עפים על עצמם: מדי הדיילים הכי שווים על המסך

נא להדק חגורות: לרגל צאת סרטו החדש של אלמודובר "לעוף מהתרגשות", יצאנו למסע בין מדי דיילים ודיילות בסרטים, סדרות וקליפים | לא לשכוח מטפחת, איפור עז וחיוך מאוזן לאוזן

מאת  | ‏ 24 אפריל 2013

המדים משתלבים באופן מושלם עם עיצוב הפנים. הסרט "לעוף מהתרגשות" של פדרו אלמודובר | צילום: יח"צ

השביתה בשדות התעופה נגמרה, השמיים נפתחו לרווחה, וזה בדיוק הזמן לסור לקולנוע ולצפות ב"לעוף מהתרגשות", הקומדיה החדשה וההזויה של פדרו אלמודובר. העלילה כולה מתרחשת על מטוס שהוא מיקרוקוסמוס, שעקב תקלה טכנית לא מגיע לשום מקום וחג במעגלים.

עד שיימצא מנחת פנוי, נוסעי הטיסה מקבלים משקאות מהולים בסם מרפה שרירים ובמסקלין – במקום מיץ עגבניות ודיאט קולה, למשל – וגם צוות הדיילים לא בוחל בשתייה מופרזת ויורד מהפסים.

מתוך הסרט "לעוף מהתרגשות"

חוץ ממפגן של מוזרויות, שגעונות ומטאפורות, לא פחות חשוב הוא העיצוב – התלבושות המרהיבות של שלל הדמויות, ביניהן מדי הדיילים בצבעי בז' וכחול עם תיפורים אדומים, שמשתלבים בתיאום מחושב לפרטי פרטים עם עיצוב הפנים של המטוס. לרגל עליית הסרט לאקרנים בישראל, יצאנו עם גב זקוף וחיוך לא אמין למסע בין מסכים ונזכרנו בעוד כמה דיילים בלתי נשכחים.

מאז הקריירה שלה רק המריאה. בר רפאלי מנסה לשחק אותה דיילת ב"פיק-אפ"

פיק-אפ | חולצת עניבה מסנוורת של קלדנית באמירויות, חצאית לבנה שנגנבה מסל הכביסה של חדר האחיות באיכילוב וסנדלי זהב שנמצאו בפח האשפה של גן אירועים – המדים של דיילות חברת התעופה "טרנס" בטלנובלה הישראלית הקטסטרופלית הצריכו צפייה עם שקית הקאה ביד.

Come fly with me

Come fly with me | בין יתר הדמויות שמגלמים בסדרה הקומית הפרועה הזאת הצמד דייויס וויליאמס ומאט לוקאס, שמוכרים מסדרת הקאלט הבריטית "הממלכה הקטנה", גם שתי דיילות הקרקע הדוחות והסתומות בתבל, קילי סנט קלייר ומלודי ביינס, לבושות מדים בגווני תרופות נגד בחילה.

פו פייטרס - Learn to fly

פו פייטרס, Learn to fly | גם בקליפ הזה, כמו בסדרה של וויליאמס ולוקאס, כל ארסנל הדמויות מגולם על ידי שני שחקנים בלבד, אלא שכאן מדובר בחברי הלהקה, ובאופן מוזר, גם פה הדיילים מסממים את נוסעי הטיסה, כמו בסרטו של אלמודובר.

Airport

שדה תעופה | מלודרמה אמריקאית משנת 1970, שבמרכזה מטוס נוסעים שמאויים על ידי מחבל מתאבד. הלן היינס זכתה בפרס האוסקר לשחקנית המשנה באותה השנה על תפקידה כדיילת אוויר בסרט. קבלי צל"ש גם על המדים.

מתוך הסרט "טיסה נעימה"

טיסה נעימה | סרט פארודיה קורע מ-1980 שבז לסרטי האסונות שהוליווד עפה עליהם בשנות השבעים, סטייל "שדה תעופה". בתמונה: ג'ולי הגרטי בדמותה של הדיילת ג'יין דיקנסון, לצדו של הטייס האוטומטי.

אליזבת הארלי בנוסע 57

נוסע 57 | אליזבת הארלי היא סברינה ריצ'י, דיילת חושנית במיוחד, בסרט פעולה שבמרכזו טרוריסט שלא מתרשם מהמדים המגוהצים והחיוך המקסים ומאיים לפוצץ את המטוס דווקא במשמרת שלה. מזל שווסלי סנייפס עוזב את החמגשית וניגש לעניינים.

פאם גריר בתפקיד ג'קי בראון

ג'קי בראון | היא מבריחה מזומנים, היא נתפסת עם קוקאין, היא נזרקת לכלא והיא יודעת להחזיק אקדח. פאם גרייר היא ג'קי בראון, הדיילת הכי קולית בכל הזמנים, שמועסקת בחברת תעופה מקסיקנית עלובה כסיפור כיסוי בסרט הדיסקו-פשע של קוונטין טרנטינו מסוף שנות התשעים.

הדיילות של פאן אם

פאן אם | כריסטינה ריצ'י נדחסת כאן למדים של פאן אם ולתפקיד שקטן עליה בכמה מידות, בסדרה שמגוללת את קורות הדיילות בחברת התעופה הגדולה באמריקה. זה משעמם כמו שזה נשמע. מדי החברה כחולים כמו השמיים, בצבע הכי מרגיע על הסקאלה, והדיילות מחוייבות לעטות כפפות לבנות וכובעים קטנים ומגוחכים.

קתרין זטה ג'ונס בסרט "טרמינל"

טרמינל | הוא נחשב לאחד הסרטים הגרועים ביותר שיצאו תחת ידיו של ספילברג, וההוכחה לכך היא ההתרסקות שלו אל תהום הנשייה. מצד שני, קת'רין זיטה ג'ונס נראית מצויין גם במדי הדיילת שנארזה בהם, עם תספורת קארה מוצלחת במיוחד.

די קפריו וצוות הדיילות ב"תפוס אותי אם תוכל"

תפוס אותי אם תוכל | ספילברג מתקן את הרושם שיצר עם טרמינל המעפן, וחוזר לשדה התעופה עם ליאונרדו דה קפריו, שמגלם רב רמאי המתחזה בין היתר לטייס של פאן אם. עלילת הסרט מתרחשת בשנות השישים, ומדי הדיילות עוצבו בהתאם. ולמי שתהה איפה משיגים תיק כזה – כדאי לנחות כאן.

גווינת' פאלטרו היא "דיילת בעננים"

View from the top (דיילת בעננים) | קשה להאמין שהקריירה של גווינת' פאלטרו הצליחה להתרומם מהסרט הכושל הזה, שבו היא משחקת בחורה שמשתוקקת להיות דיילת ונודדת בין חברות תעופה שונות. נקודת האור היחידה כאן היא שלל המדים שהיא מודדת.

מדים יפים זה לא מספיק. מתוך "נחשים על המטוס"

נחשים על המטוס | מותחן אימה מזן הטראש דה לה טראש, עם סמואל ל. ג'קסון שנפל כאן קורבן לתסריט מצוץ ופאלי לאללה. הדיילות המסכנות, שהתקשטו במטפחות משי יפות והתכסו בז'קטים עם תיפורים וכפתורים מוזהבים, נאלצות להתמודד כאן עם נוסעים מנג'סים במיוחד – מאות נחשים ארסיים ומורעבים שלא מסתפקים בלחמניות מחוממות.

השאירו תגובה