99 אחוזי אוויר: כולם מדברים על התיק המטורף הזה

המותג הצרפתי שמזוהה עם צורות עתידניות ורגעים ויראליים עשה זאת שוב, אבל כמו שלא עשה זאת מעולם: הכירו את "תיק האוויר", פריט אמיתי ומשוגע העשוי מחומר שפותח על ידי נאס"א על מנת לאסוף אבק כוכבים בחלל. האם הוא יוצע למכירה וכמה יעלה? לא ברור, ואולי גם לא חשוב. מספיק רק להתהפנט מהסרטונים שמתעדים את הפלא

מאת  | ‏ 6 מרץ 2024
 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎coperni‎‏ (@‏‎coperni‎‏)‎‏

המותג הצרפתי קופרני קיים בסך הכל עשר שנים, ובמהלכן הספיק לבסס נוכחות דומיננטיות מאוד ברשת ועל המסלולים. זה קורה גם בגלל הבגדים עצמם, שמתאפיינים במינימליזם סקסי ומשועשע שמצטלם מעולה, אבל הרבה בזכות הנטייה לייצר רגעים ויראליים שנובעים ממחשבה מקורית-עתידנית על צורה ואופנה.

זוכרים את השמלה הלבנה שהותזה על בלה חדיד בלייב על המסלול? קופרני. עוד לפני כן הפך תיק הכתף האליפטי לסמל המובהק של המותג, בעיקר אחרי שגרסת הזכוכית שלו חרשה את הפיד. אבל בתצוגה שנערכה בשבוע שעבר בפריז נחשפה גרסה חדשה, כמעט בלתי נתפסת.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Vogue Runway‎‏ (@‏‎voguerunway‎‏)‎‏

נראה שמעטים הבינו בזמן אמת שעל המסלול הזה הושק הפריט שעומד להפנט את הרשת יותר מכל ההברקות של המותג עד כה: קוראים לו "תיק האוויר", והוא עשוי מסיליקה אירוג'ל – "זכוכית העתיד" – חומר שפותח על ידי נאס"א כדי ללכוד אבק כוכבים בחלל, ומוגדר כמוצק הקל ביותר על כדור הארץ. 

התיק הזה למעשה עשוי מ-99 אחוזי אוויר, ואחוז אחד של זכוכית. הוא שוקל 33 גרמים, אבל מסוגל לשאת פי 4,000 ממשקלו. בנאס"א מכנים את החומר "עשן קפוא", וכך בדיוק הוא נראה כשהדוגמן האיקוני ליאון דיים נשא אותו על המסלול.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Vogue France‎‏ (@‏‎voguefrance‎‏)‎‏

תיק האוויר המכושף של קופרני, שקשה מאוד כרגע לגלול את הפיד בלי להתהפנט שוב ושוב מקיומו השמיימי, הוא הפריט הכי גדול שנוצר עד כה מאירוג'ל. "אבל הוא גם מתפקד כתיק אמיתי?", שאל מישהו באינסטגרם, ומחשבון המותג ענו לו "כן, אפשר לשים בו אייפון". בקופרני טרם חשפו אם הוא יהיה זמין לרכישה וכמה יעלה (תיק הזכוכית ה"רגיל", למשל, עולה כ-14 אלף שקלים), אבל אולי הבשורה האמיתית כאן היא שמתישהו בעתיד הקרוב גם אנחנו נזכה לגעת בעשן הקפוא שנועד לאסוף אבק כוכבים בחלל.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎coperni‎‏ (@‏‎coperni‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Vogue France‎‏ (@‏‎voguefrance‎‏)‎‏

 

השאירו תגובה