לואי ויטון הוא מותג היוקרה המוערך ביותר בעולם

בית האופנה הצרפתי מוביל בקטגורית מותגי היוקרה בדירוג 100 המותגים המוערכים בעולם עם שווי של למעלה מ-25 מיליארד דולר | מבין המותגים העממים פותח את הרשימה NIKE | במקום השני: H&M

מאת  | ‏ 28 מאי 2012
LV, עדיין הלוגו המוביל | צילום: גטי אימג'ס

LV, עדיין הלוגו המוביל | צילום: גטי אימג'ס

בעולם המותגים כולם רוצים לדעת מה הם שווים. לא רק בהכנסות נטו, שנמדדות בקלות, ערכו של מותג הינו שכלול של המספרים היבשים עם מושגים ערטילאיים יותר, כמו תדמית נחשקת, מידת פרסומו בציבור והאסוציאציות הנקשרות אליו. וכאן נכנס לתמונה דירוג המותגים השנתי של Millward Brown Optimor, המכניס לחישוב את כל אלו, ועוד כמה.

לפי המדרג של 2012, מבין כל מותגי היוקרה הגדולים והטובים בעולם, לואי ויטון הוא המוערך ביותר. בית האופנה הצרפתי בהנהגתו של מארק ג'ייקובס מוביל את הקטגוריה שלו עם עליה של 7 אחוזים בערכו מאשתקד. כיום, לואי ויטון שווה 25‪.‬9 מיליארד דולר. הוא גם אחראי לכשליש מהכנסותיה של קבוצת האם LVMH, על כל 100 החברות הפועלות תחתיה.

האיש שמאחורי האותיות | מארק ג'ייקובס | צילום: גטי אימג'ס

האיש שמאחורי האותיות | מארק ג'ייקובס | צילום: גטי אימג'ס

במקום השני בדירוג מותגי היוקרה – עוד בית צרפתי, הרמס, שערכו נאמד בכ-19‪.‬2 מיליארד דולר. אחריהם, רולקס (7‪.‬17 מיליארד דולר), שאנל (6‪.‬68 מיליארד דולר) וגוצ'י (6‪.‬42 מיליארד דולר).

הדירוג של מילווארד בראון לא פוסח גם על מותגים עממיים יותר. את הרשימה פותח (להפתעתנו) NIKE, שערכו נאמד בכ- 16‪.‬2 מיליארד דולרים. אחריו מגיעה השבדית הטובה – H‪&‬M, ששווה 13‪.‬4 מיליארד, ובמקום השלישי, איך לא – זארה – ששמה נאמד בכ- 12‪.‬6 מיליארד דולר.

תורמת למכירות | מריה שראפובה לנייקי | צילום: יח"צ

תורמת למכירות | מריה שראפובה לנייקי | צילום: יח"צ

מילווארד בראון, חברת ייעוץ אסטרטגי, מפרסמת את דירוג 100 המותגים המובילים בעולם מזה שבע שנים. מלבד הקטגוריות המעניינות אותנו, יועציה מכמתים למספרים גם שמות מובילים בתחום הבירה, המזון המהיר, שוק הרכב והטכנולוגיה.

השאירו תגובה