באתי, ראיתי, קניתי: הקולקציה הדרמטית של H&M, שמלה פריזאית של אמריקן וינטג'

רגע אחרי פתיחת החנות המקוונת, H&M מציגים קולקציה תיאטרלית ומסנוורת | וגם: דורין פרנקפורט מתכוננת לחגים ואמריקן וינטג' גורמים לנו להמשיך לחלום | כל מה שעשה לנו את השבוע

מאת  | ‏ 1 אוגוסט 2013

באתי >>
השקת קולקציית החורף של דורין פרנקפורט

השקת הקולקציה של דורין פרנקפורט | צילום: קמע פרנקפורט

"סבי, ישראל ביתאלי (אונטרמן), היה איש רב פעלים שחזר בשאלה. במהלך חייו התגורר ברחוב אנגל התל אביבי לצד אחיו – הרב הראשי לישראל, איסר יהודה אונטרמן. את חגי ישראל הם חגגו יחדיו ברעות והערכה הדדית. קראו ,התפלפלו, התווכחו וקיבלו  את הדרך השונה בה בחר כל אחד מהם לחיות. ככה גדלנו, ככה חונכנו ומהתקופה הזו יש לי אסוציאציה רומנטית ביותר, אליה חזרתי עם יצירת הקולקציה".

דורין פרנקפורט, מן הנשים הנערצות על המדור, הציגה השבוע את הבשורה שלה לחורף הקרוב בפרזנטציה כמעט מצומצמת בביתה העתידי בדרום תל אביב. רגע לפני שהרהיטים נכנסים לחלל העירום ושנייה לפני החגים הממשמשים, הוזמנו לדפדף בקולבים ולממש את הבגדים החדשים, לנשנש קוגל, ללגום תה ולנעוץ מבטים ערניים בדוגמניות שהסתובבו בחלל, עטויות מערכות לבוש מחממות לב – חליפת מכנסיים וז'קט מודגש כתפיים מבד ברוקד בצבע נחושת, שמלת שיפון ארוכה, שחורה וענוגה, חצאיות מקסי נדיבות בבד בשילוב סריגים צבעוניים קלילים, שכמיות שעירות ומעיל צמר עם צווארון נדיב שנלבש עם חולצה בעלת צווארון מסולסל ששלח אותנו היישר לשנות השלושים ברוסיה.

אחרי קולקציה קיצית וראוותנית שניסחה את השופוני בקטע אירוני, פרנקפורט מציגה קולקציה אינטימית, שקטה וצנועה בכל מובן, גם זה שיחזק אופנתית מלתחות יראות שמיים. את ההשראה שאבה מבית סבא, את הצבעים והחומרים בחרה במחשבה על חגי היהדות, על בתי הכנסת ועל שעת בין הערביים, בה יורדת החוכמה על העולם. חלק מהקולקציה, זה שיהלום את ערבי החג כמובן, מצוי כבר כעת בחנויות המעצבת.

טווח מחירים: מכנסיים 390-690 ש"ח, חצאיות 430-750 ש"ח, חולצות וסריגים 280-650 ש"ח, ז'קטים ומעילים 450-1,290 ש"ח, שמלות 490-1,500 ש"ח.

דורין פרנקפורט | צילום: עמית גושר

דורין פרנקפורט | צילום: עמית גושר

ראיתי >>
קולקציית הקפסולה של H&M

H&M | צילום: סטפאן פוגייר

מעילי כנף כבדים מצמר, ז'קט בולרו מקטיפה עם רקמה ספרדית לבנה, חולצות פאייטים חושפות גב ושמלות בוהמייניות, שקפקפות ומתוכשטות, מכנסי עור חומים מעוטרים בניטים שטוחים ושרוכים, חצאית צינור שמסתיימת בשורת גדילים מתנפנפים, שכמיית צמר גדולה ומעיל דמוי פרוות בואש לבנה ושחורה אה לה קרואלה דה ויל – צוות המעצבים של רשת H&M, בניצוחה של אן-סופי אהרונסון, לא חסך במינוני דרמה כשפנה לעבוד על קולקציית הקפסולה החדשה,  שהוצגה לראשונה בשבוע האופנה בפריז לפני כחצי שנה.

מקורות ההשראה נעים בין לוחמי שוורים, דרך מדי רכיבה וצבא ועד לנערות זוהר פוחזות והצבעוניות בהתאם, נעה בדרמטיות בין שחור, אדום ושמנת, עם נגיעות של ניוד ועור והבזקים מנצנצים. הקולקציה תושק בתחילת ספטמבר בכ-200 חנויות ברחבי העולם, ביניהן חנות הדגל בקניון עזריאלי בתל אביב. היום נפתחה החנות המקוונת הראשונה של H&M, מוזמנים לקפוץ לנבור בפריטים גם שם – רק נדבו בכתובת למשלוח את הבית של קרובי המשפחה באירופה או אמריקה.

דרמה קווינס. H&M | צילום: סטפאן פוגייר

קניתי >>
שמלת משי של אמריקן וינטג'

השבוע שיחק המדור במשחק החביב עליו – "נדמה לי". נדמה לי שיש לי תקציב לשמלת משי בגוון חמרה מקולקציית החורף הבאה עלינו לטובה של אמריקן וינטג', נדמה לי שכשאלבש אותה אחוש עצמי כעלמה פריזאית השקועה בעולמה המהורהר בדרכה לספריה, נדמה לי שהיא תיראה נהדר גם עם בוא הגשם, כשאלבש אותה עם סוודר ענק ושחור מעל, עם גרביים דקיקים בצבע שמנת, מגפוני בוקרים ותיק וינטג' קטן לקינוח. נדמה לי שזה המשחק האהוב עליי.
השמלה מגיעה בארבעה צבעים: חמרה, שחור, אפור וירוק.
היא ופריטים נוספים מהקולקציה החדשה יגיעו לחנויות רשת אמריקן וינטג' החל מ-15 באוגוסט.
המחיר: 769 ש"ח.

שמלה של אמריקן וינטג' | צילום יח"צ

 

 

השאירו תגובה