התצוגה הזאת הייתה כמעט משעממת. וזה מאוד מעניין

התצוגה הבלתי נשכחת שהרים ג'ון גליאנו למרג'יאלה עשויה לגרום נזק ארוך טווח לצורה שבה אנחנו חווים אירועי אופנה, והקורבן המיידי הוא דווקא ז'אקמוס. איך בסריג אחד הוא הצליח להדגים את כל מה שנמאס, איזו שמלה ויראלית הציגה פטנט גאוני, למה דוגמניות עדיין ממשיכות ליפול על המסלול ומאיזה אקססורי עדיף להתעלם בתמונות אופנת הרחוב מקופנהגן: חדשות, מחשבות ושאלות על מה שקרה השבוע בעולם האופנה

מאת  | ‏ 2 פברואר 2024
 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Harper’s BAZAAR‎‏ (@‏‎harpersbazaarus‎‏)‎‏

ז'אק-מי?

יותר משבוע אחרי מה שקרה על רצפת העץ החורקת ההיא בפריז, עדיין קשה להירגע מהתצוגה של ג'ון גליאנו לבית מרג'יאלה. זו לא קלישאה. כלומר, זו כן, אבל הפעם זו לא הפרזה. גם לא ההצהרות שמיהרו להגדיר את התצוגה ההיא כאירוע היסטורי. אבל אולי זו לא היסטוריה כמו שזה פשוט אנומליה: האפקט הזה הפך ברור השבוע, כשפתאום התצוגה של מלך ההייפ ז'אקמוס נראתה כמו אירוע משעמם.

נכון, לא הוגן להשוות בין קולקציית קוטור לקולקציית רדי-טו-וור, וז'אקמוס העמיד, כהרגלו, שורה של מערכות לבוש מצוינות שכל בת-דעת ודאי תרצה ללבוש ברגע זה. אבל מה שגליאנו הצליח לעשות הוא לחדד את ההבדל בין רצון לבין תשוקה, שכלכלת ההיפר-צרכנות שחקה וטשטשה. הקולקציה שלו, עם שיערות הערווה המלאכותיות ששתל מתחת לשמלות הקוטור השקופות, חשפה את ערוותם של איט-בויז כמו ז'אקמוס ושל באזז-וורדס כמו "יוקרה שקטה".

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Maison Margiela‎‏ (@‏‎maisonmargiela‎‏)‎‏

דוגמה מדהימה לכך הוא אחד הפריטים שצברו ויראליות מתבקשת ומהונדסת: ז'אקמוס יצר סריג שמגיע עם סווטשירט קשור על הכתפיים בלוק פרפי טרנדי, כשלמעשה מדובר בתוספת בד מובנית שרק מדמה את האפקט השכבתי – קיצור דרך ערמומי אל הדימוי המבוקש, אל חיקוי תעשייתי של פרסונליות.

זו לא קינה טרחנית על הדור והטיקטוק והאופנה הישנה והטובה. במשך תקופה ארוכה, האופנה פשוט נהנתה לשחק עם רעיונות של ייצוג והשטחה, בדיוק מתוך שיקוף השינויים בהרגלי הצריכה ועיצוב התודעה. אבל בשבועות האחרונים מורגשת תנועה אחרת, שמואסת ברולטת הטרנדים והאסתטיקות, מגחיכה אותם ולמעשה מקדמת מגמת-על חדשה: האנטי-טרנד. 

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Up Next‎‏ (@‏‎upnextdesigner‎‏)‎‏

ונילה גירל? סבא אקלקטי? אשת מאפיה? פחחח, אתם אשכרה עוד מדברים את השפה הזאת? לא מגניב. סורו מיד לחנות הווינטג' הקרובה לביתכם ותמצאו איזה פיס שיגרום למישהו להאמין שאשכרה יש לכם סטייל אישי. האירוניה, כמובן, מגיעה בילט-אין עם האנטי-טרנד, כמו חצי סווטשירט שקשור בנונשלטיות על כתפיו. 

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎JACQUEMUS‎‏ (@‏‎jacquemus‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎JACQUEMUS‎‏ (@‏‎jacquemus‎‏)‎‏

זה פטנט!

פריט אחר צבר השבוע ויראליות מוצדקת לחלוטין: שמלת הסטרפלס המתפתלת של אלאיה, שהיא למעשה יריעה קשיחה שהודפסה בתלת מימד ו"נתפסת" על הגוף. נכון צמידי הסרגל שמתקפלים על היד במכה? אז כזה.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎PIETER MULIER‎‏ (@‏‎pieter_mulier‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎i-D‎‏ (@‏‎i_d‎‏)‎‏

נא לקום

שלח לכולם: אם נראה עוד תצוגה שבה הדוגמניות מתרסקות בכוונה על המסלול במסגרת איזה סטייטמנט כאוטי, אנחנו נצרח. תודה.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Vogue‎‏ (@‏‎voguemagazine‎‏)‎‏

חוכמת רחוב

כדי להירגע – מהדוגמניות המתרסקות, משטף הטרנדים, מחוסר המשמעות של הקיום – מומלץ לקחת רגע ולעבור על תמונות הסטריט-סטייל משבוע האופנה בקופנהגן. תמיד מדובר בפצצת השראה של סטייל יומיומי (לפחות עד שנתקלים באקססורי הלוהט "כאפייה").

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎StreeTrends‎‏ (@‏‎streetrends‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Vogue Runway‎‏ (@‏‎voguerunway‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎The Style Stalker‎‏ (@‏‎thestylestalkercom‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Romina Introini‎‏ (@‏‎romilux‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎StreeTrends‎‏ (@‏‎streetrends‎‏)‎‏

 

השאירו תגובה

 

  • עדיף להתעלם מהכאפייה? מאיפה אתן יודעות מאיפה היא או למה היא עם הכאפייה? ואם היא תומכת באוכלוסיה האזרחית של עזה שמתה בכמויות אז? אז מה? מה כואב לכן? רק ביהודים צריך לתמוך? חיים של אחרים לא שווים? צריך להתעלם כאילו הם טרנד??? מגעילות כל כך. איזה רוע.

    מאת: אתן מזעזעות! |‏ 4 בפברואר 2024 | 11:10
  • מרב שיש כסף כבר לא יודעים מה לעשות ועל מה לבזבז תתרמו לצהל תזכו במצווה ענקית

    מאת: תיק |‏ 3 בפברואר 2024 | 18:10