טריפ טוב: קולקציית הקליידוסקופ הפסיכדלית של גרטרוד

קולקציית הקיץ של גרטרוד נצמדת לקליידוסקופ ומספקת טריפ ויזואלי מסחרר של השתקפויות צבע, מעברי אור ומשחקים גיאומטריים | FF נועל לסתות ומחכה לתעריפי סוף העונה

מאת  | ‏ 18 אפריל 2013

צורה לה. קולקציית קיץ 2013 של גרטרוד | צילום: יח"צ

הקליידוסקופ ("צורה יפה", ביוונית), אותו צעצוע אופטי שמקומו לא נפקד משום שקית יום הולדת בשנות השמונים, שמבט בו מגלה עולם פנטסטי של שכפולים בקומפוזיציות סימטריות וצבעים מרהיבים (כל זאת ועוד, ללא תוספת כימיקלים), תפס העונה את העין של שירה שיר, מעצבת הבית של המותג המקומי "גרטרוד". שיר נשבתה בקסמו של הפלא הממכר, והאפקט המצטבר בא לידי ביטוי בכל הדגמים בקולקציית הקיץ החדשה שיצרה באופן כזה או אחר. התוצאה היא קולקציה מקסימה ומהודקת, סחרור ויזואלי של השתקפויות צבע, מעברי אור ומשחקים גיאומטריים.

באגף השחור-לבן: שמלת שיפון זרועת נקודות בצפיפות משתנה

הקולקציה משופעת דגמים בהדפסים המדמים את המשתקף מבעד לקליידוסקופ, תוך פזילה מרומזת למגמות העונתיות. כך למשל, באגף השחור-לבן ניתן למצוא שמלת מקסי מבד שיפון שחור עם הדפס נקודות לבנות בצפיפות משתנה, או שמלת נקודות אחרת שבה חוזר המוטיב גם במרקם הבד המגורד בטקסטורת עיגולים, שמול המראה הריצוד שלה מתעצם. לשמלה שחורה נוספת, באורך הברך ובעלת מחשוף סירה, נתפרו טלאים מבדים שונים באמרה, בזוויות חדות ונשברות המדמות את פאות הקליידוסקופ. אותו משחק מתגלם גם בגופיות דומות. גופיות אחרות משלבות הדפס זהה המתנוסס על שני בדים שונים, ולעת ליל הצעת ההגשה עבורן היא בתוספת קרדיגנים דקיקים מנוקדים, שיוצרים השתקפויות צבע ומעברי שכבות מעניינים.

הדפסים מתנגשים. לערבב וללבוש

זוויות חדות ונשברות המדמות את פאות הקליידוסקופ

הדפס פיקסלים שמדמה זכוכיות צבעוניות, עם פסים שנשברים ומצטלבים בתיאום מושלם בתיפורים

עוד בולטות בקולקציה, שמלת סקייטר נאיבית בהדפס פרחוני כפול, שנראה כמו תוצאה של ציור גואש שקופל ונפתח, בחצאיתה קפלי פליסה רנדומליים, ושמלת סקייטר מבד ויסקוזה עם הדפס פיקסלים שמדמה זכוכיות צבעוניות, עם פסים שנשברים ומצטלבים בתיאום מושלם בתיפורים. גם כששיר חוטאת בהתייחסות ישירה לטרנדים, כמו בשמלה קלילה עם הדפס בסגנון ספלי פורצלן בכחול-לבן, הבחירה בבד הייחודי בסגנון נוסטלגי מצילה אותה, ושומרת על השפה האגבית של המותג.

החידוש בגרטרוד העונה, מכנסי סקיני שהוכנסו לראשונה לתמהיל, הוא גם נקודת התורפה של הקולקציה – מכנסיים מודפסים בגזרת סקיני שמזכירים דגמים פיג'מתיים למראה ושחוקים למדי שהוצעו בזארה וב-H&M בעונות האחרונות. בסך הכל, תענוג לראות מותג שנצמד לרעיון ולא מרפה, אלא נותר נאמן לקונספט לאורך כל הדרך. כיף להתמסר לטריפ הפסיכדלי הזה. המחירים, מצד שני, עלולים להיראות מעט הזויים עבור רוב המשתכרות הממוצעות. לא בטוח שאליהן מכוונים כאן, לאור העובדה שחנות הדגל של גרטרוד הועתקה לאחרונה משדרות רוטשילד אל פאתי שכונת נווה צדק היאפית. מי שלא גרה בשכונה, תיאלץ כנראה להמתין לתעריפי סוף העונה.

נקודת התורפה של הקולקציה – מכנסיים מודפסים בגזרת סקיני

גרטרוד. טווח מחירים: חולצות וגופיות 196-575 ש"ח, שמלות 600-1,500 ש"ח, מכנסיים 570-729 ש"ח, חצאיות 288-534 ש"ח, עליוניות וקרדיגנים 390-575 ש"ח.

השאירו תגובה