פחד גבהים: זהירות, הפלטפורמות חוזרות!

הקיץ הקרוב והבא אחריו מאיימים לעלות על סוליות גבוהות ולא לרדת מהן | הנעליים האימתניות מגיעות בגלגול הנוכחי בגרסאות מלבניות, מנופחות ואפילו עם גרביים

מאת  | ‏ 26 יוני 2013

על הגובה. קמפיין של לובוטין, אביב 2013

השיער המחומצן הצבוע ורוד זרחני, כותנות הקומבניזון הנלבשות כשמלות, חולצות הבטן שהפכו שוב לגיטימיות, יעקב פרנקל כנגיד בנק ישראל ועכשיו – החזיקו חזק את ארוחת הצהריים שלכם – גם נעלי הפלטפורמה חוזרות. הקאמבק של הניינטיז כנראה לא יפסיק עד שנשוב להרוויח שכר מינימום בדלפק של דומינו'ס, או עד שעדן הראל תגלח שוב את הראש ותתנשק עם בונו, אבל עד שנדרדר לשם, כמה קווים לדמותן של אימת החרקים בגלגול הנוכחי.

צאצאיה העכשוויים של הפלפטורמה, שנבעטה בגסות אל עולם האופנה אי שם בשנות השישים, מתאפיינים בסוליה מלבנית ישרה עם רצועות ישרות, מוצלבות או בסגנון כפכפי ים, כמו נעלי הגיישה העתידניות והביזאריות, עשויות גרב עור עם חוטיני מעוטר פפיון באזור האצבעות, שהילכו על הקהל אימים בתצוגת קיץ 2013 של פראדה. אלה משלבות את הגישה המתריסה של נערי המוד מאנגליה עם אסתטיקה יפנית, ומקנחות באלמנטים מטאליים חייזרים. בינתיים, רק השחקנית הצעירה אל פנינג נצפתה עמן בציבור, ונראתה מחויכת למרות היותה נתונה במתקן אורטופדי משונה.

תרימו? פראדה, אביב-קיץ 2013

מתקן אורטופדי משונה. אל פאנינג נועלת פראדה | צילום: גטי אימג'ס

מן העבר השני, מופיעות נעלי עקב רגילות למראה שעברו תאונת סטרואידים ונופחו קשות באזור האצבעות והעקב, כמו אלו שהציגה המעצבת הבריטית ויויאן ווסטווד בקולקציית הקיץ האחרונה שלה. הצעת ההגשה העונתית של מארק ג'ייקובס מפוקפקת לא פחות: פלטפורמות פיפ טואו אדומות שמהן מבצבצות אצבעות ארוזות בגרביים אפורות.

תאונת סטרואידים. ויויאן ווסטווד בקולקציית אביב קיץ 2013 | צילום: גטי אימג'ס

עם גרביים. מארק ביי מארק ג'ייקובס

הצצה אל העתיד מגלה שזוהי רק ההתחלה. על פי קולקציית הקדם-קיץ של בית האופנה האיטלקי מוסקינו, שהוצגה ברוב הדר בשנגחאי בשבוע שעבר, גם קיץ 2014 הולך להיות על הגובה. הקולקציה כולה, על השמלות הפרחוניות והחליפות הקצרצרות שבה, שודכה לנעלי פלטפורמה בצבעי שחור, בז' ואדום.

מי שלא נכנע למגמה הם מותגי נעליים מובהקים כמו ג'ימי צ'ו או מנולו בלאניק. במסגרת כתבה שניסתה להספיד את הפלטפורמות ולהבהיל את הקוראות בטענה כי אלו גורמות להן להיראות שמנות, הודיע האחרון למגזין ווג כי איננו מעוניין לעצב נעליים שגורמות לנשים להיראות כמו נהגי משאיות. "בנעליים שלי, הן נראות כמו בלרינות", העיד על עצמו.

מוסקינו, קולקציית ריזורט 2014 | צילום: גטי אימג'ס

הבחירות >>
בינתיים בחנויות, בולטים במיוחד דגמים עם סוליות עבות וגבוהות שעשויות מחומרים טבעיים כמו שעם, חבלים, קש גולמי או צבעוני קלוע ושזור בשלל דוגמאות, או עץ בשילוב עם עור ובדים מודפסים.


1. קסטרו, מחיר: 259 ש"ח
2. ALDO, מחיר: 350 ש"ח
3. זארה, מחיר: 369 ש"ח
4. ALDO, מחיר: 399 ש"ח
5. Simona Vanth, מחיר: 558.6 דולר (כ-2,031 ש"ח)
6. Chloe בנט-א-פורטה, מחיר: 165 פאונד (כ-920 ש"ח)
7. קאפל אוף, מחיר: 490 ש"ח
8. מיו מיו בבוטיק הלגה עיצובים, מחיר: 2,250 ש"ח
9. H&M, מחיר: 199 ש"ח
10. סיליז, מחיר: 1,290 ש"ח

השאירו תגובה