הנה כל הדברים המעניינים באמת שפספסתם במט גאלה. ופספסתם

המיליארדרית המסתורית לבשה את השמלה הכי יפה שלא מדברים עליה מספיק, שני ה"תיקים" הכי מפתיעים על השטיח, הטיקטוקר שסוף סוף זכה לרגע שמגיע לו והשמלה שנגזרה מאחורי הקלעים: כמה ימים אחרי ההצפה האינסופית של כל הלוקים, הפרצופים והכותרות, אפשר סוף סוף לברור את הרגעים הכי טובים ומעניינים מהמט גאלה 2024. חדשות, שאלות ומחשבות על האירוע האופנתי הגדול של השבוע

מאת  | ‏ 9 מאי 2024
 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Iris van Herpen Official‎‏ (@‏‎irisvanherpen‎‏)‎‏

זהו, רק עוד קצת וזה נגמר. כמה דברי סיכום קלים, ונוכל שוב לחכות שנה שלמה בציפייה לאירוע שקורה רחוק מכאן לאנשים שאנחנו לא מכירים, ובסוף גם להגיד עליו ששוב היה אנטי-קליימקס מאכזב.

כי אם המט-גאלה אמור לשקף את מקומה של האופנה בתרבות, הרי שכבר כמה שנים הוא עושה זאת נאמנה: מייצר עומס חונק של דימויים, רפרנסים, שמות ופרצופים, שאיכשהו עדיין לא מצליחים לגרד את סף הגירוי של הקהל הרחב, ובעיקר מותירים הרבה שאלות על הקשר בינם לבין איזו מוטיבציה מקורית, אמירה מעניינת או סיפור קוהרנטי. "גן הזמן"? "יפהפיות נרדמות ואופנה מתעוררת"? מקסים, עכשיו איפה ריהאנה.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Kim Kardashian‎‏ (@‏‎kimkardashian‎‏)‎‏

הסוד להפקת ערך אמיתי מהתוכן הזה, כך גילינו השבוע, הוא להצטייד דווקא בתכונה הכי מנוגדת להרגלי הצריכה שהוא מכתיב: סבלנות. במקום להסתער עם מסקנות, דעות וביקורות כשהפיד עוד רותח כמו פס ייצור בשעות השיא, מומלץ לתת לאינטרנט כמה רגעים טובים לעשות את שלו ולהציף אט-אט מעל פני השטח את האוצרות האמיתיים שבפרטים הקטנים.

ה"תיק" של קמילה קביו למשל, שהוא למעשה קוביית קרח גדולה שנזלה בין אצבעותיה. "הכל חומק", היא כתבה לצד סדרת התמונות מהאירוע. להלן אמירה חמודה ואפקטיבית על הזמניות של אופנה.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Camila Cabello Updates‎‏ (@‏‎updatesccabello‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎TODAY‎‏ (@‏‎todayshow‎‏)‎‏

אבל זה עוד כלום לעומת ה"תיק" של מייקל שאנון – או בעצם, "שקית הצ'יפס" של מייקל שאנון. ההתלבטות לגבי מיקום המרכאות במשפט הזה היא כל החוכמה באקססורי המתעתע מבית בלנסיאגה, שהשילוב שלו עם הפרצוף והלוק הקודר והרציני של שאנון מייצר כאן חתיכת מומנט.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Consequence Daily‎‏ (@‏‎consequencedaily‎‏)‎‏

מהלך דומה מנסים להוביל דו'גה קאט וגוראם וסליה, שכבר כמה ימים מריצים מין סימולקרה ממושכת על קים קרדשיאן ודמנה וסליה. גוראם, המנהל הקריאייטיבי של המותג וטמנט, עוסק לאחרונה בביטוי אופנתי לעגני של הסכסוך שלו עם אחיו, דמנה, האיש מאחורי בלנסיאגה. במסגרתו הוא הלביש את דוג'ה בנייר דבק – אולי כמחווה ללוק המסקינג-טייפ של קים, ואז במגבת – כנראה כמחווה לחצאית המגבת השערורייתית של בלנסיאגה, ואז, לשטיח האדום, בחולצה לבנה גדולה ורטובה. יותר מכל, האקט החתרני הזה מזכיר במהותו את הלוק השחור לחלוטין של קים מלפני שנתיים. בקיצור, דרייק וקנדריק, שימו לב איך מנהלים ביף יצירתי באמת.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎GURAM GVASALIA‎‏ (@‏‎gvasalia‎‏)‎‏

ועדיין – שמלת הבלנסיאגה הלבנה ה"פשוטה" של איזבל הופר הצליחה לרגש אותנו יותר מהחולצה הרטובה של דוג'ה.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‏ (@‏‎key_gelo‎‏)‎‏

הרשת מתאבססת ובצדק על הראיון של ג'ף גולדבלום עם הטיקטוקרית טפי, במהלכו הוא התרגש מהציפורניים שלה ובעיקר השפריץ כריזמה לא הגיונית לכל עבר. כל זה קרה על רקע ז'קט של פראדה שעליו שלוש סיכות יפהפיות של טיפאני'ס, מלאכת אמן של המעצב האיקוני ז'אן שלומברגר. הסיכות – ציפור על סלע ושני כוכבים מעוטרים, הן למעשה מחווה ישירה לסיפור שהיווה את ההשראה הישירה לנושא הגאלה – "גן הזמן" מאת ג'יי.ג'י בלארד. אי אפשר שלא להעריך את שיעורי הבית.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Jeff Goldblum‎‏ (@‏‎jeffgoldblum‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Jacquie‎‏ (@‏‎jacquie_jewels‎‏)‎‏

אם כבר אייקונים של אופנת גברים, הגאלה הייתה הזדמנות מצוינת להכיר את וויזדום קיי – סטייליסט, משפיען וטיקטוקר שמתחזק מלתחה באמת בלתי נתפסת, ועושה בה קסמים עם כישורי הסטיילינג המדהימים שלו. הלוק האדום ה"שרוף" והמשגע מבית רוברט וון מבטא היטב את חוכמתו של וויזדום בכל הנוגע לאוצרות אופנה.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Wisdom Kaye‎‏ (@‏‎wisdm‎‏)‎‏

כולם דיברו על דמי מור, בזמן שלצידה עמד האיש שעיצב את השמלה שלה – בשמלה הרבה יותר מטורפת, וליטרלי נראה כמו ציור רנסנסי מהלך. ליידיז אנד ג'נטלמן: האריס ריד.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Harris Reed‎‏ (@‏‎harris_reed‎‏)‎‏

השמלה הכי טובה שכמעט לא דיברו עליה מספיק: יציקת החול המשוגעת שאוליבייה רוסטאן יצר עבור טיילה. הרגע שבו הוא הופך אותה לשמלת מיני במו מספריו הוא אחד שלא נשכח בקרוב.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Vogue‎‏ (@‏‎voguemagazine‎‏)‎‏

השמלה הכי טובה שבכלל לא דיברו עליה מספיק: מונה פאטל באיריס ואן הארפן. כשנושא הגאלה רק הוכרז, הייתי בטוחה שיצירותיה של המעצבת ההולנדית יהיו הכוכבות הבלתי מעורערות שלה, בזכות השילוב המורכב והמשוכלל בין יערות פרא ופיות אגדיות לבין טכנולוגיית טקסטיל מהפנטת. הפרפרים שריחפו על זרועותיה של פאטל מדגימים זאת היטב, ומרטיטים את הלב.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Iris van Herpen Official‎‏ (@‏‎irisvanherpen‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Director based in NYC‎‏ (@‏‎karinakandel‎‏)‎‏

פאטל, יזמית טק מיליארדרית מסתורית ומסקרנת, מכונה בימים אלה "המוזה החדשה של לואו רואץ'" – סטייליסט העל שהלקוחה העיקרית שלו בימים אלה היא זנדאיה. על שני הלוקים של זנדאיה כבר נכתב מספיק (אפשר להדגיש שוב שהם היו נהדרים, וההגשה שלה אותם הייתה התוספת הכי קריטית), אבל החלק הכי מעניין לגביהם הגיע יומיים אחרי, כשרואץ' התראיין וסיפר על הרגע שבו נבחרה השמלה השנייה, וינטג' קוטור של ג'ון גליאנו לז'יבנשי מ-1996. "הלכנו ל-Lily et Cei (חנות וינטג' בבוורלי הילס), מדדנו אותה, התאהבנו בה, והיא קנתה אותה". 

"קנתה אותה?", השתומם ובצדק המראיין. "כן, אנחנו קונים", השיב רואץ'. "זה מאוד לא נפוץ", אמר המראיין, ורואץ' הדגיש שוב: "לא בשבילנו. אנחנו תומכים בעסקים קטנים, ואני חושב שזה לא הוגן 'לשאול' מאנשים שהבגדים האלה זאת הפרנסה שלהם". מרענן.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Vogue‎‏ (@‏‎voguemagazine‎‏)‎‏

הבהלה לווינטג', שבמילא מהווה את העיסוק העיקרי של עולם האופנה בימים אלה, בהחלט השתלבה מעולה עם נושא הגאלה. אבל דווקא לואבה, אחד מבתי האופנה הוותיקים ביותר בזירה, זהר על השטיח רק בזכות החדשנות האמנותית והטכנית שמפיח בו ג'ונתן אנדרסון. הלוק של דן לוי, בחליפת הפרחים המלבלבים או קמלים – תלוי מאיזה כיוון מסתכלים – הוא בוודאות אחת הפרשנויות הכי יפות ומעניינות שראינו שם לביטוי "גן הזמן". 

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Just Jared‎‏ (@‏‎justjared‎‏)‎‏

 

השאירו תגובה