אופרה אחרת: זה לא נגמר עד שהגברת השמנה מודפסת על שמלה

אמנית הציגה השבוע את הפרויקט החדש שלה - פרינט ענק של אופרה עירומה על גבי שמלות וטי שירטים, בגרסאות של סקיני, מלאה ובאיפור של להקת קיס | זה מטריד כמו שזה נשמע

מאת  | ‏ 18 נובמבר 2013

מימין לשמאל: עירומה, בלהקת קיס, מלאה וסקינית. שמלות אופרה של האמנית פגי נולנד

"כשוויט טראש פוגש רמה גבוהה", כך מגדירה פגי נולנד את עבודתה האחרונה, ליין של חולצות ושמלות הנושאות את דמותה של אופרה ווינפרי.

נולנד, אמנית קונספטואלית שעבדה בעבר עם זמרות כמו ריהאנה ומיילי סיירוס ובעלת בוטיק בלוס אנג'לס, ידועה ביציאותיה ההזויות, אבל דבר לא הכין אותנו ל"יצירה" הזו: נולנד שיתפה פעולה עם המעצבת הגרפית סאלי ת'ורר, והשתיים חיברו בפוטושופ בין הפנים של אופרה לגופות עירומים מסוגים שונים. רגע, מה?

| "אז את מי את לובשת?" |

"עבורי, זה נותן מענה לשאלה עתיקת היומין של השטיח האדום: 'אז את מי את לובשת?'", מגלה נולנד בראיון ל-nymag. "במקום לזרוק שם של מעצב, הבחורה אומרת שהיא לובשת את אופרה".

פגי נולנד והשמלה בעיצובה

אז לראות את אופרה בשלל ורסיות – מעירומה לחלוטין, דרך סקינית, שמנמנה ועד מאופרת כמו להקת קיס זה אמנם משעשע, אבל קשה להתעלם מהציניות כלפי נושאים חשובים כמו דימוי עצמי ותפיסת הגוף, שעבור הדמות המתנוססת על גבי הבד הם סופר חשובים.

מארק ג'ייקובס, לדוגמא, עשה זאת למען מטרה. "הגנו על העור בו אתם חיים" הוא קמפיין שהחל ב-2006 בו מוצגות מפורסמות כמו היידי קלום, מיילי סיירוס, נעמי קמפבל ועוד בעירום על גבי טי שירטים. אבל הפרצוף המתנוסס כאן, בשילוב עם עירום מלא, הוא חסר אג'נדה העומדת מאחוריו. האישה השחורה הראשונה שהפכה לעשירה ומצליחה ביותר בעולם ומהווה אייקון עבור נשים רבות שרוצות לפרוץ קדימה הופכת לסוג של בדיחה. יש לנו תחושה שאופרה לא תכניס את הליין הזה לארון הבגדים שלה.

הקמפיין של מארק ג'ייקובס. עירום למען המטרה

להיט על כל חולצה. טי שירט של חברת rage on, סווטשירט של Beloved Shirts

השאירו תגובה