באתי, ראיתי, קניתי: מכנסי ג'ינס שהפכו לז'קט ונעליים לרוץ איתן

השבוע המדור בדגש על פונקציונליות: קולקציית הקפסולה של LEE ושי שלום ממחזרת פריטים ישנים, השמלות הלבישות של רונן חן מציגות שימושיות כערך עליון ונעליים של קלארקס משלבות בין נוחות לקוליות | כל מה שעשה לנו את השבוע

מאת  | ‏ 3 אוקטובר 2013

באתי >>
קולקציית "פירוק והרכבה" של שי שלום ו-
LEE

במסגרת פרויקט Lee ® experts, בוחר מדי שנה מותג הדנים LEE במעצב ישראלי ליצירת קולקציית קפסולה שנתפרת כולה מעודפי ייצור ומכירה המשמשים אותו כחומר גלם. בשנה שעברה היה זה אלון לבנה, השנה נענה לאתגר מעצב בגדי הגברים ואשף החייטות שי שלום שקיבל לידיו ערימות מכנסיים וז'קטים וברא אותם מחדש כפריטים מחוייטים. סדרת מעילי הפרקה, הבטלדרס והמקטורנים בסגנון סרג'נט פפר שעיצב נתפרו כולם ממכנסיים לשעבר, ומכנסי הברמודה שעיצב היו בגלגולם הקודם ז'קטים. שלום מסביר, כי אורך המכנסיים הוכתב על ידי גודל הז'קטים שקיבל, והוא גזר על עצמו כלל – להשתמש רק בז'קט אחד לתפירת זוג מכנסיים, ולהפך.

Lee gallery of experts by Shai Shalom | צילום: תום מרשק

המחשבה העומדת מאחורי השימוש המחודש בפריט קיים היא כמובן אקולוגית, שכן סופם של עודפי אופנה הוא במקרים רבים השמדה, כלומר בזבוז מצער של משאבים. "על פריט אופנה לא חל תאריך תפוגה ובאמצעות פירוק והרכבה ניתן להפיח בו חיי מדף חדשים" הוא אומר, וקורא לעדכן את ה"יש" שסביבנו על ידי עשיית שימוש יעיל ויצירתי בקיים. מה חבל, אם כן, שהקולקציה אינה מוצעת למכירה ובכך מחמיצה את המטרה שלשמה נוצרה. ניתן לחזות בה מקרוב בגלריית "קסטיאל AS IS" בדרום תל אביב (רחוב אלפסי 36), בתערוכה שמלווה בסרטון וידאו שמתאר את תהליך העבודה, עד 7 באוקטובר.

צילום: תום מרשק

באמצעות פירוק והרכבה ניתן להפיח בפריט חיי מדף חדשים | צילום: תום מרשק

ראיתי >>
קולקציית החורף של רונן חן

פרקטי, מחמיא, סולידי – אם צריך לתמצת את סגנון העיצוב של רונן חן בשלוש מילים, אלה יהיו הקולעות ביותר. חן מציב את השימושיות כערך עליון בבגדים שהוא מעצב. הם מאוד מנומסים, מחמיאים לגוף, מבינים את הקימורים, נזהרים לא להביך, מכסים את מה שצריך. אבל הנימוס הזה בא על חשבון חוצפה ושפיץ, או במילים אחרות: חסר כאן סקס אפיל. אלה לא בגדים שמתחשק לתלוש מהקולב. קולקציית החורף החדשה שלו, שמלווה בקטלוג שצולם בהשראת יצירותיהם של ורמיר ורמברנט, אינה שונה, לטוב ולרע.

רונן חן | צילום: אלון שפרנסקי

העונה יצר חן הדפסי טוויד ופישבון על גבי סריגים דקיקים ושמלות עם תיפורים חזיתיים שמחניפים לגוף ויוצרים אפקט מחטב. את הספקטרום שבין אפרפר, אפור כהה ושחור מגוונים צבעים טוסקניים, בעיקר סגולים וירוקים עמוקים, ששאובים מהכרמים והיקבים, כחול עז וורוד פוקסיה. בולטות במיוחד – שמלת אוברסייז בגזרת "בועה" מתוחכמת ואלגנטית, שמבליעה את מה שצריך ואפילו מתהדרת בכיסים; ושמלת טי באפור ושחור, שיכולה ללוות את הלובשת לאורך כל היום.

טווח מחירים: חולצות וטוניקות 199-549 ש"ח, סריגים ועליוניות 299-660 ש"ח, חצאיות 299-499 ש"ח, מכנסיים 199-599 ש"ח, שמלות 439-790 ש"ח, מעילים 1,190-1,590 ש"ח. להשיג בחנויות המעצב בארץ ובלונדון.

אפקט מחטב. רונן חן | צילום: אלון שפרנסקי

הכי נקי, הכי מחמיא. השמלות של רונן חן | צילום: אלון שפרנסקי

צבעים עמוקים. רונן חן | צילום: אלון שפרנסקי

קניתי >>
נעלי עקב של קלארקס

ומפרקטי – לכירופרקטי. אין דבר שהמדור מתעב יותר מאשר הליכה על נעלי עקב מכאיבות, ולכן כשנכנס לנעליים של קלארקס, שמתהדרות בעקבים שמנמנים וגבוהים, מיד פצח בדילוגי שמחה מביכים. "הנה נעליים יפות שלא יגרמו לי לשברי הליכה" הודיע לעצמו. קלארקס היא חברה בריטית ותיקה שמתמחה בנעליים נוחות עם תמיכה אורטופדית מושלמת. בעונות האחרונות נעשים נסיונות למתג אותה כרלוונטית אופנתית, אבל במבט מעמיק על המתרחש בחנות מתחוורת האמת המקומטת: רוב הדגמים משעממים תופת, בלי קשר להיותם אורטופדיים. הנעליים שבתמונה, הכלאה מגניבה בין נעלי עקב יום יומיות למוקסינים, הן מן המוצלחות בקולקציה הנוכחית, והן מגיעות בעור חום, שחור או פרווה שעירה. מחיר: 799 ש"ח. להשיג ברשת קלארקס.

קלארקס - קולקציית נשים לסתיו חורף 2013-14 | צילום: יח"צ

קלארקס, מחיר: 799 ש"ח | צילום: עידו לביא

השאירו תגובה