באתי, ראיתי, קניתי: מבול של תערוכות וז'קט מחטב במיוחד

תכשיטים, תיקים ונעליים מקבלים את הכבוד הראוי להם - כפריטי אמנות | וגם: הקולקציה המעניינת של אלף אלף, בלייזר שמחליף שיעור פילאטיס וחולצת פסים מושלמת

מאת  | ‏ 7 נובמבר 2013


באתי >>

לא נוח: NORITAMY בגלריה פריסקופ

הערב (חמישי) בשעה 20:00, תיפתח בגלריה פריסקופ בתל אביב "יוצאות מאזור הנוחות", תערוכה ראשונה למותג התכשיטים המוערך של תמר אידלמן ואלינור אבני, אם ובת, שפועלות על הגבול שבין אופנה לארכיטקטורה. בתערוכה, שאצרה שרי פראן, תוצג סדרת אובייקטים שעוצבו במיוחד עבורה לצד פריטים מהקולקציה המסחרית ועבודת וידאו בשם "דיוקן עצמי", שבה מוצג אלינור כשהיא עונדת ענק מסורבל ומענה על צווארה.

היציאה מהטריטוריה המוכרת הולידה פריטים שמותחים את הגבול שבין תכשיט לבגד, בין אובייקט חופשי לאלמנט מגביל, בין פריט לבוש לאוביקט פיסולי, תוך בחינה מחודשת של מושאי היופי הנשיים ומחירם של תכתיבים תרבותיים מכאיבים. לדוגמה, כפפת עור שחורה וקינקית עם טפרי זהב מעוקלים, שעלולים להעיק על עונדת ולהקשות על תנועתה בתמורה למראה ענוג, או אובייקט העשוי חוליות פליז כבדות שחושף את מבנה עמוד השדרה ומשמש תכשיט לגב חשוף, אך בו זמנית ענידתו חונקת את הצוואר, מעוותת את יציבת הגוף ומכופפת אותו מכובד המשקל. ניתן יהיה לרכוש את הפריטים בתערוכה.

גלריה פריסקופ. בן יהודה 176, תל אביב. נעילה: 26 בנובמבר.

בין הנוי לעינוי. נוריתמי בגלריה פריסקופ | צילום: יח"צ

קלאץ' זברה של נוריתמי | צילום: יח"צ

הברלינאים באים: "איתות – SIGNALING" בשנקר

עוד תערוכה שתושק הערב היא "איתות – SIGNALING" שנערכת בשנקר במסגרת פסטיבל "ימי ברלין" של מכון גתה. התערוכה חותמת קורס שעניינו מבט ביומימטי על עיצוב אופנה, כלומר התבוננות השואבת השראה ממנגנונים ותהליכים מן הטבע ולא רק מההיבטים הצורניים, הצבעוניים והאסתטיים של עולם החי והצומח. הסטודנטים, ממחלקות האופנה בבית הספר שנקר ברמת גן וב"אסמוד" בברלין, התחקו אחר תהליכים אבולוציוניים והחילו אותם על עיצוביהם. כך למשל, הסטודנטית ענבר בן שבת תרגמה את מנגנון ההסוואה של התמנון לבגדים בעלי כיסי ניילון המכילים פיגמנטים שיכולים להתפשט על פני הבד ולשנות את צבעו בהתאם לסביבה. התערוכה תיפתח הערב ב-19:30 ותהיה פתוחה לקהל הרחב.

שנקר. בניין עלית (המחלקה לאמנות, קומה א'), ז'בוטינסקי 8, רמת גן. נעילה: 21 בנובמבר.

השראה ממנגנוני הטבע. יצירה של דניאל סאסי וגולן טאוב | צילום: אמיר יהל

נעליים שחורות: רוית מישלי בנמל ת"א

בשלישי הקרוב (12 בנובמבר) יוצב ב"ויטרינה" שבמתחם בית בנמל בתל אביב המיצב "נעליים שחורות" (אוצרת: דנה גילרמן) של האמנית רוית מישלי, זוכת פרס עידוד היצירה לשנת 2013. העבודה מדמה קולקציית נעליים הכוללת 24 פסלי נעליים שהם דיוקן כאוב של הפריט הכי פטישיסטי בארון הנשי, שתחת מעטה זוהר מגלמים דיכוי שדורך על מיעוטים מוחלשים. הפסלים המרהיבים, שמוצעים למכירה, עשויים סוליות עץ שגולפו בהשראת מסיכות אפריקאיות ופסלי טוטם, כאשר השרוכים הצבעוניים מתפקדים גם כפריזורה. מישלי מעירה על עבדות מודרנית, על אידיאלים של יופי ועל הפנים המיוזעות שמאחורי קופסת הנעליים הממותגת, וסוללת דרך קצרה בין טקסים פגאניים לתרבות הקניונים.

החל מ-19:30 יתקיים בערב הפתיחה מיצב משותף למותג "האחים מוסלין" ולמישלי בשם ״קבלת פנים״, במהלכו ילבשו שחקנים פריטי לבוש של האחים ופריטים לבישים מעבודותיה של מישלי, לאו לדווקא באופן המקובל, אלא בצורה המדגישה אחרות וחריגות המיועדת לרוקן ממשמעות את המחוות האופייניות לטקסי קבלת הפנים. בערב הפתיחה תושק הקולקציה החדשה של האחים.

ויטרינה. האנגר 26, נמל תל אביב. נעילה: 26 בנובמבר.

בין העולם השלישי לדיכוי נשי. רוית מישלי לויטרינה | צילום: יח"צ

ראיתי >>

קולקציה: אלף אלף בולטות בשטח

יש לא מעט קווים מקבילים בין עיצוב קולקציה מוצלחת לבין הרכבת נבחרת ספורט מנצחת. בשני המקרים, מדובר בעסק לשחקני צוות. בקיץ, כל שמלה היא דיווה שתובעת את כל הבמה. החורף, הוא עונה לשחקנים שיודעים לעבוד בקבוצה ולחלץ אחד מהשני את המיטב.

מחשבות על היטמעות וסולידריות מול אינדיבידואליזם עומדות במרכז קולקציית החורף של אלף-אלף. צמד המעצבות שעומדות מאחוריו, איילת הרמל ואפרת לוין, נדדו עם המחשבות האלה לעבר עולם הספורט, שבו לעתים קרובות מהווה הפרט חלק מקבוצה שחותרת לניצחון, בעוד הרצון לזהור ולזכות בתהילה מדרבן אותו לא פחות.

הטמעות מול אינדיבידואליזם. נבחרת החורף המנצחת של אלף אלף | צילום: גיא כושי ויריב פיין

המחשבות תורגמו לאלמנטים של גומי, רוכסנים, בדים גמישים, גזרות נטולות צווארון ותפרי רגלן האופייניים למדי הספורט, שפוגשים בדי קטיפה, שיפון ודמויי עור עם נגיעות טרנדיות מעודנות. את הצווארונים שמרו השתיים לחולצות המכופתרות הדקיקות והנעימות, שמציצות מבעד לז'קטים ומפגינות נוכחות באנסמבל הכללי. אהבנו במיוחד: עליונית נעימה ומחממת בהשראת חלוק ג'ודו, שמלות מקסי מעוטרות משיחות מכחול וחליפה שמורכבת מז'קט בסגנון שאנל ומכנסיים קצרים תואמים מבד פוטר צהוב שיובא מיפן.

טווח מחירים: 180-1,400 ש"ח.
להשיג באשתורי הפרחי 9 (מתחם בזל), תל אביב, וברוחמה 9 (שכונת נגה), יפו.

אלף אלף | צילום: גיא כושי ויריב פיין

אלף אלף | צילום: גיא כושי ויריב פיין

קניתי >>

לא יורדת מהפסים

מותג הקז'ואל נאוטיקה הוא חוף מבטחים עבור הלוקים במחלת ים, כלומר למכורים לחולצות פסים ולשיק של ספנים שכל כולו מוטיבים חוזרים ונשנים של סירות מפרשים, חבלים ועוגנים. מקולקציית החורף החדשה לנשים וברנשים דגנו חולצת מלחים מכותנה עם פסים בצבעי שחור ושמנת, שנרכסת בגב על ידי רוכסן מוזהב שבסופו, איך לא, עוגן משמח.

עוד חמדנו – בלייזר עם פסים בגווני אדום-כחול שמבלבלים את העיניים ויוצרים אשליה של השקעה בשיעורי פילאטיס. מומלץ לשדך לג'ינס בויפרנד רפוי וקרוע, מקופל ברישול באזור הקרסול, עם טי שירט עם הדפס מעניין בחזית ונעלי עקב או חולצה מכופתרת ומוקסינים.

מחירים: חולצה – 200 ש"ח, ז'קט – 580 ש"ח.
להשיג בחנויות רשת נאוטיקה.

הרימו עוגן. נאוטיקה | צילום: יואב גרטנר

ז'קט שמייצר אשליה. נאוטיקה | צילום: אפרת אשל

השאירו תגובה