקר | צילום: יח"צ

קניתי >>
שעות הפנאי של הברווזון המכוער

זו לא העונה הראשונה שגל אנג'ל, אשפית בגדי הים והכוח היצירתי שמאחורי מותג הרטרו "אגלי דאקלינג", שולחת ידיים לארון הבגדים. זה התחיל לפני שלוש שנים מפזילה אל מגירת התחתונים, שהולידה ליין לנז'רי רומנטי ושובב. החורף אנג'ל קופצת למים העמוקים ומשיקה קולקציית לאונג' ראשונה שכוללת שלל פריטים נעימים לשעות הפנאי ושומרת על רוח הברווזון העליזה – שמלות, טייצים, מכנסיים רפויים, עליוניות שנקשרות בפפיון, חולצות קפושון וסוודר חוטים עם טאצ' פריזאי. כבש את לבנו: סווטשירט מתוק עם לב תחרה במרכז, שמזמין משחקים כיפיים עם שכבות צבעוניות מתחתיו.

אגלי דאקלינג. מחיר: 350 ש"ח.
להשיג בחנות המקוונת או בסטודיו המותג בתל אביב (בתיאום מראש דרך דף הפייסבוק).

נשמה של ברבור. קולקציית הפנאי של אגלי דאקלינג | צילום: מיכאל טופיול

השאירו תגובה