ניוזוויק: המשקפיים של רון ארד, הפרידה של אילנה ברקוביץ'

וגם: התנ"ך של האופנה משמין | אנה קיי נופשת | קלואי סביני משתרעת על הספה של מיו מיו | מייקל קורס עולה לרשת | ולואי ויטון מתנער מהאקדח | העניינים החמים של השבוע

מאת  | ‏ 26 יולי 2012

רון ארד עושה טום פורד | צילום: סטודיו pq

מחוץ למסגרת | רון ארד, אמן, אדריכל ומעצב מוצר, השיק בשיתוף משקיעים ישראליים קולקציית משקפיים ראשונה בעיצובו. איש מעולם לא הצליח לשכנע את ארד לעצב משקפיים והוא עצמו הודה שבתחילה התקשה לראות את הקשר בינו לבין הפרויקט. הקולקציה כוללת משקפי ראייה ושמש עם מספר אלמנטים בולטים, שחוזרים על עצמם בווריאציות שונות. במבט ראשון הקולקציה כולה נראית יותר אמנותית מפונקציונלית, אך המסגרות, פרי פיתוח של שנתיים, מחמיאות מאוד ובעזרת שורת ברגים נסתרת בשלד, מתכווננות כך שיתאימו למגוון רחב של מבני פנים וראש.

החומרים ומבני הדגמים נשענים על טכניקות מודרניות שמשדרות יוקרה ודינמיות שהולמות את ארד, כולל דגם שמודפס במדפסת תלת מימדית ודגם גמיש שנחצב בחתיכה אחת מבלוק אצטט (זן פלסטיק שמשמש את תעשיית האופטיקה). הדגמים ישווקו תחת השם pq בחנויות אופטיקה פרטיות יוקרתיות בארץ ובעולם, בטווח מחירים שבין 4,500-2,500 שקלים. שווה מדידה. (רעות ענבר)

מסגרת מתכווננת שמתאימה למגוון מבני פנים | משקפיים בעיצוב רון ארד | צילום: סטודיו pq

בעזרת השם | רק לפני כשלושה חודשים התבשרנו על השקתו של המותג "nyota", של הסטייליסטית והטאלנטית אילנה ברקוביץ' ומעצב האופנה נתיב יוחאי-מאור, וכבר השבוע הכריזה ברקוביץ' כי היא יוצאת לדרך עצמאית ומקימה מותג הנושא את שמה. שיתוף הפעולה בין השניים הוליד קולקציה אחת בלבד, שרובה ככולה נמכרה תוך שלושה ימים במכירת פופ-אפ שטופת פאשניסטות מקומיות. בהודעת יח"צ עמומה למדי, שמתארת את שיתוף הפעולה עם יוחאי-מאור כחיובי, היא הסבירה את המהלך כך: "החלטתי לצאת לדרך חדשה, נובעת מהתשוקה העזה שלי לאופנה וליצירה עצמאית" והוסיפה כי תציג את הקולקציה הבאה במכירה שתתקיים בתחילת ספטמבר. גם יוחאי-מאור עובד בימים אלה על קולקציה משלו, תחת מותג חדש שייקרא NY.

אך נראה ששיתוף הפעולה בין ברקוביץ ליוחאי-מאור הסתיים דווקא בטונים צורמים: "מאוד התאכזבתי ממנה ברמה האישית", סיפר היום (ה') המעצב ל-FF, "אילנה הייתה חברה. התחברנו מקצועית והיא קיבלה ממני קורס מזורז בתעשייה. כנראה שיש פה נטייה לסלבס להתבלבל. מאוד התאכזבתי מההתנהלות הביצתית שלה. אני מאחל לאילנה בהצלחה בדרך החדשה. אני מקווה שהיא ספגה קצת מהניסיון שלי, ותצליח ליישם את זה בהמשך. זה הדבר הכי נכון מבחינתה לעשות כרגע, מאז 'אבא גנוב' היא לא עשתה שום דבר שרק היא עומדת מאחוריו לבד, מבלי להישען על שום גורם".

ליהי גורלניק, אשת יחסי הציבור של אילנה ברקוביץ' מסרה בתגובה: "שיתוף הפעולה בין אילנה ונתיב היה מוצלח ונהדר. לאילנה אין שום עניין להגיב לדברים כפי שנאמרו. אילנה מאחלת לנתיב הצלחה גדולה בהמשך דרכו המקצועית וד"ש חם מצ'יקו בן דוד". (שירה פור)

אילנה ברקוביץ' | ד"ש מצ'יקו בן דוד | צילום: יניב אדרי

אקסטרה ווג | גיליון ספטמבר 2007 של מגזין ווג האמריקאי היה הגדול ביותר אי פעם – 840 עמודי כרומו. קשה להאמין, אבל השיא הזה – המופרך גם כך  – הולך להישבר השנה. גיליון ספטמבר 2012 שעומד להתרגש עלינו בקרוב, שעל שערו תתנוסס ליידי גאגא, יכלול לא פחות מ-648 עמודים שיוקדשו רק לפרסומות (!). מדובר בתפיחה של 14% מהשנה שעברה, מה שאומר שיכול להיות שיהיו לנו כמעט 1,000 עמודים לשטוף בהם את העיניים בעונת החגים. התנ"ך של עולם האופנה, ביי אול מינס. (שירה פור)

גיליון ספטמבר שובר שיא נוסף | צילום: סריקה

מיו מיו שלי | בשבוע האופנה הפריזאי שהתקיים במרץ האחרון, הציגה מיוצ'ה פראדה קולקציה אנדרוגנית עם טוויסט פסיכדלי לקראת חורף 2013 – את המסלול סחרר מצעד חליפות דאנדיות למראה שנראה כאילו נשלפו מהסט של אוסטין פאוארס, עתירות פרחי אר-נובו מרהיבים ועניבות וולן בתיאום הדפסים ססגוני ומושלם. הפסקול הורכב משני שירים של ביורק – Venus as a boy ו-Violently happy. השבוע שוחרר לרשת סרטון המתעד את מאחורי הקלעים של צילומי הקמפיין הקרוב.

ברוח הג'נדר בלנדר, נבחרה להוביל את הקמפיין השחקנית קלואי סביני, שהייתה מועמדת לאוסקר ב-1999 על תפקידה בסרט "בנים אינם בוכים" (שבו גילמה נערה שמתאהבת בטרנסג'נדר). בסרטון נראית סביני קשוחה מתמיד בתספורת ג'ינג'ית קצרה, בחדר עירום מרהיטים למעט שטיח פרווה לבן וכסא עץ עליו היא משתרעת בתנוחות ספק משועממות רצח-ספק פתייניות. על השיר ברקע אחראי הרכב האינדי פופ הניו יורקי Phantogram. מיאו. (שירה פור)

ספק משומעממת ספק פתיינית | קלואי סביני ל-Miu Miu | צילום מסך

גאנס אנד לואי | בתזמון מלא רגישות אמריקאית אופיינית הוציאה חברה בשם "Machine Guns Vegas" אקדח בעל קת מעוטרת במונוגרמה המפורסמת של בית לואי ויטון. שלושה ימים לאחר הרצח ההמוני בקולנוע באורורה, הושק האקדח האישי המפונפן בהודעה הזויה לעיתונות, בה נאמר "כמו מארק ג'ייקובס שהוסיף את בוב ספוג לתיק עם מונוגרמה של ויטון, מאשין גאנס וגאס מוציאה אביזר ויטון משלה…". אגב, לחברה המדוברת אין כל זכות חוקית על "אביזר ויטון", משום שלבית ויטון לא היה שום חלק בעיצוב ובהוצאת המוצר הזה למדפים. ויטון יצאו בינתיים בהצהרה שמתנערת לחלוטין מכל האירוע והציגו את כל העניין כהפרה בוטה של הזכות לקניין רוחני.

יש לציין שאביזרים פונקציונליים שעוברים מהפך "נשי" ו"מגונדר" בטעם רע הם לא המצאה של מאשין גאנס וגאס היקרים. לפני קצת יותר מחצי שנה הוציא אתר בשם Guardian Girls מהדורה מיוחדת של תרסיס פלפל שמיכלו מצופה אבני סוורובסקי במגוון וריאציות, ולפני כשנה וקצת הוציאה חברת תכשיטים שרשרת ועליה משרוקית מצוקה לשימוש במקרה תקיפה, שמגיעה על גבי שרשרת טרנדית עם מגוון תליונים נוספים. טעם רע מעולם לא היה כל כך… רע. (רעות ענבר)

אקדח לפאשניסטות | ה-LV של Machine Guns Vegas | צילום מסך

קורס עושה אוסקר | מעצב האופנה האמריקאי מייקל קורס השיק השבוע אתר אינטרנט שמושפע ללא ספק מהצורך הגובר בקשר אישי עם הלקוחות וככל הנראה גם מהפרעת הקשב המתגברת שלהם. האתר החדש, שנקרא destinationkors (היעד – קורס) מעוצב בסגנון נקי, והושם בו דגש על דימויים ויזואליים שבאים על חשבון טקסטים. המהלך אמור להדק את הקשר של המותג גם עם לקוחות בינלאומיים שלא בהכרח רוצים לשבת עכשיו ולקרוא שעה באנגלית כדי להתעדכן בנעשה בבית האופנה. אגף שלם באתר נקרא "החיים על פי מייקל קורס" והוא מוקדש לפוסטים וקטעי וידאו של עובדות החברה, שחולקות מתכונים ותובנות בטקסטים ותמונות, בזמן שקטעי הווידאו מדגימים את הסטייל שלהן וכיצד הוא משתקף בפריטי המעצב ובאג'נדה שהם מייצגים (נשיות פונקציונלית ומודרנית שמכוונת לשדר יוקרה מסוימת).

לא יכולנו שלא להיזכר בבית האופנה אוסקר דה לה רנטה, שפתח זה מכבר טמבלר (פלטפורמת בלוגינג של תמונות בעיקר) בשם "אוסקר פי.אר גירל" בו אשת יחסי ציבור של המותג – אמיתית? מזויפת? האם זה חשוב? – מעלה תמונות מאחורי הקלעים לצד איורים של דגמים חדשים, תמונות של עצמה בעבודה וגם צילומי ארכיון. אגב, את הפריטים של מייקל קורס, ניתן להשיג בארץ בחנויות רשת פקטורי 54. (רעות ענבר)

נתפס ברשת | אתר אינטרנט חדש למייקל קורס | צילום מסך

או.קיי, אנה | מעצבת האופנה קרן זרקה למותג "אנה קיי" חברה למעצבת הצעירה אורלי רוזן, בוגרת לימודי אופנה בשלוחה הבריטית של בית הספר האיטלקי מרנגוני, להשקת קולקציית מצומצמת של פריטים בהשראת הוואי, חופש וכל מה שמריח מאננס וקוקוס. הקולקציה נקראת "מעל קו המשווה" וכוללת 24 פריטים שמחולקים לשני קולבים בחנות – על האחד תלויים עיצוביה של זרקה, ביניהם שמלות שמתאפיינות בצבעוניות לימונית בוהקת בשילוב אפליקציות כמו חרוזים, פונפונים וצלבים מעור, ועל השני תלויה קולקציית הביכורים של רוזן, תחת המותג "סופיה ג'ון", שמתאפיינת בצבעוניות שקטה יותר שמתחילה בשחור-לבן ועוצרת באדום. מומלץ להיפסטריות מתקדמות. טווח מחירים: מכנסיים 620-410 ש"ח; חולצות 480-320 ש"ח; חצאיות 780-420 ש"ח. אנה קיי, פרישמן 75, תל אביב. (שירה פור)

אננס, מישהי? | הקולקציה החדשה של אנה קיי | צילום: יח"צ

השאירו תגובה