מוס מנגו: קייט מוס מאבדת את זה?

התשובה היא לא ממש, ואפילו ממש לא | הקמפיין החדש לרשת מנגו מוכיח שגם לקראת גיל 40, קייט מוס עדיין אלילה | ויש גם קליפ לג'ורג' מייקל

מאת  | ‏ 12 אוגוסט 2012

פנים של תקופה או סוג של מגיפה? | קייט מוס בקמפיין החורף של רשת מנגו | צילום: טרי ריצ'רדסון

קשה להאמין, אבל קייט מוס – הפנים של שנות התשעים, הגוף השדוף של ההירואין שיק והדוגמנית הכי איקונית מאז טוויגי, כבר עוד מעט בת ארבעים. כשסוקרים את הקריירה המפוארת שלה, וגם קוראים קצת בין השורות השערורייתיות, מבינים שסוד הקריירה הממושכת של הדוגמנית הבריטית שנודעה בשל גזרתה טמון בכושר ההישרדות המרשים שלה. לאורך יותר משני עשורים היא ספגה מטח כדורים משלשלים מהתקשורת, עמדה בו בגבורה ובעיקר השכילה להפוך כל סקנדל לפסטיבל.

עם השנים, הסמים, הכמעט חתנים, לידת בתה לילה גרייס (כיום בת תשע) ונישואיה לסולן להקת דה קילז, ג'יימי הינס, גופה הדקיק התעגל בפינות וגם הגישה שלה לחיים הפכה עסקית ותועלתנית. שערוריית הקוק ב-2005 עזרה לה למנף 18 חוזים חדשים בשנה שלאחר מכן, וכנראה גם להבין סופית שהיא לא רק פנים של תקופה, אלא סוג של מגיפה. בשנת 2008, פסל זהב טהור בדמותה של מוס הוצב במוזיאון הבריטי על ידי האמן מרק טווין, שתיאר אותה כ"אידאל היופי של עידננו". שוויו של הפסל, שמשקלו 50 ק"ג (אולי שניים וחצי יותר ממשקלה בחיים), הוא 1.5 מיליון פאונד, הרבה פחות משווי נכסיה של הדוגמנית האגדית, שעומדים כיום על 60 מיליון לי"שט לערך.

מימין: בפוזת אנג'לינה ג'ולי | משמאל: בתנוחת פרצעל גרמני | צילום: טרי ריצ'רדסון

בשנים האחרונות היא עיצבה 14 קולקציות קפסולה לרשת האופנה הבריטית טופשופ, השיקה בושם וקרם גוף על שמה ושלחה זרועות צנומות לשלל שיתופי פעולה שמוסיפים ומורידים מכבודה באופן מאוזן למדי. בשלוש העונות האחרונות, למשל, היא משתפת פעולה עם "מנגו", רשת האופנה הספרדית שבניסיון לשרוד בשוק העולמי מידרדרת אט אט לנישה עממית ומיישרת קו עם איכויות התפירה הירודות של המתחרה מבית, "זארה".

בתמונות חדשות מקמפיין חורף 2013 של "מנגו", ניכר כי היא זנחה זה מכבר את מראה ה"התמסטלתי וזרקתי על עצמי משהו" (ולא פחות חשוב, את הסיגריה הנצחית שמולחמת לה ליד), והתבגרה אל סגנון נינוח ומתון. בקמפיין, שצילם טרי ריצ'רדסון, היא עוטה מערכות לבוש מונוכרומטיות ובוגרות שמהדהדות לבוהו שיק שמאפיין אותה, ומפגינה יופי פשוט שלא מתנפל על המצלמה וכריזמה שקטה ונון-שלאנטית. הקולקציה עצמה מפלרטטת בין הנשי לגברי והסטיילינג מערבב חליפות פריזאיות מחויטות ואלגנטיות עם אלמנטים מרושלים ובועטים כמו מגפי בוקרים או מכנסי ג'ינס נמוכי מותן, רפויים וגזורים.

עוד קצת מנגו: סטיילינג מעודן שמשלב אלגנטיות עם בעיטה מחוספסת | צילום: טרי ריצ'רדסון

אבל מנגו היא טיפה בים של אמביציה. הבולמוס הקרייריסטי של מוס כולל אינספור פרויקטים בתקופה האחרונה: היא מככבת בקמפיינים של סלווטורה פראגמו ושל מותג משקפי השמש "ווג", משחקת בקליפ החדש של ג'ורג' מייקל ומשמשת כפרזנטורית של המותג הנחשב "ראג אנד בון" ושל חברת האיפור "רימל", איתה היא עובדת כעשור. בקיץ האחרון דמותה המעשנת הופיעה על טי שירטים של המותג "סופרימס", כשהיא לבושה בחולצה ממותגת ומעיל מנומר. חוץ מזה היא מופיעה בעירום חלקי (החלק השני מכוסה בבגדים של "ז'יבנשי", "ולנטינו", "דולצ'ה וגבאנה" ו"בלמן") בהפקת אופנה ענקית של הצלם טים ווקר בגיליון הנוכחי של מגזין "Love" הדו שנתי, ומשתתפת בהפקה נוספת של צמד הצלמים מרט ומרקוס בהמשך הגיליון.

מוס בגיליון Love האחרון | מימין: מתוך ההפקה שצילם טים ווקר | משמאל: מתוך הפקה של מרט ומרקוס | צילום: סריקה

בנוסף, בנובמבר הקרוב תראה אור מהדורה נוספת של הספר שהקדישה לה הוצאת הספרים "ריזולי", הסוקר למעלה מ-20 שנות קריירה, מאז התגלתה בגיל 14 כשהיא ישובה על מזוודה בשדה תעופה, בטקסטים ובעיקר תמונות. את הספר, שנקרא "Kate: The Kate Moss Book", כתבה מוס בעצמה בשיתוף עם ג'פרסון האק, בן זוגה לשעבר, אבי בתה ומו"ל המגזינים "Another" ו"דייזד אנד קונפיוזד". המהדורה החדשה תצא בכריכה קשה עם שמונה כריכות שונות, עליהן מתנוססים צילומים של מריו טסטינו, מריו סורנטי, דיוויד סימס, אינז ווינוד, קרייג מק'דין, מרט ומרקוס, יורגן טלר וקורין דיי, הצלמת הראשונה שגילתה וצילמה אותה למגזין "Face" בהיותה בת 16.

בולמוס קרייריסטי | מתוך הקליפ לשיר החדש של ג'ורג' מייקל, White Light

השאירו תגובה