לאה גוטליב, מייסדת "גוטקס", הלכה לעולמה

לאה גוטליב, מייסדת מותג בגדי הים "גוטקס" נפטרה היום (ש') בגיל 95 | "היא הייתה מעמודי התווך של האופנה הישראלית", אמרו לזכרה יו"ר ומנכ"ל החברה

מאת  | ‏ 17 נובמבר 2012

"מעמודי התווך של האופנה הישראלית". לאה גוטליב ז"ל. צילום: יח"צ

המעצבת ומייסדת מותג בגדי הים "גוטקס" לאה גוטליב הלכה היום (שבת) לעולמה בגיל 95.

גוטליב, המכונה גם האישה הראשונה של בגדי הים בישראל, הייתה מי שייצאה לראשונה את בשורת האופנה הישראלית אל מעבר לים. היא החלה את דרכה האופנתית בשנות ה-50 אז הקימה עם בן זוגה ארמין מפעל למעילי גשם. לאחר שהבין הזוג כי בארץ לבגדי ים ולקיץ בכלל יש פוטנציאל מסחרי גדול יותר מאשר לגשם וחורף, הקימו השניים ב-1956 את מותג בגדי הים "גוטקס" כאשר ארמין גוטליב מכהן כמעצב ראשי.

גוטקס זכה במהרה להכרה בארץ ובעולם. בשנות ה-80 וה-90 הוא כבר היה מותג בינלאומי מצליח שמופץ בלמעלה מ-40 מדינות בעולם והפך לשם נרדף לאיכות ויוקרה, עם הדוגמנית הישראלית הבולטת של התקופה תמי בן עמי ז"ל ששמשה כפרזנטורית, מוזה ושגרירה, ועם בתי כלבו יוקרתיים כמו סאקס פיפת' אבניו ובלומינגדיילס בניו יורק וההרודס בלונדון שמוכרים אותו.

ב-1995 נפטר רארמין גוטליב וציין את תחילת ההידרדרות הכלכלית של המותג. מנהלים שכירים לא שרדו לאורך זמן תחת ניהולה של הגברת גוטליב והחובות החלו להצטבר לכדי עשרות מיליוני שקלים. ב-1997, לאחר לחצי נושים, מכרה גוטליב את רוב מניותיה בגוטקס לחברת אפריקה ישראל בבעלותו של לב לבייב, שהצליחה לשקם את המותג עם גדעון אוברזון, שנחשב עד עז כמתחרה הגדול של גוטקס, כמעצב הבית. גוטליב, שבמשך השנים הראשונות מהמכירה לקחה חלק פעיל בניהול המותג, הודיעה על התפטרותה ב-2001, החלטה שהתקבלה בעקבות היחסים הבעייתיים וחוסר הסתגלותה של גוטליב להנהלה החדשה.

לפני מספר שנים, בגיל 90, הקימה גוטליב מותג בגדי ים ובגדי חוף חדש הנושא את שמה הפרטי "LEA" במסגרתו המשיכה לעצב ולנפק קולקציות.

יו"ר גוטקס ג'וי שוובל ומנכ"ל החברה רוני גרונדלנד אמרו היום לזכרה: "הגב' לאה גוטליב שהייתה מעמודי התווך של האופנה הישראלית מאז קום המדינה והביאה את בשורת האופנה הישראלית לעולם כולו. אנו בגוטקס, בשיתוף מוזיאון העיצוב בחולון נקיים בעתיד תערוכה שתציין את פועלה. יהי זכרה ברוך".

ההלוויה תיערך מחר (א') בשעה 15:00 בכפר שמריהו.

תמי בן עמי לגוטקס | צילום: בן לם

השאירו תגובה