לגאלה בניו יורק: חברת המועצה לבשה שמלת דגל ישראל

אינה ורניקוב, שידועה בדעותיה הפרו-ישראליות, הגיעה לאירוע עטופה בגאווה במגן דוד. גם בהלסינקי זכינו לביטוי אופנתי חזק של תמיכה, כשראש הקהילה היהודית ביקר בארמון הפיני יחד עם אשתו – הוא ענד את הדיסקית שהפכה סמל והיא לבשה שמלה עם שמות החטופים

מאת  | ‏ 10 דצמבר 2023

בפני אירינה שבייבה, זוכת העונה ה-6 של תכנית הראליטי "פרויקט מסלול", עמדה בסוף השבוע האחרון משימה לא פשוטה: לעצב, בפחות מ-24 שעות, שמלה לחברת מועצת העיר ניו-יורק אינה ורניקוב. ורניקוב, שידועה בדעותיה הפרו-ישראליות ובאקטיביזם מוגבר מאז פרוץ המלחמה, ביקשה מהמעצבת שתכין עבורה שמלת סטייטמנט לגאלה של המועדון הרפובליקני הצעיר של ניו- יורק.

שמלת הכתפיות שנתפרה במהירות הוקדשה כולה לחגיגת הדגל הישראלי, בצבעי כחול ולבן, ועם מגן דוד ענקי שמתנוסס על חלקה התחתון. "כל כך הרבה ניו-יורקרים ותלמידי קולג' יהודים מכל המדינה מפחדים להציג את זהותם היהודית", צייצה, "ללבוש כיפה, מגן דוד, או להביע תמיכה במדינת ישראל הגדולה. אסור לנו לפחד! אסור לנו לשתוק! תהיו יהודים, תרימו קול, תהיו גאים".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Efrat Shaoulian Sopher (@dr.efratsopher)

שמלת התמיכה של ורניקוב מצטרפת לשמלת סטייטמנט נוספת שראינו השבוע בהלסינקי, פינלנד. ראש הקהילה היהודית ירון נדבורניק ורעייתו גלית הגיעו לטקס קבלת פנים בארמון הפיני, כשהוא עונד את דיסקית החטופים והיא לובשת שמלה שעוצבה במיוחד עבורה, עליה מתנוססים שמות החטופים.

על השמלה הופקדה מעצבת שמלות הכלה והערב בתאל לינדסטרום. המעצבת כתבה שהיה לה הכבוד לעצב את השמלה לנשף יום העצמאות הפיני שנערך בארמון: "בזכות הפרויקט הזה אנו רוצים לזכור את החטופים ולשמור אותם קרוב לליבנו בזמן שאנו חוגגים את יום העצמאות של פינלנד".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Yaron Nadbornik (@yarnappo)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Yaron Nadbornik (@yarnappo)

השאירו תגובה