יכול להיות שהתיק הכי חם בעולם הוא בעצם חתיכת שעמום ענק?

טירוף ה"מרגו" של דה רואו, שעולה יותר מעשרים אלף שקלים וכבר הוכתר כמחליף של הבירקין, עוד עלול לגרום לרבים לפרוש ממשחקי היוקרה. וגם: מי ראויה יותר מסידני סוויני ללוק המשוגע הזה, מה עשה עכשיו המותג הקונדסי שנהנה להטריל את הפיד, איך נראים המשקפיים הכי היסטריים שפגשנו ולמה כדאי להתחיל להיגמל מלק ג'ל: חדשות, שאלות ומחשבות על מה שקרה השבוע בעולם האופנה

מאת  | ‏ 22 מרץ 2024
 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Mel‎‏ (@‏‎melo_and_co‎‏)‎‏

עוד קשה להגיד בדיוק מה, אבל תיק המרגו של דה רואו מסמל משהו. נדמה שבגודלו הנדיב, הוא מצליח להכיל את הסוגיות הכי כבדות משקל שטורדות היום את עולמות האופנה והצרכנות. האם המיצוב הדרמטי שלו כ"בירקין החדש" הוא תוצאה של תהליך אורגני וקהל שמאס במשחקי היוקרה הישנים, או של מיתוג בסיסי, אגרסיבי ואפקטיבי? האם כל זה עובד וקורה באמת, במציאות שמעבר לפיד? האם בכלל מדובר בפריט יפה או מעניין במיוחד?

המרגו הוסר לאחרונה מכל אתרי המכר שהם לא האתר הרשמי של דה רואו, כדי לתגבר את האקסלוסיביות סביבו. המחיר, בהתאם לגודל, נע בין 20 אלף ל-25 אלף שקלים. לפאשניסטות הבכירות בפיד הוא תלוי על הזרוע כבר תקופה, אבל בשבועות האחרונים נדמה שאפשר לשמוע קולות אחרים רוחשים מתחת לשאון ההייפ.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Jessica‎‏ (@‏‎sica.vo‎‏)‎‏

אלה הקולות של מי שרוצים להפר את הדממה המונוטונית של היוקרה השקטה, ולחשוף אותה כפסאדה ריקה, מקשה אחידה של קפיטליזם אופנתי על חשבון אינדיבידואליות וטעם אישי. טירוף המרגו, לכאורה, מייצג את האוטומטיות חסרת האישיות שבה אנחנו מגיבים למנגנון הטרנדים, המתוחזק על ידי אינטרסים פיננסיים קרים. דיווחים על צניחה במכירות של פריטי יוקרה מצטרפים לאווירת ה"התעוררות" של הצרכנית הממוצעת – זאת שמבינה שהקורלציה בין מחיר לאיכות הולכת ונסדקת, או למעשה מתעוותת לחלוטין: המחיר רק עולה והאיכות רק יורדת.

לא מפליא, אם כן, שמגמת הנגד המשמעותית ביותר מול היוקרה השקטה היא הסוריאליזם הרועש. להלן כמה מרגעי השיא שלו השבוע:

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎HIGHSNOBIETY‎‏ (@‏‎highsnobiety‎‏)‎‏

מי ראויה יותר מסידני סוויני לדגמן את הטופ התלת-מימדי ההיסטרי הזה של בלמיין, שהוא המקבילה האופנתית למחזר שהוא מצד אחד רומנטי ומקסים ומצד שני מקריפ ממש?

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Balmain‎‏ (@‏‎balmain‎‏)‎‏

היא אמנם נוצרה כבר ב-2010, אבל פתאום, בשבועות האחרונים, זוכה חולצת ה"הרבה כפתורים" (Many Buttons) של יוז'י ימאמוטו לעדנה אינטרנטית מחודשת, בחסות ממים שיושבים עליה טוב מדי.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎PERFECT‎‏ (@‏‎theperfectmagazine‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎drip research‎‏ (@‏‎drippiresearch‎‏)‎‏

השטות החדשה של מיסצ'יף שטותית במיוחד ומוצלחת למדי: נכון מגפיים של טימברלנד? אז הפוך. ספייק לי שמח להדגים.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎MSCHF‎‏ (@‏‎mschf‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎MSCHF‎‏ (@‏‎mschf‎‏)‎‏

אתם לא צריכים שום תחפושת אם יש לכם את דבר הזה: משקפי ה"ספלאש" של המעצבת סקיילר קיילס. היא טוענת שאפשר אפילו לראות איתם משהו!

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎HIGHSNOBIETY‎‏ (@‏‎highsnobiety‎‏)‎‏

קופרני מציגים: עוד סיבה להיגמל מלק ג'ל.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎coperni‎‏ (@‏‎coperni‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎coperni‎‏ (@‏‎coperni‎‏)‎‏

השאירו תגובה