היישר לוויש ליסט: קולקציית האביב של זארה מול H&M

הרשתות הגדולות מתכוננות לבוא אביב, ומספקות לנו הצצה לקולקציה של העונה הבאה | הרשת השבדית משלבת בין קאובויז, אצטקים וטרופיקנה, בעוד חברתה מספרד הולכת על שחור–לבן, פאייטים וחברבורות | אז מה יותר שווה?

מאת  | ‏ 26 דצמבר 2012

הלאה חורף, קדימה לאביב. H&M | צילום: יח"צ

אנחנו אמנם עמוק בתוך החורף, אבל הרשתות הגדולות כבר מנדבות טעימה מפריטי המפתח של הקיץ הבא. H&M הציגה לאחרונה את הצעת ההגשה שלה לעונה החמה – מיקס גדוש של טרופיקנה, קאובויז ושטיחים אצטקיים, שמערבב השפעות מהקולקציות של דולצ'ה וגבאנה ואיזבל מאראן, בלוק בוק חדש בכיכובה של דוגמנית בתספורת קארה מלוכלכת למראה. זארה, מצדה, מסתפקת בינתיים בהצצה ראשונה לקולקציית האביזרים, שמשחקת במחוזות גיאומטריים. לא יודעים מה איתכם, אנחנו כבר בחרנו כמה וכמה פריטים לרשימת המשאלות שלנו.

>> H&M | אננס והעיר הגדולה

אז מה בפיה של הענקית השבדית הרעבה לטרנדים? בגדול, סטוק של גדילים. לדידה של זו, מה שעד עתה היה ראוי בעיקר לשולי הווילון ולכריות בסלון, באביב הקרוב יהפוך לדבר הנכון. הגדילים של H&M מתנוססים על פני חצאית קומות אדומה עם חגורה משובצת אבנים וצדפים, או בצבעי ירוק זרחני וטורקיז, מתנפנפים משולי צעיף פשתן בצבע אבן או מעטרים תיק ועגילים מזמש בירוק יער. יש גם חצאית פרנזים בגזרת עיפרון שנראית כמו גדיל אחד גדול.

בחסות המעצבת הצרפתייה איזבל מאראן, מככב בקולקציה טרנד המערב הפרוע בשלל פריטים בוהמיינים, ביניהם חולצה אוורירית עם שרוולים תפוחים וגישה שייקספירית, וסט שזור חרוזים ומגפוני שפיץ אפורים עם תכשיט חמניות עם אבני טורקיז סביב הקרסול, שלהם חגורה ושרשרת תואמות. הטרנד הבארוקי מפנה את מקומו לפיתוחים מסולסלים עם טאץ' עתידני, שמעטרים טייצים זרועים ניטים זעירים, עגולים ומוזהבים או חצאית שחורה קצרה וז'קט עם תיפורים מפותלים.

גדילים, שרוולים תפוחים ואננס אחד גדול. H&M | צילום: יח"צ

השראות בולטות נוספות בקולקציה מגיעות מעולם הבוטניקה והמזרח הרחוק. האננס הטרופי מככב בהדפסים בסגנון חולצות הוואי על גבי שמלה מקסימה עם חיתוך מותן נמוך, אוברולים קצרים, מכנסונים וחולצות שמשלבות שני הדפסים וגם מופיע על חולצת טי עם פוטנציאל להיטי. מהמסע האפריקאי של הקיץ שעבר, חתכו השבדים להודו, תאילנד וטיבט וחזרו עם שלל לא מבוטל של עבודות יד אוריינטליות, שמעלות פלאשבקים לזולה בפושקר – דוגמאות של שטיחים מסורתיים המשלבים טלאי בדים צבעוניים, רקמה ומטבעות מראה, שמרצדות גם על גבי מכנסונים אפרפרים ומאיימות לשחזר את אימת הניטים. במסגרת המגמה, אל תתפלאו למצוא טלאים שנראים כמו שטיחים אצטקיים קטנים משתרעים על פני אזור הירכיים של מכנסי ג'ינס צמודים ומעלים את ההתלבטות – האם להעביר עליהם שואב, או פשוט לכבס?

בניגוד גמור לאוסף הפריטים הזה, עומדת סדרת פריטים מינימליסטיים בגזרות אוברסייז ספורטיביות, שמתכתבות עם סגנונה של המעצבת סטלה מקרתני – שמלה אפורה שנרכסת כמעטפת באמצעות כפתור או חליפה אדומה מבז טנזל שמורכבת ממכנסי אימונית עם גומי עבה במותניים ודיטייל יפה של כפתורים בקרסוליים, וחולצה מכופתרת עם חזית כפולה. מקום של כבוד קיבל גם ה-bumber – ז'קט נפוח, שמגיע בכמה גרסאות, פרחוניות, חלקות או מבד קווילט.

קולקציית האביב של H&M מגיעה במרץ 2013, טווח מחירים: שמלות 100-599 ש"ח; מכנסיים 60-299 ש"ח; חצאיות 100-599 ש"ח; חולצות אריג 349-30 ש"ח; ז'קטים 119-1,699 ש"ח; גופיות וטי שירטים 30-179 ש"ח; ג'ינסים 50-349 ש"ח; תיקים 60-499 ש"ח; נעליים – 30-529 ש"ח.

>> זארה | בקיץ הזה תלבשי לנוון?

שחור לבן, פאייטים וחברבורות. זארה | צילום: יח"צ

גם מכיוון הרשת הספרדית מבצבצות כמה קרני אור קיציות. בינתיים אין לוק בוק, אבל טעימה מקולקציית האביזרים חושפת טרנדים מלוא החופן. בין היתר, מרמזים תיקים ונעליים בפסי שחור-לבן על יישור קו עם הבשורה הדיכוטומית של לואי ויטון, שאנל ולנוון, שחסכו הקיץ בצבע.

חוץ מפסי מעבר חצייה, גם אצל זארה מקומן של עבודות היד לא נפקד, והן משולבות בתיקי קלאץ' קלועים מקש צבעוני בסגנון אינדיאני, שזורים חרוזים או זרועים פאייטי11111ם מסנוורים. גם טרנד הקאובוי כאן, כתיק זמש חום עם פרנזים, רצועת צמה וניטים רבועים. עוד מוטיב בולט הוא זה החייתי, שמגולם העונה בדוגמת חברבורות במצב צבירה של מוקסינים, נעלי עקב או סליפרס. ולקינוח – נצנצים כסופים. הפעם באווירה נסיכותית, בשילוב עור בצבע ניוד.

קוקלציית אביב של זארה מגיעה בפברואר – מרץ 2013. טרם פורסמו מחירים.

השאירו תגובה