"מאז הטבח לא יצאתי מהבית, פתאום לבשתי שמלת כלה"

מעצבת האופנה ליאן מזרחי יזמה תצוגה מצמררת וייחודית במטרה להנציח את קורבנות השבעה באוקטובר. על המסלול צעדו ניצולים ומי שאיבדו את יקיריהם באסון, בדגמים שמבטאים את הכאב הגדול. "המעמד הזה נתן לי כוח לקום ולהגשים את עצמי, ובמיוחד להנציח את בעלי", מספרת יובל שרביט-טרבלסי, אלמנתו של מור טרבלסי, וג'סיקה אלטר, שבן זוגה בן שמעוני נרצח במסיבה מעידה: "בשבילי זאת הייתה עוד דרך התמודדות"

מאת  | ‏ 12 דצמבר 2023

נובה, אופנה

ג'סיקה אלטר ומילנה לוט בשמלות של ליאן מזרחי (צילום: Benleontlv)

אופנה היא לא רק הבגדים שאנחנו לובשים ביום יום – היא אומנות, וככזו היא יכולה לשמש גם ככלי לביטוי רגשות, למחאה ולשליחת מסר עוצמתי לעולם. המעצבת ליאן מזרחי הבינה שזה בדיוק מה שיכול להעלות את המודעות לאסון שפקד אותנו בשבעה באוקטובר, וקיבצה מעצבי אופנה נוספים שייקחו חלק במיזם מיוחד.

אמש התקיימה תצוגת האופנה המרגשת במתחם החמאם ביפו תחת הכותרת POV, עם 15 דגמים שיצרו מעצבים ישראלים, ומשקפים את נקודת מבטם על אירועי השבת השחורה. אוולין הגואל הנחתה את האירוע, כשגילי סיון כהן הייתה אחראית על הבימוי והניהול האמנותי, ועל ההפקה פיין הפקות.

יובל שרביט-טרבלסי בשמלה של אדר כהן (צילום: אינסטגרם, ilonazmakeup)

יובל שרביט-טרבלסי בשמלה של אדר כהן (צילום: אינסטגרם, ilonazmakeup)

מה שהפך את הכל לעוצמתי בהרבה היה הדוגמנים והדוגמניות שצעדו על המסלול – כולם ניצולים וניצולות של פסטיבל נובה, או מי שאיבדו שם את יקיריהם. היו ביניהם ג'סיקה אלטר, שבן זוגה בן שמעוני נרצח במסיבה, וצעדה בשמלת כלה של ליאן מזרחי, מילנה לוט, שהנציחה את חברתה מרסדס אוריה עמר – גם היא בשמלה של מזרחי, יובל שרביט-טרבלסי, אלמנתו של מור טרבלסי, בשמלה שעיצבה אדר כהן, והשורדת בר גולדשטיין, שבהשראתה עיצב גלעד קרשין מחוך וחצאית עשויים תרמילי קליעים. את הפסקול שליווה את התצוגה יצר אורן לוייפר – גם הוא ניצל מהטבח.

"הרגשתי שבן צועד איתי יד ביד" (צילום: Benleontlv)

"הרגשתי שבן צועד איתי יד ביד" (צילום: Benleontlv)

"ברגע ששמו עלי את השמלה הדמעות עלו וביקשתי מכולם דקה לבד. רק כמה ימים לפני מה שקרה דיברנו על חתונה, היה ברור לכולם שזה יקרה ובחיים לא חשבתי שבסוף ככה אמצא את עצמי בשמלת כלה. זה הציף הרבה רגשות", סיפרה לנו הבוקר הדוגמנית ג'סיקה אלטר. "הרגעים האלה לבד היו שלי ושל בן. אחר כך על המסלול הרגשתי שהוא צועד איתי יד ביד. בשבילי זאת הייתה עוד דרך התמודדות".

אלטר מודה שההחלטה לחזור לדגמן לא הייתה פשוטה עבורה. "לא ידעתי איך לחזור לשגרה, לשחק אותה שהכל בסדר ולעשות פוזות למצלמה. איך אפשר להמשיך לעשות את מה שאת אוהבת כשהוא לא שם יותר? אבל כשהבנתי שהתצוגה הזאת מחברת בין העולם שממנו אני באה לבין בן והאפשרות להנציח אותו, שם החלטתי שאני עושה את זה. הרגשתי שהוא מסמן לי מלמעלה שזה הזמן".

גם יובל שרביט-טרבלסי מעידה שההצעה להשתתף בתצוגה הרגישה כמו מסר מהאהוב שאיבדה. "ביום שפנו אליי, זה היה אחרי שיצאתי מבית העלמין. בדיוק ביקשתי ממור שייתן לי סימן איך להמשיך ומה לעשות, שיוכיח לי שהוא פה איתי ולא שוכח את האהבה שלנו, ואז קיבלתי את ההודעה. נבחרתי וזכיתי להנציח את בעלי דרך החלום שלי", היא אומרת בהתרגשות.

"זה היה עוצמתי, גיליתי ביום הזה תעצומות נפש שלא האמנתי שקיימות בי", ממשיכה יובל. "מאז מה שקרה לא יצאתי מהבית במשך חודשיים, ופתאום לעמוד על במה וללבוש שמלה כלה שמספרת את הסיפור שלי ושל מור, להנציח אותו, להעביר מסר, זה מכלול של כל הרגשות ברגע אחד. המעמד הזה נתן לי כוח לקום ולהגשים את עצמי, ובמיוחד להנציח את בעלי – שיכירו וידעו מי הוא היה, האדם הכי טהור בעולם".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by (@adar_c)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Talyah Ken (@talyahte)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by (@milana_lut)

השאירו תגובה

 

  • דיי כבר עם התצוגה המזעזעת הזאת,לא מספיק אנחנו כואבים,אתם עוד עם תצוגה שמזכירה את הטבח.הנוראי.תפסיקו תנסו לכאוב בשקט.תעזבו את העם.תנו לנו לחזור רגע לשפיות..הבנו,כולם הבינו..

    מאת: שולמית |‏ 12 בדצמבר 2023 | 16:53