"11 ישראלים נרצחו ובלה חדיד נבחרה לדגמן במחווה?!"

פרסום ראשון: ל- FF נודע כי אדידס ישראל לא ישתמשו בקמפיין הבינלאומי של המותג, שבו בלה חדיד, הידועה בדעותיה האנטי-ישראליות, מדגמנת את הנעליים האייקוניות Cult SL 72 - דגם שבמקור יועד לאצנים באולימפיאדת מינכן. באותה אולימפיאדה, כזכור, נרצחו 11 ספורטאים מהמשלחת הישראלית על ידי ארגון טרור פלסטיני. מאדידס נמסר בתגובה: "אנו מודעים להקשרים שנוצרו לאירועים היסטוריים טרגיים ומתנצלים על כל פגיעה שנגרמה"

מאת  | ‏ 18 יולי 2024

בלה חדיד, אדידס, ויראלי

בלה חדיד בקמפיין לאדידס (צילום: קני ג'רמה)

השבוע השיקו באדידס מחדש את אחד הדגמים האייקוניים שלהם – Cult SL 72 – דגם שהושק לראשונה בשנות 1972 בתור נעלי ריצה לאצנים באולימפיאדת מינכן. באותה אולימפיאדה, כזכור, התרחש פיגוע טרור קטלני במהלכו נרצחו 11 ספורטאים מהמשלחת הישראלית.

בשנים האחרונות דגם אחר של המותג, הסמבה, הפך לפריט מאסט בכל בית. נשים, גברים, ילדים – הנעליים של אדידס הם כבר שם נרדף לסניקרס, בכל הגוונים שאפשר להעלות על הדעת. אבל במותג הספורטיבי לא קופאים על השמרים – הם יודעים שטרנדים נוטים להתחלף, ורוצים להיות אלה שיעמדו גם מאחורי נעלי האיט הבאות שיסחפו את העולם – ובונים על ההצלחה של SL 72 המחודש.

"חוסר רגישות" (צילום: קני ג'רמה)

"חוסר רגישות" (צילום: קני ג'רמה)

בקמפיין החדש, אותו צילם קני ג'רמה, מככבים מספר אנשי מפתח מעולמות התרבות והספורט, ובתוכם בלה חדיד – שידועה בדעותיה הפרו-פלסטיניות ומרבה להתבטא נגד ישראל. האירוניה לא חמקה מהגולשים, והתגובות מיהרו להגיע.

"סליחה, מה??? אדידס בחרו בפלסטינית לדגמן את הנעל שמסמלת את האולימפיאדה בה נטבחו 11 אתלטים ישראלים על ידי ארגון טרור פלסטיני? זה כאילו הם שלחו את מנהלי המותג לקורס מיוחד בחוסר רגישות", כתב איש השיווק והתוכן אורן ברסקי בחשבון ה-X שלו. "מותג נאצי שחי את המסורת שלו", הגיב אחד הגולשים, ואחרים כתבו: "אפשר להוציא את אדידס מגרמניה הנאצית אבל אי אפשר להוציא את הנאציזם מאדידס" ו-"זאת לא טעות" וקראו להחרים את הרשת.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎adidas Israel‎‏ (@‏‎adidasisrael‎‏)‎‏

למערכת FF נודע כי באדידס ישראל לא יעשו שימוש בתמונות מהקמפיין, ומאדידס נמסר בתגובה: "קמפיין ה- adidas Originals SL72 שהושק אתמול במקומות שונים בעולם, כולל שיתופי פעולה עם מגוון רחב של כוכבים ומשפיענים, וגם בישראל, נבחרו להוביל את הקמפיין השותפים הישראלים האהובים של אדידס.

הקמפיין נועד לחגוג, ביחד, את שובה של נעל הריצה הקלה של אדידס שעוצבה לפני יותר מ-50 שנה והפכה להיות אהובה ברחבי העולם, גם בספורט וגם באופנה.

אנו מודעים להקשרים שנוצרו לאירועים היסטוריים טרגיים ומצערים, ואנו מתנצלים על כל פגיעה שנגרמה לכל אדם בשל כך, לא היתה כל כוונה כזו. בהתאמה, החלטנו לתקן את הקמפיין מכאן והלאה. אנו מאמינים שלספורט יש כוח מאחד, לשנות חיים, בכל מקום בעולם, ואנו נמשיך במאמצים לקדם גיוון ושוויון בכל מה שאנו עושים".

הנעליים דווקא יפות (צילום: קני ג'רמה)

הנעליים דווקא יפות (צילום: קני ג'רמה)

דגם אייקוני שהושק מחדש (צילום: קני ג'רמה)

דגם אייקוני שהושק מחדש (צילום: קני ג'רמה)

אותה אולי כן נראה בישראל (צילום: קני ג'רמה)

אותה אולי כן נראה בישראל (צילום: קני ג'רמה)

היורשות של סמבה? (צילום: קני ג'רמה)

היורשות של סמבה? (צילום: קני ג'רמה)

 

השאירו תגובה