זה קורה שוב: השערוריה המטרידה סביב המותג האהוב על הילדות שלכם

סרט תיעודי חדש חושף את ההתנהלות הרעילה מאחורי טירוף "ברנדי מלוויל", ואי אפשר שלא להיזכר בגרסה מעט מוקדמת יותר של הסיפור הזה. וגם: מדי הנבחרת הצרפתית לאולימפיאדה התברגו בראש הווישליסט שלנו, שיתוף הפעולה החדש של נייקי מביא לפיד את הסניקרס הכי יפות, והריקוד המוזר של זנדאיה כבש את לבנו. חדשות, שאלות ומחשבות על מה שקרה השבוע בעולם האופנה

מאת  | ‏ 12 אפריל 2024
 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Brandy Melville‎‏ (@‏‎brandymelvilleusa‎‏)‎‏

ניאלץ לחזור על עצמנו ולהזכיר: אופנה, מטבעה ובמהותה, חוזרת על עצמה. מתגלגלת לאורך הדורות בשינויי אדרת קלים וסמליים, עסוקה בעיקר בעדכוני גרסה. זה נכון לכריות הכתפיים ולסקיני ג'ינס, וזה נכון גם לשערוריות החברתיות-כלכליות שמתעוררות סביבה, ברגעים שבהם מישהו נזכר לחטט בהן קצת.

וכך, בדיוק בשבועות שבהם "אמריקן אפרל" מנסה להתחיל מהלך שאולי מתישהו אפשר יהיה לקרוא לו "קאמבק" ופותחת מחדש חנויות אחרי פשיטת הרגל העגומה ב-2015, מתהווה מועמדת חדשה ומבטיחה להחליף אותה בתפקיד "הרשת ההיפסטרית שהפכה ללהיט מטורף בקרב נערות ואז התברר שהכל בה רעיל לחלוטין".

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Brandy Melville‎‏ (@‏‎brandymelvilleusa‎‏)‎‏

מדובר, כמובן, ב"ברנדי מלוויל" – והסימטריה הבין-דורית כמעט פואטית מדי. אם לפני עשור וחצי הייתה זאת אמריקן אפרל שהכתיבה את התלבושת האחידה של טינאייג'ריות ברחבי העולם, בחסות קמפיינים נועזים ואסתטיקה שמבינה מה זה אינסטגרם, כיום הלפיד הזה לגמרי שייך ל"ברנדי" – כפי שקוראות לה בחיבה של בסטיז בנותיהן הצעירות של מי שעוד הספיקו לגדול על הטייצים הצבעוניים של "אמריקן".

לרשת האיטלקית אמנם אין סניפים בארץ, אבל כל מי שקשורה איכשהו למישהי בגילאי 12-18 כנראה מצאה את עצמה לא פעם באחד מהסניפים בחו"ל, מבולבלת אל מול איזו גופייה פרחונית זעירה שעוד מעזה להכריז "וואן סייז שמתאים לכולן". עכשיו, סרט תיעודי חדש בשם "ברנדי מלוויל וכת האופנה המהירה" מגלה את מה שאפשר היה לשער וגם ללמוד מהסיפור של אמריקן אפרל ומייסדה דוב צ'רני: כשמדובר בעסקי הבגדים שנועדו לאינסטגרם של טינאייג'ריות, "סביבת עבודה רעילה" זה חתיכת אנדרסטייטמנט.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Brandy Melville‎‏ (@‏‎brandymelvilleusa‎‏)‎‏

הבמאית אווה אורנר, שזכתה באוסקר על סרט שחושף את שיטות החקירה של צבא ארה"ב באפגניסטן, מפנה כעת את העדשה אל עבר ברנדי והמייסד סטפן מרסן, ומביאה עדויות משונות של עובדים ועובדות לשעבר: לא רק שהמייסד ניהל בעצמו את עמוד האינסטגרם של המותג, ופנה דרכו לנערות שהעלו תמונות ותייגו, הוא גם דרש מצוות העובדים להעלות תמונות לוקים באופן יומיומי, כולל בקשות ספציפיות לצילומים של איזור החזה או כפות הרגליים – אותם שמר בתיקייה מיוחדת שתכליתה לא ברורה.

אלה מצטרפות לדיווחים על הקטנה מכוונת של המידות, עד התבססות סטנדרט ה"וואן סייז" שלמעשה מדיר מהחנות את מי שלא עומדות בו, וכן לתמונה הגדולה והמחרידה יותר של כמויות הפסולת והזיהום האסטרונומיות שמייצרת הרשת ודומותיה. האם תהיה כאן התרסקות סטייל "אמריקן אפרל", שהמייסד שלה הואשם במגוון של התנהגויות פוגעניות? או ש"ברנדי מלוויל" היא כבר מכונה משומנת יותר, תאגיד משוכלל שמיומן בהתנערות מכתמים כאלה? ובעצם, מעניין אפילו יותר לתהות: עד מתי אסתטיקת ה"בייסיק הסקסי בטעות" של ברנדי תמשיך להוות את סמל הסטטוס הנחשק ביותר עבור הקהל הפגיע ביותר?

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Brandy Melville‎‏ (@‏‎brandymelvilleusa‎‏)‎‏

הנה, למשל, בגדים מעניינים הרבה יותר עם סאבטקסט חיובי הרבה יותר: מדי הנבחרת האולימפית של צרפת, שמארחת את אולימפיאדת פריז בקיץ הקרוב. הם עוצבו על ידי סטפן אשפול, שעומד מאחורי מותג הסטריט המעולה Pigalle, וחובר כאן למותג הספורט הצרפתי היוקרתי Le Coq Sportif. 

מדובר בפרויקט לא קטן – הלבשת 800 אתלטים שהמלתחה של כל אחד מהם דורשת כ-120 פריטים שונים – ואשפול אכן מעיד בפני מגזין GQ שהוא "עוד באמצע". האמת היא שזה לא נראה ככה: השבוע נחשפו כמה וכמה דוגמאות, ולא רק שמסתמן כאן חזון מגובש למדי – הוא גם נראה כמו שת"פ המותגים הכי שווה בסביבה. במילים אחרות: איך אנחנו משיגות את הז'קט הזה, דחוף?

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎GQ Sports‎‏ (@‏‎gqsports‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Le Coq Sportif‎‏ (@‏‎lecoqsportif‎‏)‎‏

ובכל זאת, השת"פ המלהיב של הרגע הוא כנראה זה שבין נייקי ללייבל הסופר נחשק BODE. מעבר לנעלי ה"אסטרו גראברס" המבוקשות מהקולקציה, הבגדים עצמם, שנראים כאילו נשלפו היישר ממלתחות חדר כושר בשנות השבעים, גורמים אפילו לעיצובים של ז'אקמוס עבור נייקי להחוויר.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Nike‎‏ (@‏‎nike‎‏)‎‏

אנחנו מודות, זה קרה לנו שוב. ראינו בגד באינסטגרם, רצינו אותו, ניסינו לברר איך משיגות אותו, גילינו שהוא תוצר וירטואלי של בינה מלאכותית. ועדיין, נשמח שתפנטזו איתנו ביחד על סריגי הפרחים התלת-מימדיים האלה שהמציאו בסטודיו AIAIAI.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט ששותף על ידי @‏‎aiaiai_creativestudio‎‏‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט ששותף על ידי @‏‎aiaiai_creativestudio‎‏‎‏

ועכשיו חדש! הכל נורא? הסטרס רק גובר והפחד אלוהים ישמור? קחו לכן רגע מול המראה ודמיינו שאתן זנדאיה על סט צילומי השער לווג הבריטי. זה יהיה קורע, מבטיחות.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‎‏ (@‏‎zendayacollective‎‏)‎‏

 

השאירו תגובה