עולם האופנה באבל: מתה מייסדת זארה

רוסליה מרה, בעלת "זארה", "מסימו דוטי" ו"ברשקה", נפטרה בסוף השבוע האחרון באי מיורקה | מרה, בת 69, פתחה את החנות הראשונה לפני כמעט ארבעים שנה

מאת  | ‏ 18 אוגוסט 2013

רוסליה מרה, מייסדת זארה

בסוף השבוע האחרון, במהלך חופשה באי מיורקה, נפטרה רוסליה מרה, מייסדת רשת האופנה זארה ומי שנחשבה לאישה העשירה ביותר בספרד. מרה מתה מהתקף לב, היא הייתה בת 69 במותה.

מרה נולדה בלה קורוניה שבצפון ספרד, בגיל 11 עזבה את בית הספר והחלה לעבוד כתופרת. ב-1963 הקימה מרה בת ה-19 עם בעלה באותם הימים אמנסיו אורטגה (כיום הוא האיש השלישי בעושרו בעולם) עסק לייצור חלוקי אמבטיה שהמודל שלו היה חיקוי עיצובים של מותגים ידועים במחירים נמוכים, בדומה לעסק שיטפחו כעבור מספר שנים, זארה.

ב־1975 פתחו מרה ואורטגה את חנות הבגדים הראשונה של זארה בלה קורוניה, החברה התרחבה ברבות השנים והפכה לרשת של יותר מ-6,000 סניפים ברחבי העולם. מודל ה"Fast Fashion" של זארה אמנם ספג ביקורת לאורך השנים בשל איכותם הנמוכה יחסית של הבגדים המיוצרים במהירות – מזכיר קצת פסאט פוד – אך עם זאת הוא ממשיך להשאר אחד המותגים המצליחים בעולם.

כעשור לאחר פתיחת אותה חנות קטנה ייסד הזוג את חברת האחזקות אינדיטקס, שבבעלותה המותגים מסימו דוטי וברשקה. ב-2012 מכירות החברה עמדו על 15.9 מיליארד יורו (21 מיליארד דולר).

ב-1986 מרה ואורטגה התגרשו. מרה נחשבת לאישה ה-20 בעושרה בעולם, על פי מגזין "פורבס" והונה נאמד ב־6.1 מיליארד דולר. בשנים האחרונות מרה הקדישה את מירב זמנה לפעילות פילנתרופית, והקימה קרן לשילוב אנשים בעלי מוגבלויות פיזיות ומנטליות, כמו בנה מרקוס, בחברה.

זארה | צילום: גטי אימג'ס

זארה, חורף 2013-14 | צילום: יח"צ חו"ל

השאירו תגובה