באתי, ראיתי, קניתי: כמה שיותר רחוק מכאן

מזדנגפים בחנות החדשה של רינה צין ובפופ-אפ של בנקר, יוצאים למסע שופינג רוחני עם אווה מנדלבאום וחוזרים עם חולצה נעימה של שוגר דדי | שירה פור מסכמת את השבוע

מאת  | ‏ 19 דצמבר 2013

באתי >>
רינה צין מפנטזת על אי שם
מעצבת האופנה רינה צין הצפינה בחודש שעבר לחלל חדש ברחוב דיזנגוף 280, לא הרחק מהחנות הקודמת שלה ששכנה באותו הרחוב, במספר 216. את החנות החדשה, שגדולה פי כמה מקודמתה, עיצבה עיצבה צין בעצמה בכשרון רב בעזרת רהיטי וינטג' ממחוזות מרוחקים, תיבת משא מעץ וסירות מפרש מנייר אריזה חום שמוכנות להפליג בדמיון לאן שלא יהיה.

הקולקציה הנוכחית נושאת בהתאם את השם "מקום אחר" וכהרגלה של צין היא אפופה אווירה שניתן לתאר כגלותית אך גם כפרקטית. ההשראה הישירה לקולקציה היא הסיפור "האריה, המכשפה וארון הבגדים", וצין מספרת שנתקפה באותו חשק עז למצוא בארון הבגדים את קצה החוט שיוביל למקום שאיננו הכאן והעכשיו.

צין אכן מעצבת בגדים פיוטיים ומלאי געגוע שמפנטזים על זמנים ומקומות אחרים, אך לעתים הם עייפים מכובד הנוסטלגיה, תלושים מהעת הנוכחית, לא עדכניים דיים. כך, לצד שמלות-מעיל כמעט תקופתיות, שנראות כאילו נשלפו מארון הבגדים של שרה אהרונסון או מהסט של בית קטן בערבה, או סדרת ז'קטים מחוייטים מצמר ומבד סריג שנקראים כאן "סבא" ולא בכדי, בולטים פריטים מרגשים יותר וכבדים פחות כמו חולצות עדינות מבדי משי וכותנה או וואל משי, ביניהם מבחר חולצות לבנות או גופיות עם הדפס אננס חינני שמעורר כיסופים לקיץ.

גולת הכותרת היא ללא ספק אוסף פריטים במהדורה מוגבלת שבו העניקה צין יד חופשית לצוות המעצבות שלה. מדובר בקו שלא כפוף לתכתיבים מסחריים הכולל פריטים שמורכבים מדגמים קיימים שפורקו והורכבו מחדש, רובם בתפירה ידנית, כאשר מכל פריט יוצרו בין עותק אחד לארבעה. במקרה אחד ז'קט הפך לשמלה עם גב פתוח, שמלה מעניינת אחרת הורכבה ממכנסיים. לצדם שמלות נון שלאנטיות מגניבות, חצאית פליסה מתכווננת וז'קט אורגנזה משתי שכבות.

טווח מחירים: החל מ-380 שקלים לטי שירט ועד 2,390 למעיל.
רינה צין. דיזנגוף 280. במקום 216. ובחנויות המעצבת ברמת השרון, ירושלים ויבנה.

רינה צין, בגדי פיוטיים מלאי געגוע (צילום יניב אדרי )

רינה צין, בגדי פיוטיים מלאי געגוע (צילום יניב אדרי )

 מקום אחר. רינה צין (צילום: יניב אדרי)

מקום אחר. רינה צין (צילום: יניב אדרי)

עוד באותו הרחוב: פופ אפ של בנקר
בדיזנגוף 190 נפתחה בתחילת החודש חנות פופ-אפ של בוטיק בנקר. למעשה, מדובר בקומת העודפים של הבוטיק המקורי מדיזנגוף 210 שנארזה ונדדה כמה בניינים דרומה. בחנות פריטים מעונות קודמות של המותג "עלמה" בעיצובה של קרן בנקר כהן לצד המותגים המיובאים של הבוטיק – אמריקן וינטג', רפטו, ג'ו ג'ינס, יורופיאן קאלצ'ר ועוד. בין המציאות: מגפיים של הדסון ב-490 שקלים במקום 1,200 וסוודרים של עלמה ב-150 שקלים במקום 370. החנות תיסגר בסוף ינואר.

חיכינו לכן. רפטו בפופ אפ של בנקר, עכשיו ב-490 ש"ח

חיכינו לכן. רפטו בפופ אפ של בנקר, עכשיו ב-490 ש"ח

מגפי HUDSON בחנות הפופ אפ של בנקר. 490 ש"ח במקום 1400 ש"ח

מגפי HUDSON בחנות הפופ אפ של בנקר. 490 ש"ח במקום 1400 ש"ח

ראיתי >>
אווה מנדלבאום יוצאת למסע פנימי
בדומה לצין, שמפנטזת על שביל הבריחה, גם אווה מנדלבאום שקעה בהרהורים העונה ונשלחה להסתכלות. בקולקציה "בבואה" לקחה המעצבת נועם צוקר את אווה, המוזה הפיקטיבית הקבועה שלה, למסע רוחני בהשראת האמן האיטלקי פרנצ'סקו קלמטה שנודע בשל מסעות ההתבודדות המדיטטיביים שלו. את הקולקציה עיצבה צוקר במחשבה על מעצבת אופנה זוהרת ותשושה נפשית שיוצאת לריטריט והופכת מיזנטרופית. אווה אורזת בתבונה אוסף פריטים הוליסטי שמהווה מכלול דינמי; היא יודעת שתוכל ללבוש את הפריטים באופנים שונים, לערבב שכבות ולחשוף רבדים. היא מתלבשת בעיקר עבור עצמה – ומקווה לאהוב את מה שהיא רואה במראה.

אז מה ארזה אווה במזוודה? כל מה שגורם לאישה מופנמת להרגיש זוהרת בעיני עצמה – שמלת מעטפת הוליוודית ונוטפת גלאם, אבל לא מוגזמת, שמגיעה בסאטן שחור, לבן או בכאמל עם הדפס ארנבונים חמוד ופיג'מתי, חולצת כומר הפוכה בלבן ובשחור, חצאית קפלים מבד כותנה שבור, חליפה של חצאית וז'קט מבד דנים מטופל, חצאית אוריגמי מעניינת בירוק הסוואה צבאי ושלל פריטים נזיריים שמדברים בלחש אבל לעניין, ועושים חשק להתעטף באסתטיקה האגבית שלהם.

טווח מחירים: החל מ-400 שקלים לחולצה ועד 950 לשמלה.
אווה מנדלבאום. בבוטיקים נבחרים ובחנות הסטודיו ברחוב שפע טל 8 בתל אביב בתיאום מראש: 03-5329422.

עושים חשק להתעטף באסתטיקה האגבית שלהם (צילום: ינאי יחיאל)

עושים חשק להתעטף באסתטיקה האגבית שלהם (צילום: ינאי יחיאל)

בגדים ליציאה או להתכנסות. אווה מנדלבאום (צילום: ינאי יחיאל)

בגדים ליציאה או להתכנסות. אווה מנדלבאום (צילום: ינאי יחיאל)

קניתי >>
הקז'ואל של שוגר דדי
המותג הרוקנ'רולי והכה קולי, שמצדיק את שמו ולו בשל העובדה שדרוש ספונסר נדיב כדי לרכוש את פריטיו, משיק בימים אלה קו חדש בשם SD Undercover שמוקדש לכל מה שמתחת. תמצאו כאן שלל פריטי בייסיק מושקעים ברוח הבועטת והקרועה של המותג, בגזרות רופפות וגימורים פרומים, עשויים ריב איכותי או כותנת מודאל ממכרת למגע ומזמנים משחקי שכבות מפנקים. הצבעים: שחור, אפור, לבן שבור וירוק זית.

טווח מחירים: 200-320 שקלים.
להשיג בחנות המותג בקניון רמת אביב ובבוטיקים נבחרים.

תנו לי רוקנ'רול. שוגר דדי

תנו לי רוקנ'רול. שוגר דדי

השאירו תגובה

 

  •  מספיק עם קשקשת ההשראות. סיימתם כבר את בית הספר? עכשיו הזמן להקפיד על איכות המוצרים שלכם שלוקה בבעיות גדולות- בדים, צבע שיורד, גימורים.

    מאת: נורה |‏ 22 בדצמבר 2013 | 16:55
  • מחשבה על מעצבת אופנה זוהרת ותשושה נפשית שיוצאת לריטריט והופכת מיזנטרופית

     אורזת בתבונה אוסף פריטים הוליסטי שמהווה מכלול דינמי

    ללבוש את הפריטים באופנים שונים, לערבב שכבות ולחשוף רבדים.

    כאילו גוגל טרנסלייט כתב את הכתבה הזו.

    מאת: משתמש אנונימי (לא מזוהה) |‏ 19 בדצמבר 2013 | 17:51